Beret w akcji Beret w akcji
522
BLOG

Notka dla Blogera @Piko:)

Beret w akcji Beret w akcji Polityka Obserwuj notkę 30


Piko - na tym blogowisku łączy nas wiele. Powstanie Warszawskie - nasze Mamy...

Poezja. "Płaskoziemstwo" i "foliarstwo". Podobne spojrzenie na wiele, wiele spraw. Ostatnio - jak ustaliliśmy - również taniec:) Lubisz i umiesz tańczyć - ja też.

Powiedziałeś niedawno, że czekasz na mój tekst "ku pokrzepieniu serc".

No nie wiem...

Spróbuję:)

Ku pokrzepieniu serc płaskoziemców.

Taniec może być obecny również na blogowisku.

Kiedyś, kiedyś, walcowałam tu wspólnie z pewnym Blogerem.


(tańczyć na melodię: Stenia Kozłowska "Czy to walc")


https://www.salon24.pl/u/beret-w-akcji2/620144,dla-jubilata-rk1

Było, minęło. Przyszły inne czasy.


Bye- bye leciutkie walcowanie,
Teraz samotne szprycowanie.
"Dancer encore" się nie powtórzy,
Wspólnego walca nic nie wróży.

Tango z wybranym tańczę panem
Nigdy nie tańczę z karawanem.
Na bal maskowy się nie piszę,
Od maskarady wolę ciszę.

W dystansie tańczyć trudna sprawa,
Gdy rękawice z lewa, z prawa,
Gdy płyn do dezynfekcji psika,
Gdy danser łokciem chce się trykać.

Psor "muzem" niewiast? I natchnieniem?
Poetów/etek zapłodnieniem?
Cóż to za gender! I zadęcie!
Oj - chce się mieć u wszystkich wzięcie!

Teraz zapładniać czas @Biedronkę!
Z nią lecieć na słoneczną łąkę!
I z nią przeżywać wspólne wzloty,
A nie pakować się w kłopoty.

Miast długie mnożyć epistoły
Mistrza Poezji wspomnę skromnie,
Ponieważ już od czasu szkoły
Jego Poezja mówi do mnie.

Oraz *"ów belfer pewnej szkoły
co dużo chciałby, a nie może,
może mnie w dupę pocałować
(Pan wie już za co, profesorze)."

*Odnośnik: Julian Tuwim "Całujcie mnie wszyscy w dupę"


Dziś zapraszam Ciebie, Piko, do białego tanga:)

Na melodię "Tango d'amore" - Anna German


Tango foliarskie płaskoziemców


Wczoraj wieczorem znów widziałam masek tłum

Widziałam jak samotna twa odkryta twarz

Samotny uśmiech w pustce zawieszony

Samotny w tłumie wciąż odwagę masz


Powiedz że to jest sen

Że się nie stało nic

Że zwykłe życie trwa

Że słońce świeci wciąż

Uwierzę jeszcze raz

Bo gdy zagrają tango

Opada wszelka maska

Wiruje ziemia płaska

I nie ma żadnych kłamstw


Tango

Tango foliarskie

Wyciska z oczu łzy

I dusza śpiewa

Tango

Del mio amor!


Może się zdarzyć tak że skończy się nasz świat

Może być tak że nigdy już nie wróci on

Gdy męką stanie się wygnańców los

Ten głos tanga uderzy jak dzwon


Gdy mury rosną wkrąg

Gdy pętli mocny ślad

Gdy z klatki uciec chcesz

Gdy wolność woła cię

Do tańca ruszmy wraz

Bo gdy zagrają tango

I tańczysz wciąż uparcie

Masz płaskiej ziemi wsparcie

I nie ma żadnych kłamstw


Tango

Tango d'amore

Pokonać daje zło

Niesie nadzieję

Tango

Dancer encore!





Lubię ludzi - wierzących, ateistów, prawicę, lewicę i centrum, Niemców, Rosjan i Żydów.Nie lubię, gdy ludzie gardzą ludźmi. Marzy mi się tygodnik "Polityka inaczej".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka