Zunrin Zunrin
28
BLOG

I feel the power

Zunrin Zunrin Polityka Obserwuj notkę 2

We wtorek dostałem od brata linka do artykułu,  że w mojej okolicy Szwedzi z Vattenfalla chcą postawić elektrownie. I to porządną, o mocy porównywalnej z bełchatowskim gigantem. Skandynawowie poszli na całość w planowaniu - chcieliby opalać ją zalegającym w okolicy węglem brunatnym, ale zanim się do niego dobiorą, to myślą o węglu kamiennym i gazie ziemnym. Wspominają o korzystaniu z istniejącej sieci kolejowej, a ja zastanawiam się czy Szwedom nie chodzi po głowie skorzystanie z pobliskiego portu rzecznego.

Dzisiaj z kolei przy przeglądaniu Onetu wzrok mój przyciągnął tytuł o powstaniu megaelektrowni. Myśląc, że to chodzi o szwedzki projekt sprawdziłem co też piszą. A tu niespodzianka. Otóż prowadzone są rozmowy w sprawie zbudowania innej elektrowni, o jeszcze większej mocy. Tym razem to nasi się za to biorą – KGHM z Tauronem. Że Tauron się do tego przymierza, to nic dziwnego. Ale że KGHM? Własna elektrownia na gaz, inwestycja w BOT, a teraz to. Bardzo kreatywni ludzie siedzą w Biurze Zarządu.

Dwie wielkie elektrownie opalane węglem. Do tego najprawdopodobniej dwie kopalnie węgla brunatnego. Nieźle, zagłębie miedziowe powoli przekształca się w zagłębie energetyczne.

 

Linki:
O Szwedach - http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4538254.html

O Polakach - http://gielda.onet.pl/0,1617917,wiadomosci.html 

 

P.S.  Jakby jakaś litościwa dusza podrzuciła linka do opisu jak tutaj można wklejać linka. Bo za ChRL nie mogę zmusić edytora do współdziałania.

Zunrin
O mnie Zunrin

Jestem jaki jestem. Paru rzeczy nie lubię, a na Salonie24 najbardziej wkurzają mnie wpisy nie odnoszące się do rozmowy. Czyli reklamówki będą usuwane.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka