Joe Chal
Joe Chal
Joe Chal Joe Chal
116
BLOG

Józef Krajewski-Chałubowicz: - Rozważania na temat "dobrego wojaka"

Joe Chal Joe Chal Społeczeństwo Obserwuj notkę 5

Jako oficer rezerwy Australian Defence Force (ADF) a wcześniej LWP na moich „Spotkaniach z Australią” między innymi tematami pytałem tych, którzy mnie gościli – „Jak sprecyzowaliby „Idealnego żołnierza” i okazuje się, że większość z nich opisywała rożne postawy wzięte z amerykańskich filmów, więc w prostych słowach zdecydowałem się napisać ten artykuł przedstawiając moją wersję – Idealnego żołnierza.

image

Pierwszą rzeczą, która przychodzi mi na myśl to: odwaga, honor, a nawet duma. Wydaje się, że taka jest ogólna zgoda, gdy zadaje się to pytanie, jednak w społeczeństwie niewielu z nas od razu użyłoby słowa „potulny w celu określenia żołnierza”.

Z pewnością nie użyłbym tego do opisania żołnierza, początkowo moją pierwszą myślą o idealnym żołnierzu był: niesamowicie silny, 182 cm wzrostu i walczący o honor swojego kraju. 

Istnieje kilka relacji, w których każdy żołnierz może doświadczyć wiele cierpień i bólu a nawet obrażeń fizycznych. Wydaje się, że to wymusza ideę idealnego żołnierza mającego honor lub dumę, ale co skłania żołnierza do postawienia się w takiej sytuacji? Aby zrozumieć, jak uległość pasuje do opisu idealnego żołnierza, najpierw należałoby się skupić na samym słowie. Aby rozbić słowo potulny, możemy najpierw zdefiniować je, jako „łatwe w zarządzaniu lub w obsłudze - uległy". 

Po drugie, możemy pomyśleć o rzeczach lub osobach, których opisałbym, jako potulni. Może się to różnić w zależności od kultury, ale zazwyczaj jest tak, że to słowo jest używane bardziej w odniesieniu do kobiet czy dzieci. 

Słowo potulny może być również kojarzone z takimi słowami, jak uległy lub niegroźny. Teraz mógłbym zapytać, dlaczego w ogóle rozpatrujemy określenie „Idealny żołnierz”, jako osobę potulną? 

Odpowiedz wydaje się prosta. 

Aby zostać doskonałym żołnierzem, musimy najpierw być posłuszni, aby odnieść sukces w wojsku. 

Ciałem żołnierza posłusznego można rządzić. Poprzez stały nadzór, kontrolę pracy organizmu. Po ustanowieniu kontroli ułatwia to spełnienie podstaw do pracy i wymagań od każdego żołnierza. Szukając osób do rekrutacji, ważne jest, aby szukać kogoś, kto jest posłuszny. Niektórzy ludzie nie są na tyle pokorni, aby przyznać, że są ulegli lub posłuszni. Ale chcąc zdefiniować idealnego żołnierza, trzeba użyć tych słów. 

Ciało staje się celem mocy, co oznacza, że gdy ciało jest kontrolowane, jako całość staje się bardziej giętkie. Sprecyzowałbym ciało żołnierzy, jako tworzywo artystyczne do obróbki np. glinę, z której można uformować wszystko, czego chce ten stan. Kiedy już panujemy nad ciałem, tym na froncie łatwiej będzie zrozumieć i być w pełni gotowym oddać życie za swój kraj. Wielu może tego nie rozumieć, ale po przejęciu kontroli istnieje wiele możliwości, jakie państwo może zlecić żołnierzowi. 

„Oddaj swoje ciało państwu, a będziesz mógł służyć swojemu krajowi z najwyższym honorem. Państwo może cię ulepszyć poprzez szkolenie i pomóc ci w elitarnej klasie (wejdź do dowolnej gałęzi wojskowej) “ J K-Ch. 

Teraz, kiedy już sprecyzowałem, co to znaczy kontrolować ciało, czy ktoś inny może zdefiniować idealnego żołnierza trochę inaczej? 

Tymi moimi słowami nie miałem na celu zdewaluować lub pozbawić szacunku wojska ani tych, którzy służyli lub stracili życie w wojsku a przedstawiłem tylko interes państwa we władzy nad ciałem w osiągnięciu podstawowych zadań i obowiązków konstytucyjnych.

Joe Chal
O mnie Joe Chal

Jestem prezesem i fundatorem Polsko Australijskiej Fundacji działającej na Rzecz Zdrowia i Rozwoju Dziecka. Prowadzę badania naukowe na temat „Autyzmu” (rehabilitacji) z wykorzystaniem komory hiperbarycznej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo