GPS GPS
213
BLOG

POPiS-owa Solidarność

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 8
No­wa wła­dza dzia­ła na rym­pał. Ła­mie pra­wo, wy­ko­rzy­stu­jąc do te­go służ­by si­ło­we. To wy­raź­nie wi­dać. Nie­mniej gor­sze je­st two­rze­nie ta­kie­go pra­wa, któ­re po­zwa­la le­gal­nie ro­bić to, co te­raz ro­bią na rym­pał. Z nie­le­gal­ny­mi za­mor­dy­sta­mi ła­twiej wal­czyć niż z le­gal­ny­mi.

  „Pra­wo i Spra­wie­dli­wo­ść” je­st ema­na­cją „So­li­dar­no­ści”, ale to trze­ba uzu­peł­nić o to, że do­kład­nie ta­ką sa­mą ema­na­cją je­st „Plat­for­ma Oby­wa­tel­ska”. „So­li­dar­no­ści” to był an­ty­so­wiec­ki ru­ch po­li­tycz­ny za PRL-u chcą­cy zre­ali­zo­wać za­chod­ni so­cja­li­zm, a nie ten ko­mu­ni­stycz­ny, wschod­ni. Kwin­te­sen­cją daw­nej „So­li­dar­no­ści”, a dziś PO­PiS-u je­st ha­sło: „so­cja­li­zm tak, wy­pa­cze­nia nie”. So­li­da­ry­zm spo­łecz­ny to in­na na­zwa te­go so­cja­li­zmu. To eta­ty­zm, za­mor­dy­zm i cen­tra­li­zm. I PO, i PiS, to te­raz ocho­czo re­ali­zu­ją, dla­te­go tak się to po­do­ba lu­do­wi, któ­ry ma­so­wo wstę­po­wał do „So­li­dar­no­ści”. To w isto­cie je­st ła­god­na wer­sja ko­mu­ni­zmu, bo re­ali­zu­je wszech­cza­so­wą za­sa­dę le­wi­cy: „ode­brać bo­ga­te­mu, a dać bied­ne­mu” (a w do­my­śle: a sa­me­mu się naj­bar­dziej na­cha­pać). PO­PiS-owa post­so­li­dar­no­ść re­ali­zu­je to si­łą, przy uży­ciu po­li­cyj­nej pa­ły. Ro­bią to le­piej niż pe­ere­low­scy ko­mu­ni­ści, bo wie­lo­kroć le­piej opa­no­wa­li go­eb­bel­sow­ską pro­pa­gan­dę.

  Dla­te­go tak bar­dzo bi­ją się o TVP. Udział w prze­krę­cie ko­wi­do­wym je­st te­go naj­lep­szym do­wo­dem. So­cja­li­zm, so­li­da­ry­zm, sa­ni­ta­ry­zm — to je­den pies. Ta par­szy­wa, an­ty­cy­wi­li­za­cyj­na ide­olo­gia opa­no­wa­ła ca­łą Eu­ro­pę i dla­te­go uda­je się bu­do­wa­nie Związ­ku So­cja­li­stycz­ny­ch Re­pu­blik Eu­ro­pej­ski­ch. I PiS, i PO, i Trze­cia Dro­ga, i Le­wi­ca sprzy­ja­ją tej ide­olo­gii. Tyl­ko Kon­fe­de­ra­cja, je­st w sta­nie za­wal­czyć o to, by idea ZSRE się nie uda­ła. Eu­ro­pa, a w szcze­gól­no­ści Pol­ska, po­trze­bu­ją wol­no­ści, wol­ne­go ryn­ku, swo­bo­dy go­spo­dar­czej, a nie eu­ro­pej­skiej so­li­dar­no­ści spo­łecz­nej i idą­cej za nią le­wi­co­wej ide­olo­gii 15-to mi­nu­to­wy­ch mia­st.

  Za­nim po­wstał PiS, cham­stwo by­ło wszę­dzie, głów­nie w PZPR i je­go przy­bu­dów­ka­ch, ale po­tem prze­la­zło to do PiS-u. To na­ra­sta­nie cham­stwa u pi­sow­ców je­st bar­dzo wy­raź­ne od 2016, od kie­dy PiS prze­jął TVP. To wi­dać, słu­chać i czuć, szcze­gól­nie w Sie­ci. To sys­te­ma­tycz­ne kar­mie­nie ich nie­na­wi­ścią w TVP od­bi­ja się po­tem na ich ko­men­ta­rza­ch.

  Ja bar­dzo du­żo dys­ku­tu­ję w In­ter­ne­cie od lat 90-ty­ch, więc wiem. Na­wet elek­to­rat SLD czy PSL, gdy rzą­dzi­li, nie był tak cham­ski, jak elek­to­rat PiS-u za rzą­dów Mo­ra­wiec­kie­go. Ich udział w prze­krę­cie ko­wi­do­wym mó­gł mieć w tym udział. Stres z tym zwią­za­ny, za­stra­sze­nie i wszech­ogar­nia­ją­cy hejt, wy­cią­gnął ze zwo­len­ni­ków wła­dzy naj­gor­sze in­stynk­ty.

  Jesz­cze 8 lat te­mu by­łem w sta­nie po­dy­sku­to­wać z każ­dym, na­wet naj­bar­dziej za­go­rza­łym le­wi­cow­cem. Dziś ze zwo­len­ni­ka­mi PiS w ogó­le na­wet na­wią­zać roz­mo­wy się nie da, bo od­po­wia­da­ją w sty­lu: „to ob­sra­na cha­zar­ska wsza od bo­sa­ka i ment­ze­na” , „spier­da­laj gno­ju” , „pier­dol sie ru­ski szma­cia­rzu”, „ty ru­ski trol­lu, ży­dow­ska ja­czej­ko, agen­cie WSI, sza­bes­go­ju, ka­cap­ski i nie­miec­ki ko­mi­sa­rzu, so­wiec­kie onu­ce”. Oni prze­cież te­go sa­mi nie wy­my­śli­li, to ich TVP na­szczu­ła do uży­wa­nia ta­ki­ch fraz. Ni­czym się to nie róż­ni od PO-wskie­go: „wy­pier­da­lać” czy „je­bać PiS”. Po­zo­ro­wa­na wal­ka PO z PiS wy­wle­kła z Po­la­ków naj­gor­sze in­stynk­ty i uczy­ni­ła z nas pry­mi­tyw­ny­ch cha­mów.

  Tu­sk i post­ko­mu­na do­sko­na­le współ­gra­ją z PiS w po­zba­wia­niu Pol­ski nie­pod­le­gło­ści i w gra­bie­niu nas. Rzą­dy PiS by­ły naj­gor­sze w hi­sto­rii dru­giej ko­mu­ny. To czyn­ny i świa­do­my udział rzą­du Mo­ra­wiec­kie­go w prze­krę­cie ko­wi­do­wym spo­wo­do­wał ćwierć mi­lio­na nad­mia­ro­wy­ch zgo­nów, ogra­bie­nie Po­la­ków na mi­liar­dy, znisz­cze­nie wie­lu biz­ne­sów i od­da­nie kom­pe­ten­cji wła­dzy w wie­lu dzie­dzi­na­ch do rąk bruk­sel­ski­ch biu­ro­kra­tów. Rząd Tu­ska tyl­ko po­sta­wi krop­kę nad i.

  W 2015 ro­ku moż­na by­ło mieć jesz­cze na­dzie­ję, że PiS coś w Pol­sce zmie­ni. Dziś, gdy wie­my jak ocho­czo wzię­li udział w prze­krę­cie ko­wi­do­wym, nie ma już żad­ny­ch złu­dzeń — i PiS, i PO, to na­rzę­dzia eu­ro­pej­skiej le­wi­cy w znie­wa­la­niu i okra­da­niu Po­la­ków.

Grzegorz GPS Świderski
T.me/KanalBlogeraGPS
X.com/GPS65

PS. Notki powiązane:

___________________

Jak walczyć z cenzurą? <- po­przed­nia not­ka

na­stęp­na not­ka -> Mikro szkoły

___________________

Ta­gi: gps65, PiS, PO, Prawo i Sprawiedliwość, Platforma Obywatelska, polityka, państwo, Polska

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka