Jozef- Londyn Jozef- Londyn
98
BLOG

Witajcie

Jozef- Londyn Jozef- Londyn Społeczeństwo Obserwuj notkę 3

Witajcie.

Na razie serwis mocno odbiega od ideału ale już działa. Pierwsza sprawa i najważniejsza - niestety straciłem backupy (powiem Wam jeszcze jak to się stało) i portal jest w stanie z maja 2020. Tak - wiem że to beznadziejna sytuacja.


Jeśli macie wszystkie wpisy, treści to możecie je dodać ponownie i dać mi znać w komentarzu jakie daty poustawiać.

Jeśli nie macie swoich tekstów, to jest duża szansa że znajdziecie je w cache google. W tym celu spróbujcie np. wyszukać w google frazę:

"gawrion blog niepoprawni"

image

Pierwsza wynik powinien być wynikiem z niepoprawnych. Zamiast wchodzić w link spróbujcie poszukać małej strzałeczki przy adresie. Gdy ją naciśniecie to pjawi się napis "kopia". Po kliknięciu otworzy się wam kopia tej strony. W tym przypadku zajawki wszystkich Waszych wpisów. Tytuły będą posiadały linki do pełnych wpisów, ale nie naciskajcie ich, bo to nic nie da. Zamiast tego możecie skopiować te adresy i skonstruować adres skłądający się z dwóch części:

1. https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:

2. https://niepoprawni.pl/blog/gawrion/wybor-jest-oczywisty

Łączycie te dwie części uzyskując link:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://niepoprawni.pl/blog/gawrion/wybor-jest-oczywisty


Jeśli Google ma Waszą stronę w cache to uzyskacie jej kopię i będziecie mogli skopiować tekst i dodać. Jeśli Google nie ma tekstu to pojawi się grafika z robocikiem. Ale nie wszystko jeszcze stracone. Możecie sprawdzić czy kopia strony jest w serwisie Way Back Machine(link is external). W tym celu wejdźcie na tę stronę i tam wklejcie powyższy link nr 2 (swojej strony, którą szukacie). Jeśli jest to uzyskacie jej kopię.


Chcę Was bardzo przeprosić za to co się stało. Niestety jest to efektem nieszczęśliwego zdarzenia i niskobudżetowego zarządzania portalem. Niestety ale nie mam funduszy na często kosztowne rozwiązania i jest, jak jest :(


W poniedziałek, gdy serwer zniknął, byłem bardzo wkurzony i niedowierzałem, że stało się to co się stało. Od poniedziałku do dziś spałem łącznie krócej niż 16 godzin. Dodatkowo ciała firma domenowa, która od poniedziałku do dziś nie była w stanie prawidłowo ustawić rekordów DNS. Musiałem wczoraj wieczorem postraszyć ich sądem aby uzyskać wsparcie na właściwym poziomie, bo na moje telefony, maile reagowali na zasadzie zdartej płyty i odsyłania do kolejnych osób, bądź nowe osoby rozpoczynały ze mną dyskusje na nowo, bez kontynuacji z punktu, do którego dotarłem z inną osobą. Masakra! Nawet sobie wymyśliłem powiedzenie, że "im więcej maszyn zdobywa sztuczną inteligencję, tym częściej ludzie zachowują się jak mało inteligentne roboty"....


Portal wygląda na razie bardzo surowo, ale jest chyba jeden plus. Chodzi szybciej!!! Jest to efekt nowszego serwera, z dyskiem SSD, nowszego oprogramowania i zupełnie nowiutkiego drupala (najwyższa dostępna wersja Drupala 7). Niestety stara wersja "krzaczyła" się z powodu braku kompatybilności z nową wersją języka PHP i musiałem od nowa wszystko skonfigurować. Ręcznie kopiowałem ponad 200 tabel bazy danych, starając się na bieżąco pilnować logiki, co mogę skopiować, czego nie mogę, kiedy muszę zastąpić tabele, kiedy je złączyć, a kiedy dokonać jeszcze bardziej skomplikowanych operacji. Jednym słowem masakra. Do tej pory udało mi się dostosować portal do używalności i czeka mnie jeszcze dużo, dużo pracy.


Na razie dziwny adres strony (z "niepoprawni2" w środku) wynika z tego, że nie chcę aby Google nadpisało zarchiwizowane wersje waszych wpisów, które możecie odzyskać. Ja opisaną wyżej techniką odzyskałem wszystkie moje wpisy z całego roku i pododawałem spowrotem. Zajęło mi to kilka godzin, ale było warto. Jeśli ktoś sobie nie poradzi to mogę wraz z Małą Mi pomóc. Szczególnie chcemy przywrócić wpisy naszym najstarszym wiekiem blogerom. Będziemy działać. Niestety przepadną raczej dyskusje pod blogami, choć gdybyscie znaleźli jakieś naprawdę wartościowe i uznali że warto je odtworzyć, to dajcie mi znać.


To chyba na tyle.


Jeszcze raz Was wszystkich bardzo mocno przepraszam!! Sam jeszcze nie pogodziłem się z tym co się stało :(


https://niepoprawni.pl/niepoprawni2/node/152704

Dziadek 6 -ga wnuczat

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo