Świt Świt
460
BLOG

Bild, 13 kwietnia 2010, narracja i negacja

Świt Świt Polityka Obserwuj notkę 2

"Bild, 13 kwietnia 2010, pisał

www.bild.de/news/bild-english/news/did-polish-president-kaczynski-order-pilots-to-land-12171684.bild.html#

 

Sprobujmy odczytać na odwrót. Na zasadzie prostej negacji. Zobaczymy co by wyszło?

Główne punkty "narracji" po katastrofie:

1. "head of the Russian prosecutor’s office, has ruled out mechanical issues withthe 26-year-old Tupolev 154. He said: “We have deciphered the tape reel and conducted a preliminary analysis. “We will look in more detail in Moscow, but I repeat: the recording that we have confirms that there were no technical problems with the plane."r

Narracja: Nagrania z czarnych skrzynek pokazują, że nie było usterki mechanicznej.

Negacja: Była usterka mechaniczna. Była awaria.

 

2. " A first evaluation of the Polish Tupolev’s voice recorder will later reveal that the pilots were also urged to divert to Minsk or Moscow."

Narracja: Kontrolerzy zabronili lądować polskim pilotom

Negacja: Zachęcali ich do zejścia do 500 m a potem na 100. Utwierdzali ich też, że są na kursie i scieżce.

 

3. "8.56am: Three landing attempts are aborted as the pilots cannot make out the runway lights through the fog."

Narracja: "Do 8.56 odbyły się trzy nieudane podejścia do lądowania"

Negacja: "Nie było 3 podejść do godz. 8.56. Katastrofa zdarzyła się 15 minut wcześniej. (Dlaczego przez miesiąc podawano przesuniętą w czasie - o 15 minut - godzinę katastrofy?)

 

4.  "Now they start the final, fatal try: The plane is far too low as it approaches the runway. It first touches treetops before going out of control and crashing into a small birch forest. The fuselage of the Tupolev breaks up and the kerosene fuel explodes. Fire, smoke – there’s no chance for the passengers."

Narracja: O 8.56 następuje czwarta próba podejścia do lądowania. Samolot rozbił się o 8.56.

Negacja: Było jedno podejście na 100 m. Nie było próby lądowania. Samolot nie rozbił się o 8.56

 

5.  " Reportedly, only two voices can be heard over the airwaves: An air traffic controller desperately warning against a landing and a pilot who repeatedly ignores the advice. It was to be a fatal mistake."

 

Narracja: z nagrań wynika, że słyszalne są tylko dwa głosy: kontrolera lotów, który za wszelką cenę odradza lądowania i pilota, który uporczywie ignoruje te rady.

Negacja: Słychać 17 głosów, kontroler sprowadza do 100 m, pilot schodzi do 100 m, a potem chce odejść ale coś mu nie pozwala

 

6. "The question of who took the decision to attempt a landing in Smolensk will probably only be answered after the cockpit voice recorder and flight data recorder are examined."

Narracja: Nagrania z czarnych skrzynek potwierdzą naciski.

Negacja: Nie potwierdzą

 

Świt
O mnie Świt

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka