gini gini
251
BLOG

Alpejski i jego rozumienie chrzescijanstwa

gini gini Społeczeństwo Obserwuj notkę 17

"Moje patrzenie na trudne relacje polsko-żydowskie wynika z tego optymizmu, promieniującego z chrześcijańskiej nauki społecznej głoszonej przez wielkiego Papieża. To głębokie przekonanie, że wysiłek dążenia ku dobru odbywa się czasem wbrew temu, co przynosi codzienność. We mnie pozostały słowa wygłoszone do młodzieży na Westerplatte – musicie wymagać od siebie nawet, jeśli inni od was tego nie wymagają./-/Kiedy rozpoczęła się polsko izraelska awantura, wielu deklarowało zmianę swojego patrzenia na przyszłość polsko-żydowskich relacji. To łatwe, wykrzyczeć komuś – już cię nie kocham, bo ty mnie nie kochasz. Tak rodzą się konflikty i tak nakręca się spirala niechęci i wrogości. To nie jest droga budowania, a droga niszczenia.W sytuacji takiej, jakiej doświadczyliśmy wszyscy, łatwo nie wymagać od siebie, łatwo powiedzieć - już Was drodzy Żydzi nie kochamy. A przecież miłość bliźniego dla Chrześcijanina to nie jest miłość warunkowa – ja cię kocham, jeśli ty mnie kochasz. To nie jest też miłość uwarunkowana – przykładowo polityką, czy zachowaniem jednostek, a nawet wielkich grup społecznych.Kocham cię, bo jesteś moim bliźnim. Tyle i tylko tyle – jakie to trudne? Jan Paweł II wiedział, co mówi wygłaszając to swoje orędzie do młodych, w miejscu uświęconym bezprzykładną determinacją, jaką była obrona Westerplatte!"Wysiłek dążenia ku dobru odbywa się wbrew temu co przynosi codzienność. Powtarzam to zdanie, bo to jest obecna sytuacja. Wytrzymać pogardę i zachować miłość do bliźniego, który pogardza nami jest bardzo trudne."



Czy aby nie za wiele wymagasz od ludzi?Czlowiek chrzescijanin nie jest istota doskonala , jest istota grzeszna.

Pan Bog jest milosierny, ale niestety, najwiekszych grzesznikow skazuje na wieczne potepienie , czyli pieklo.


Wg twojej logiki, powinanam kochac kazdego zbrodniarza,czy pedofila.

Gdy ktos mnie oszkaluje, okradnie, zabije bliska mi osobe, nie moge isc do sadu, domagac ukarania sie zbrodniarza, ale kochac go dalej.


Niestety w zyciu obowiazuja twarde, reguly, kto ma miekkie serce, ten ma twarde cztery litery.

Moze napisz jakis tekst do Zydow, zeby przestali gardzic gojami, w tym przypadku Polakami, jezeli chca byc, lubiani .

Jezeli sami, gardza innymi, niech sie nie domagaja milosci , chyba, ze jak twierdza niektorzy ,sami prowokuja antysemityzm, by zachowac swoja odrebnosc.





gini
O mnie gini

http://www.decorand.pl/czarownica-076-0040

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo