hanka hanka
419
BLOG

dla Pana Prezydenta cytat

hanka hanka Polityka Obserwuj notkę 10

słowa Stefana Batorego do nieprzychlnych mu magnatów:

 

 

 

Nie w chlewie, lecz wolnym człowiekiem jam się urodził. Wolność swoją kocham i będę jej strzegł. Z woli bożej wyście mnie królem swym obrali, na wasze prośby i nalegania tu przybyłem, wyście mi koronę na skronie włożyli, jestem więc królem waszym, ale nie glinianym ani malowanym. Chcę królować i nie ścierpię, by mi ktokolwiek grał po nosie! Bądźcie sobie stróżami swej wolności; na to zgoda, ale nie pozwolę, byście byli moimi i moich senatorów pedagogami. Strzeżcie sobie swej wolności, ale od swawoli -€“ wara! 

 

 

No i tak - wszystko już było. A Batory to( wg mnie jeden) z najlepszych i najskuteczniejszych władców Rzeczpospolitej.

 

hanka
O mnie hanka

idealistka, choć powinnam już z tego dawno wyrosnąć:)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka