Oszuści obrali za cel klientów Allegro. Fot. commons.wikimedia.org, Canva
Oszuści obrali za cel klientów Allegro. Fot. commons.wikimedia.org, Canva

Klienci Allegro zagrożeni. Oszuści wpadli na skuteczną metodę

Redakcja Redakcja Cyberbezpieczeństwo Obserwuj temat Obserwuj notkę 22
Ruszyła nowa kampania oszustów. Tym razem wysyłają maile do użytkowników Allegro, w których proszę weryfikację danych wraz z podaniem danych do karty bankowej. "Bądźcie ostrożni i nie dajcie się okraść!" – apeluje Komisja Nadzoru Finansowego.

Użytkownicy Allegro otrzymują podejrzane maile 

Oszuści internetowi nie próżnują. Tym razem Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego przy Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) opublikował na X komunikat, w którym przestrzega przed ich kolejnymi działaniami. 

"Cyberprzestępcy przesyłają do użytkowników fałszywe wiadomości e-mail, w których informują o konieczności zaktualizowania danych. Link, który znajduje się w wiadomości, prowadzi na niebezpieczną stronę wyłudzającą hasła oraz dane kart płatniczych" – napisano w komunikacie CSIRT KNF. 


Mogą pobrać wszystkie pieniądze z konta 

Oszuści informują w mailu, że konto klienta Allegro zostało zawieszone i ma on 12 godzin na aktualizację swoich danych. By temu zaradzić, proszą o podanie danych rozliczeniowych. 

Użytkownik, do którego trafia mail, proszony jest o podanie numeru karty płatniczej, jej terminu ważności oraz kodu CVV2/CVC2. Przekazanie tych danych skutkuje pozbawieniem wszystkich pieniędzy z konta lub wykorzystaniem maksymalnego limitu w przypadku kart kredytowych.

Polacy chętnie robią zakupy online 

Oszuści wiedzą, co robią, ponieważ w ostatnich latach wzrosła popularność zakupów online. Jak wynika z raportu "Polaków Portfel Własny: Polacy w Sieci", przygotowanego przez Santander Consumer Bank, już blisko 60 proc. respondentów robi zakupy online częściej, niż w poprzednich latach.

"Zakupy w sieci są uwielbiane przez wszystkich, niezależnie od tego, w jakim są wieku. Wyniki przeprowadzonego badania pokazały, że każda grupa ankietowanych kupuje online częściej niż kiedyś. Okazuje się, że wzrost częstotliwości korzystania z kanału e-commerce był najbardziej widoczny wśród czterdziestolatków – ponad dwie trzecie z nich zauważyło u siebie taką tendencję" – powiedział Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

86 proc. Polaków kupuje artykuły na platformach typu Allegro czy Amazon. Najwyższy odsetek osób korzystających z takich stron internetowych znajduje się wśród osób między 18, a 29 rokiem życia (91 proc.) oraz pięćdziesięciolatków (91 proc.). Zgodnie z raportem najrzadziej korzystają z nich konsumenci powyżej 60 r.ż. – w tej grupie jest to 74 proc.

MP

Oszuści obrali za cel klientów Allegro. Fot. commons.wikimedia.org, Canva

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie