martini077 martini077
42
BLOG

Niepodległa Polska, Bogu dzięki!

martini077 martini077 Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Polacy wywalczyli, wymodlili upragnioną niepodległość. Bóg doprawdy obdarował nas 100 lat temu.

Dzisiaj musimy zadbać o to, by tego daru nie zmarnować i godnie przekazać następnym pokoleniom .

Jan Lechoń napisał szlachetny hymn, oddający ducha polskiej mentalności. Wzrusza mnie to szczególnie dziś, w wielkie święto mojej ukochanej Ojczyzny.


Jedna Jest Polska jak Bóg Jeden w niebie. 

Wszystkie me siły Jej składam w ofierze. 

Na całe życie, które wziąłem z Ciebie, 

Cały Ojczyzno do Ciebie należę. 

Twych wielkich mężów przykład doskonały. 

Twych bohaterów wielbię święte kości. 

Wierzę w Twą przyszłość, pełną wielkiej chwały. 

Potęgi, dobra i sprawiedliwości. 

Wiem, że nie ucisk i chciwe podboje, 

Lecz wolność ludów szła pod Twoim znakiem. 

Że nie ma dziejów piękniejszych niż Twoje. 

I większej chwały, niźli być Polakiem. 

Jestem jak żołnierz na wszystko gotowy. 

I tak w Ojczyźnie, tak i w obcym kraju, 

Czuwam i strzegę Skarbu Polskiej mowy. 

Polskiego Ducha, polskiego zwyczaju. 

Z Narodem Polskim na zawsze związany.. 

O każdej chwili to samo z Nim czuję. 

Do wspólnej wielkiej przyszłości wezwany - 

Wszystkim Polakom braterstwo ślubuję. 



martini077
O mnie martini077

Lubię analizować rzeczywistość. Należę do pokolenia dobrze pamiętającego stan wojenny, i to zapewne ukształtowało moje poglądy polityczne. Byłem kinomanem. Wzruszam się słuchając oper. Kraków, Florencja, Góry Świętokrzyskie to moje ukochane miejsca na ziemi.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo