Delfina Bo
Delfina Bo
Delfina Bo Delfina Bo
293
BLOG

Wpadł jak śliwka w kompot. Pozytywny aspekt kontrowersyjnego wyroku sądowego

Delfina Bo Delfina Bo Społeczeństwo Obserwuj notkę 17

       Kontrowersyjny wyrok sądu, znowu jest pretekstem do pogłębiania podziału społecznego w naszym kraju. Trwa nawalanka po obydwu stronach. Jedni krzyczą "o! patrzcie jak za PiS krzywdzą ludzi" a drudzy, że to hańba bo złodzieje milionów albo znane osoby powodujące wypadki, cieszą się wolnością a zwykły człowiek, który zjadł sobie cukierka dostał tak surowy wyrok. Nie będę komentować wyroków sądowych ponieważ wszyscy wiemy, że sądownictwo generalnie jest do wymiany a nie tylko reformy. Zastanawia mnie dziwne poczucie sprawiedliwości i odpowiedzialności za swoje czyny u tak zwanych zwykłych ludzi. Dla mnie złodziej jest złodziejem bez względu na to co, czy ile ukradł. Abstrahując od osoby od której ta dyskusja się rozpoczęła, teraz z pewnością Państwa sympatii sobie nie zaskarbię ale muszę to napisać, ponieważ takie przypadki podjadania a czasem wręcz obżerania się w sklepach nie należą do rzadkości. Tak jak i kradzieże poprzez wynoszenie towaru. Dziwnym trafem ludzie podjadający w sklepach nie traktują tego jako kradzież, bo przecież nie wynosi a z żołądka nikt mu nie wyciągnie. Przez dłuższy czas myślałam, że to cecha starszych ludzi, nieświadomych tego, że czynią źle, ale wiele młodych mam zabiera ze sobą dzieci do marketu i udaje, że nie widzi, że dzieci sobie coś podjadły. Dziecko zje sobie bułeczkę albo batonika czy wypije napój o których przy kasie wielu z nich "zapomina". Ten wyrok, może uświadomić wielu ludziom, że to jest kradzież i tak nie należy postępować. Bez względu na to ilu wokół nas jest złodziei, powiedzenie że "przecież wszyscy kradną to mi też wolno" odłożyć między bajki i żyć zgodnie choćby z Dziesięcioma Przykazaniami Bożymi. Najprostszy na świecie, najbardziej sprawiedliwy bo nikogo nie krzywdzący kodeks. 

      Człowiek ukarany, stał się symboliczną ofiarą wymiaru sprawiedliwości ale także własnej słabości, ale dzięki którym przynajmniej na jakiś czas, proceder podjadania w sklepach zostanie ukrócony. Sieci handlowe powinny mu nadać tytuł bohatera, ponieważ od tego wyroku ich straty ulegną znacznemu zmniejszeniu co automatycznie powinno znaleźć odzwierciedlenie w obniżce cen artykułów.


Delfina Bo
O mnie Delfina Bo

Sz.P. w notce pt. "Polskie obozy pracy" jeszcze nie wyczerpałam tematu. Dziękuję za zainteresowanie. Zapewniam, że czytam wszystkie komentarze, ale nie jestem w stanie każdemu indywidualnie odpowiedzieć. - - - - - Publicystyka i eksperymenty są działalnością dodatkową i pro bono, co w zupełności pochłania mój czas wolny. - - - - - Niestety, w ostatnich miesiącach, z przyczyn ode mnie niezależnych, moje zaangażowanie na S24 zostało ograniczone niemal do zera, ale  jeżeli pojawi się taka możliwość to ciekawsze teksty czytam. Na udział w dyskusji czasu już brakuje, za co przepraszam i proszę o wyrozumiałość. - - - - - "Przyjdą takie czasy, że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach, powstaną przeciw niemu mówiąc: jesteś szalony, bo nie jesteś do nas podobny." _ _ _ św. Antoni Pustelnik _ _ _ Po moich najbliższych wpisach, mogą pojawić się opinie dyskredytujące moją osobę. Oświadczam, że mam się dobrze i nie zamierzam popełnić samobójstwa.  _ _ _ Polecając dalej, nie zapominajmy o podaniu źródła :-) _ _ _ Przedrukowywanie tylko za zgodą autora :-) _ _ _ Niekulturalne komentarze usuwam bez ostrzeżenia :-(

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo