GPS GPS
266
BLOG

Jak walczyć z cenzurą?

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 8
Uwa­żam, że przy każ­dej ak­cji ogra­ni­cza­nia wol­no­ści sło­wa przez wła­dzę, wsz­czy­na­nia śledz­tw przez pro­ku­ra­tu­rę do­ty­czą­cy­ch wy­po­wie­dzi nie­bę­dą­cy­ch groź­ba­mi ka­ral­ny­mi, szy­ka­no­wa­nia lu­dzi, któ­rzy wy­ra­ża­ją swo­je po­glą­dy i opi­nie, na­le­ży te ogra­ni­cza­ne tre­ści na­gła­śniać, cy­to­wać, po­wta­rzać czy tłu­ma­czyć wła­sny­mi sło­wa­mi. Ja tak za­wsze ro­bię.

  Zro­bi­łem tak z wy­po­wie­dzia­mi Brau­na i Pie­trza­ka na X, na blo­gu i fejs­bu­ku. Każ­de­mu to po­le­cam, bo to naj­lep­szy spo­sób wal­ki o wol­no­ść sło­wa. Nie­ch z każ­de­go nisz­czo­ne­go zda­nia wy­ra­sta mi­lion zdań na nim opar­ty­ch. To nie my ma­my sto­so­wać au­to­cen­zu­rę, nie my ma­my się bać ga­dać, to wła­dza ma się bać, że każ­da szy­ka­na spo­tka się z na­gło­śnie­niem te­go, co chcą szy­ka­no­wać.

  Ta­kie wpi­sy roz­po­wszech­ni­łem na X w związ­ku ze słyn­ną wy­po­wie­dzią Pie­trza­ka:

  • Niem­cy chcą do nas ode­słać set­ki ty­się­cy imi­gran­tów, któ­ry­ch przy­ję­li, ale już ich nie chcą, bo li­czą na to, że Po­la­cy są przy­go­to­wa­ni, bo ma­my ba­ra­ki. Ma­my du­żo ba­ra­ków zbu­do­wa­ny­ch tu przez Niem­ców. I tam bę­dzie­my trzy­mać ty­ch imi­gran­tów wpy­cha­ny­ch nam nie­le­gal­nie przez Niem­ców. Ma­my zbu­do­wa­ne nie­miec­kie ba­ra­ki w Oświę­ci­miu, Maj­dan­ku, Tre­blin­ce, Sztu­to­wie. Więc Niem­cy uwa­ża­ją, że u nas je­st du­żo miej­sca na to, by zgod­nie z nie­miec­kim po­rząd­kiem trzy­mać imi­gran­tów.
  • Niem­cy, któ­rzy do­mi­nu­ją w UE, in­stru­men­ta­li­zu­ją imi­gran­tów, za­rzą­dza­jąc ni­mi jak by­dłem, usta­la­ją przy­mus prze­sie­dleń. To wła­dza bę­dzie de­cy­do­wać, gdzie kto ma miesz­kać i w tym ce­lu bu­du­je się obo­zy. Do­kład­nie to sa­mo ro­bi­ła III Rze­sza.

  A tu not­ki do­ty­czą­ce dzia­łań i wy­po­wie­dzi Brau­na:

  PO­wcy obu­rza­ją się na sło­wa Pie­trza­ka o ba­ra­ka­ch w nie­miec­ki­ch obo­za­ch dla imi­gran­tów i żą­da­ją uka­ra­nia go. W swej za­mor­dy­stycz­nej men­tal­no­ści ni­czym nie róż­nią się od PiS-owców, któ­rzy za po­dob­ne sło­wa o tym, że TVP to go­eb­bel­sow­ska ga­dzi­nów­ka wy­wa­li­li mnie z ich por­ta­lu Na­sze Blo­gi. PiS i PO to jed­no zło, a ich elek­to­rat to ta­cy sa­mi wro­go­wie wol­no­ści sło­wa. Tu mo­ja not­ka, za któ­ra wy­le­cia­łem z pi­sow­skie­go por­ta­lu:

  Pol­sat po­ka­zał, że są ta­ki­mi sa­my­mi kłam­ca­mi, oszu­sta­mi i ma­ni­pu­lan­ta­mi jak TVP i TVN. Po­da­li w głów­nym swo­im pro­gra­mie in­for­ma­cyj­nym frag­ment wy­po­wie­dzi Pie­trza­ka wy­rwa­ny z kon­tek­stu tak, by cał­ko­wi­cie prze­ina­czyć sens tej wy­po­wie­dzi.

  Wie­lo­let­ni pra­cow­ni­cy lo­kal­ny­ch roz­gło­śni pań­stwo­we­go ra­dia i te­le­wi­zji pro­te­stu­ją prze­ciw li­kwi­da­cji ich sta­cji. Im ktoś dłu­żej pra­cu­je w ta­kiej in­sty­tu­cji, tym je­st więk­szym fra­je­rem. Miał wie­le cza­su, by się na­uczyć fa­chu, a po­tem za­ło­żyć, al­bo przy­łą­czyć się, do me­diów pry­wat­ny­ch i wte­dy by wszyst­ko za­le­ża­ło od nie­go, a nie od ka­pry­su lu­du po­dej­mu­ją­ce­go de­cy­zje w wy­bo­ra­ch po­wszech­ny­ch na pod­sta­wie kłam­stw, ma­ni­pu­la­cji i czar­ne­go pi­ja­ru są­czo­ne­go z ra­dia i te­le­wi­zji. Kto w ga­dzi­nów­ce pra­cu­je, ten od ga­dzi­nów­ki gi­nie.

  Wszyst­kie me­dia, nie­za­leż­nie od for­my wła­sno­ści, są w Pol­sce po­li­tycz­nie uwa­run­ko­wa­ne, są ste­ro­wa­ne na róż­ne spo­so­by przez wła­dzę po­li­tycz­ną i to ge­ne­ru­je wszel­kie pa­to­lo­gie z tym zwią­za­ne. Po pro­stu zże­ra nas so­cja­li­zm, eta­ty­zm i cen­tra­li­zm wy­mu­sza­ny po­li­cyj­ną pa­łą. Me­dia głów­ne­go nur­tu w Pol­sce nie zaj­mu­ją się in­for­mo­wa­niem, ale tłam­sze­niem wol­no­ści sło­wa.

Grzegorz GPS Świderski
T.me/KanalBlogeraGPS
X.com/GPS65

PS. Notki powiązane:

___________________

Ignorancja GPS <- po­przed­nia not­ka

na­stęp­na not­ka -> POPiS-owa Solidarność

___________________

Ta­gi: gps65, cenzura, wolność słowa

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka