antykwark antykwark
164
BLOG

Wojna w Ukrainie i co dalej?

antykwark antykwark Gospodarka Obserwuj notkę 2
Kapitalizm ma swoje wady ale komunizm upadł ekonomicznie

Zdaję sobie sprawę,że to jest temat drażliwy.Ale moim zdaniem nie istnieje coś takiego jak polityka jako taka .Jest ona tylko odzwierciedleniem ekonomi.Przy ujemnym przyroście naturalnym w  Europie nie ma alternatywy ,albo zgodzimy się na "inżynierów i lekarzy" Afryki północnej których trudno zmusić do jakiejkolwiek pracy,albo weźmiemy za dobrą monetę to ,że los oddał populacji zamieszkującej w Polsce taką ilość ludzi ,ile Polska straciła na emigracji od lat siedemdziesiątych ,aż do późnych lat dwutysięcznych.Te dzieci które nasze państwo utrzymuje i daje im wykształcenie dają nadzieję,że choć trochę zatrzymamy spadek ilości pracujących w Polsce.Na razie w reprezentacji w piłkę nożna w Polsce grają  Polacy (może byle jak),ale wolę jednak grającego np Alieksieja niż Machmuda.Nie jestem ksenofobem ,ale jednak Ukraińcy są bliżsi kulturowo i większość pracuje jak potrafi.Mnie nie razi to że w sklepie obsługuje mnie młoda Ukrainka czy Białorusinka.Mam nadzieje ,że wielu z tych młodych zostanie w Polsce i będzie razem z nami budowało nasz kraj.Dziwię się jak wiele zachodu potrzeba by człowiek z Ukrainy planujący przyszłość w Polsce mógł stworzyć sobie perspektywę budowania normalnego życia (formalności to ok 24 miesiące). W Niemczech takie załatwianie spraw trwa raptem dwa tygodnie.(ta opinia jest nie moja ale młodego 33 letniego pracownika naszej firmy który pochodzi ze zniszczonego   Mariupola który jest u nas już od dwóch lat wraz z rodziną z dwójką uczących się dzieci)
ps Bez względu na wynik wojny na Ukrainie ,będzie Ukraina miała pretensję o to ,że  Europa łącznie z nami "wydoiła" całą młodą armię potencjalnych budowniczych nowej ojczyzny.Ekonomia nie zna takiego pojęcia jak "przyjaźń" "moralność" i "współczucie".
Biznes jest biznes nawet jak to nam się nie podoba.

antykwark
O mnie antykwark

Nie napiszę nic o moim wykształceniu ani pracy.Zbyt wielu w życiu spotkałem głupców z tytułami  bym miał się tym chlubić.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka