Blogi to ważny element współczesnego rynku medialnego. Różnią się tym od tradycyjnych mediów, że mają charakter osobisty, autorski. Blog zawiera przemyślenia, opinie, czasem także zdjęcia, rysunki i nagrania autora. Tematyka blogów jest dowolna i bardzo szeroka - są blogi polityczne, podróżnicze, sportowe, literackie oraz wiele innych. Blog często jest często wykorzystywany w biznesie - blog firmowy jest narzędziem marketingu i komunikacji.
Pierwszym w Polsce, ogólnodostępnym i darmowym serwisem blogowym, był Salon24.pl. Powstał w 2006 r. Blogi założyło tu wielu dziennikarzy, bez względu na przynależność redakcyjną i poglądy. W blogowisku znaleźli miejsce do swobodnej twórczości i szybkiego kontaktu z odbiorcami – czytelnicy mogli na bieżąco komentować ich teksty, a autorzy mogli na bieżąco im odpowiadać. W Salon24.pl jest obecnie ponad 25 tysięcy blogów.
Potencjał blogów i siłę opinii "zwykłych" ludzi dostrzegli politycy. Wicepremier Waldemar Pawlak na swoim blogu w Salon24.pl relacjonował posiedzenia rządu. Prezes PiS Jarosław Kaczyński po katastrofie smoleńskiej w Salon24.pl ogłosił swoją kampanię prezydencką. Prezydent USA Barack Obama w 2011 r. podczas swojej podróży po Europie udzielił tylko jednego wywiadu – polskiej platformie blogowej Salon24.pl.