Gwant Gwant
429
BLOG

Quwerty wyprodukował kolejną notkę „smoleńską”

Gwant Gwant Polityka Obserwuj notkę 40

Quwerty wyprodukował kolejną notkę „smoleńską”:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1053488,niezgodnosci-botaniki-z-danymi-w-raporcie-laska-naciaganie-narracji

a w niej przedstawił „pomiar” kąta przechylenia samolotu w chwili ścięcia grupy drzew w odległości około 47 m od feralnej brzozy:


image


Wyszło mu, że wartość podana w raporcie KBWLLP: „6 Drzewa o średnicy konarów do 15 cm, Kąt przechylenia samolotu -16 stopni”. jest niezgodna z jego pomiarem.

Powołał się też na moją notkę i wyprowadził z niej jakieś swoje pokraczne zarzuty wobec KBWLLP. Zamieściłem kilka komentarzy pod tą jego notką, potem jednak już nie sprawdzałem jak na nie odpowiada. Teraz zajrzałem i okazało się że wprowadził dalsze zmiany w tekście i jak zwykle: moją ostatnią uwagę wykasował i zablokował mi możliwość komentowania na swoim blogu. W związku z tym w skrócie powtarzam tutaj to, co mu napisałem.

Z zapisów rejestratorów wynika, że po zderzeniu z brzozą prędkość przechylania samolotu zmieniła się tak szybko, że w ciągu 1 sekundy przekroczony został zakres pomiarowy przyrządu DUSU1-18AS tj. wartość maksymalna 18 stopni na sekundę. Wg wyliczeń na podstawie pomiarów przechylenia, w ciągu 1 sekundy po zderzeniu z brzozą prędkość przechylania zmieniła się z 0 stopni na sekundę do około 32 stopni na sekundę. Z tego wynika, że podczas przelotu samolotu nad tymi drzewami przechylenie gwałtownie się zmieniało, a pomiary przechylenia i prędkości przechylania były wykonywane tylko co 0.5 sekundy, co powoduje trudności w ustaleniu rzeczywistych wartości przechylenia w chwili przelotu skrzydeł. Pewne wartości daje się jednak wyliczyć.

Z dostępnych danych wynika co następuje: feralna brzoza została ścięta lewym skrzydłem samolotu, potem po 47 metrach oba skrzydła podcięły widoczne na fotografii drzewa. Przelot skrzydeł samolotu tych 47 metrów trwał około 0.6 sekundy. W tym czasie przechylenie samolotu według danych interpolowanych, wartość przechylenia zmieniła się z około 2.5 stopnia do około 16 stopni.

Manipulacja blogera Quwerty polega na tym, że do ilustracji kąta przechylenia samolotu wziął fotografię wykonaną nieco z prawej strony od trasy przelotu samolotu (ogrodzonej taśmami). To spowodowało zniekształcenie kątów, zgodnie z zasadami perspektywy – patrz https://pl.wikipedia.org/wiki/Perspektywa.

Poniżej przedstawiam dwie inne fotografie tych samych drzew - wykonane później z w dwóch innych różnych miejsc. Należy zwrócić uwagę na obu tych fotografiach na względne wysokości drzew po prawej i lewej od rozważanych podciętych drzew. Nie wiem, czy to ostatnie zdjęcie było robione dokładnie z trasy przelotu samolotu, wygląda jednak na to, że tym razem linia drogi i linia wzdłuż której rosną drzewa są do siebie równoległe.

Te trzy fotografie są ilustracją tego, jaki wpływ na wartość dokumentacyjną ma miejsce, z którego wykonano fotografię i wynikające z tego zniekształcenia perspektywiczne.


image


image


Działalność blogera Quwerty na tym forum kwalifikuje się do określenia jako „umysłowa biegunka”. Nie warto się zajmować tym, co tu wypisuje - to, że zdecydowałem się jednak jakoś zareagować na jego twórczość wynikło tylko i wyłączenie z tego, że powołał się na mój wcześniej zamieszczony na tym forum tekst i wykres, a teraz nadal prowadzi ze mną polemikę przypisując mi autorstwo jakichś bredni o przekrzywieniu aparatu, których nie zamieściłem.


Dla ułatwienia analiz poniżej zamieszczam oryginalne zdjęcie użyte w notce Quwerty.


image


Gwant
O mnie Gwant

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka