Kamil Stoch podczas konkursu w Lahti, fot. PAP/EPA/MARKKU OJALA
Kamil Stoch podczas konkursu w Lahti, fot. PAP/EPA/MARKKU OJALA

Skoki narciarskie. Kamil Stoch wygrał konkurs w Lahti

Redakcja Redakcja Skoki narciarskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 16

Dobra forma wróciła. Kamil Stoch wygrał niedzielny konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w Lahti. Drugi był lider klasyfikacji generalnej PŚ Japończyk Ryoyu Kobayashi, a trzeci Norweg Robert Johansson.

Na 10. pozycji został sklasyfikowany Piotr Żyła, Jakub Wolny był 14. a Dawid Kubacki dopiero 28.

- W sobotę miałem problemy ze swoją techniką, nie byłem zadowolony, gdyż byłem wolniejszy od rywali na progu. Wraz z trenerem Horngacherem dokonaliśmy analizy błędów i dzisiaj już wszystko było dobrze, czerpałem radość ze skakania. Choć lądowanie także nie było perfekcyjne, to jednak mogę się tylko cieszyć ze zwycięstwa. To był dla mnie super dzień - podsumował Stoch.

Z gratulacjami dla Kamila Stocha zwrócili się prezydent i premier.


Stoch wygrał 33. w karierze konkurs Pucharu Świata i w klasyfikacji wszech czasów awansował na piąte miejsce, które dzieli z Niemcem Jensem Weissflogiem.

W klasyfikacji generalnej PŚ prowadzi Kobayashi, drugi Stoch traci do niego 431 pkt. W Pucharze Narodów Polska prowadzi i ma 378 pkt przewagi nad Niemcami.

Wczoraj, w skokach drużynowych Polacy znaleźli się poza podium. Zespół w składzie: Jakub Wolny, Piotr Żyła, Dawid Kubacki i Kamil Stoch, zajął czwarte miejsce w drużynowym konkursie Pucharu Świata w skokach narciarskich w Lahti. Triumfowali Austriacy, przed Niemcami i Japończykami.

źródło: PAP

ja

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport