... wyglądała by podobnie jak jak w tej katastrofie..samolot spadł 76 sekund po starcie; pełen paliwa - uległ przeciągnięciu przy bardzo złej pogodzie i podmuchach wiatru, spadł w pozycji prawie odwróconej ( przechylenie znacznie ponad 90 stopni ) ; zresztą przy tym kącie przechylenia , gdy samolot zaczepia skrzydłem o ziemię, obrót kadłuba wokół osi wzdłużnej jeszcze trwa i przyspiesza...
at time 17157
aircraft exceeded a roll attitude of 90 degrees
..samolot
ADC Airlines, Boeing 737-2B7
Registration 5N-BFK at Tungar Madaki,Abuja on
29th October, 2006
https://reports.aviation-safety.net/2006/20061029-0_B732_5N-BFK.pdf
ze 105 osób na pokładzie przeżyło tylko 9
z tym , że cześć osób zginęła w pożarze , więc sam moment katastrofy
przeżyło więcej osób na pokładzie
- to wnętrze częściowo zmiażdżonej tylnej części kadłuba;
widać, że samolot upadł w pozycji prawie odwróconej
i zmiażdżenie jest od strony grzbietowej-
kadłub ( wręgi , podłużnice ) ma wystarczającą wytrzymałość
by nie ulec całkowitej dezintegracji w zderzeniu "o małej energii"
- o podobnej energii jak upadek Tu-154 w Smoleńsku;
jeśli trzymać się narracji MAK/Laska
.. tylko , że stan wraku w Smoleńsku nie odpowiada
zderzeniu o tych parametrach;
podobnie stan foteli
Wniosek: przebieg zdarzenia w Smoleńsku
był inny niż narracja rosyjska MAK
***
.
Jak pokazuje skutek tej katastrofy:
- stan foteli;
wyliczanki z powietrza i wnioski autorstwa profesora astrofizyki Pawła Artymowicza
nijak się mają do rzeczywistości
prof. Artymowicz ;
Wniosek jest oczywisty: przy odwróconym spadku na ziemię można oczekiwać oddzielenia się foteli pasażerów od podłogi po pierwszym uderzeniu samolotu w ziemię.
- Pojadę klasykiem:
- Jak się oddzielają, kiedy się nie oddzielają - jak to pokazano wyżej na zdjęciu.
W tylnej części kadłuba przy upadku samolotu w pozycji odwróconej przeciążenia są zbyt małe, by wynikające z nich sił wyrwały fotele z podłogi; a już są o wiele, wiele za małe - gdzieś o rząd wielkości - by porozrywać nie tylko zespoły foteli ( montowane razem po trzy) ale i rozwalić fotele na części - co obserwujemy w Smoleńsku.
Komentarze