GPS GPS
254
BLOG

Handlowanie poparciem politycznym

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 13
Je­stem wol­no­ściow­cem, bez­kom­pro­mi­so­wym li­ber­ta­ria­ni­nem. Uwa­żam, że dzię­ki po­stę­po­wi tech­nicz­ne­mu po­wo­du­ją­ce­mu wzro­st wy­daj­no­ści pra­cy w cią­gu po­ko­le­nia pań­stwa za­nik­ną i za­pa­nu­je anar­cho­ka­pi­ta­li­zm. Mi­mo to uwa­żam, że o wol­ny ry­nek i ka­pi­ta­li­zm trze­ba po­li­tycz­nie wal­czyć.

  To się i tak sa­mo sta­nie po tech­no­lo­gicz­nej oso­bli­wo­ści, ale waż­ne je­st, w ja­ki­ch wa­run­ka­ch w nią wej­dzie­my. Więc war­to zro­bić co­kol­wiek, by zwięk­szyć wol­no­ść go­spo­dar­czą. Na­wet drob­ny kro­czek bę­dzie lep­szy, niż wal­ka na­sta­wio­na na re­wo­lu­cyj­ne osią­gnie­cie ce­lu, któ­ry i tak na­stą­pi nie­uchron­nie bez żad­nej wal­ki. Im wię­cej wol­ne­go ryn­ku wy­wal­czy­my, tym bę­dzie mniej bo­la­ło wej­ście w oso­bli­wo­ść.

__________________
Rozłamy w partiach <- poprzednia część serii
następna część serii ->
__________________

  Dla­te­go uwa­żam, że w kwe­stia­ch po­li­tycz­ny­ch na­le­ży iść na da­le­ko po­su­nię­te kom­pro­mi­sy i re­ali­zo­wać na­wet drob­ne uspraw­nie­nia, któ­re bę­dą słu­żyć bu­do­wa­niu ka­pi­ta­li­zmu i bę­dą zwięk­szać za­kres wła­dzy lu­dzi nad ich wła­sno­ścią pry­wat­ną. Uwa­żam, że dziś spraw­czo­ść po­li­tycz­na je­st waż­niej­sza niż czy­sto­ść ide­olo­gii. Bo już nie ma­my cza­su, by żmud­nie wy­cho­wy­wać lu­dzi na wol­no­ściow­ców. Ma­my tyl­ko czas na to, by stwo­rzyć ta­kie wa­run­ki, że lu­dzie nie zwa­riu­ją, nie po­pad­ną w szał, gdy im za­brak­nie pa­na, któ­ry się ni­mi prze­mo­cą opie­ku­je.

  Każ­dy wol­no­ścio­wiec, po­wi­nien wresz­cie zro­zu­mieć, że spraw­czo­ść je­st w po­li­ty­ce klu­czo­wa, więc by uwol­nić Pol­skę od de­struk­cyj­nej so­cjal­de­mo­kra­cji, trze­ba uzy­skać ja­ki­kol­wiek wpływ na wła­dzę. W tym ce­lu trze­ba mieć par­la­men­tar­ne ugru­po­wa­nie (już je ma­my, to Kon­fe­de­ra­cja) i ro­bić wszyst­ko by je wzmac­niać.

  Je­śli w ja­kichś wy­bo­ra­ch nie ma kan­dy­da­ta Kon­fe­de­ra­cji, to nie na­le­ży gło­so­wać na mniej­sze zło, czy na pod­sta­wie ja­kiej­kol­wiek oce­ny zły­ch kan­dy­da­tów. Trze­ba od ni­ch wy­tar­go­wać po­par­cie ja­kichś po­stu­la­tów Kon­fe­de­ra­cji i w ten cy­nicz­ny spo­sób od­dać głos, by uzy­skać spraw­czo­ść. Więc roz­wa­ża­jąc hi­po­te­tycz­ne przy­pad­ki, nie ma sen­su za­wcza­su wy­bie­rać jed­ny­ch czy dru­gi­ch le­wi­cow­ców, trze­ba po­cze­kać, aż doj­dzie re­al­nie do te­go wy­bo­ru i za­gło­so­wać na te­go, na ko­go ka­żą gło­so­wać li­de­rzy Kon­fe­de­ra­cji, któ­rzy za coś po­ży­tecz­ne­go sprze­da­dzą to po­par­cie. Po­par­cie ko­goś złe­go trze­ba prze­han­dlo­wać, by uzy­skać ja­kieś do­bro.

  Na zbli­ża­ją­ce wy­bo­ry sa­mo­rzą­do­we szy­ku­je się sze­ro­ka ko­ali­cja z udzia­łem Kon­fe­de­ra­cji. Je­st wie­le ugru­po­wań, któ­re z nią wej­dą w so­ju­sze wy­bor­cze na każ­dym szcze­blu sa­mo­rzą­dów. Na­le­ży po­pie­rać wszel­kie ta­kie so­ju­sze, na­wet je­śli so­jusz­nik nie bę­dzie nam się z ja­kichś po­wo­dów po­do­bał. Wszel­kie kom­pro­mi­sy są do­zwo­lo­ne i po­żą­da­ne. Wszel­kie dzia­ła­nia zwięk­sza­ją­ce choć trosz­kę spraw­czo­ść wol­no­ściow­ców są ko­niecz­ne. Trze­ba o to di­lo­wać na mak­sa.

Grzegorz GPS Świderski
T.me/KanalBlogeraGPS
X.com/GPS65

PS. Notki powiązane:

___________________
Władza polityczna jest terytorialna <- po­przed­nia not­ka
na­stęp­na not­ka -> Sojusze samorządowe
__________________

Tagi: gps65, władza, polityka, sprawczość, wolnościowcy, Konfederacja

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka