Nie potrzeba wyrafinowanych metod
LsDyny
całek
wyrafinowanego oprogramowania;
wystarczy przymiar liniowy ( linijka)
albo przymiar wstęgowy
coś w tym stylu;
nie trzeba jechać do Smoleńska;
wystarczą zdjęcia
nawet te..
ze strony: Niezniknęło
cytowane tu w tak szlachetnym celu
ustalenia Prawdy
( wspomniałem już o tej metodzie kiedyś)
jeśli skrzydło zderzyło się z brzozą to na szerokości skrzydła winno brakować ok 40cm wyciętych przez zderzenie z pniem brzozy
przynajmniej w części od krawędzi zderzenia , gdy hipotetycznie pień wchodzi w skrzydło, które nadal jest w całości( jeszcze nie rozdzielone)
- wystarczy zmierzyć odległośc między charakterystycznymi punktami na lewo i prawo od przełomu
- w oryginalnym skrzydle- (są w sieci dostępne zdjęcia - oraz w skrzydle po "katastrofie"
porównać
np. między takimi ( konkretne nity )
bardzo dokładnie jest w stanie to zrobić bloger Karlus
jeśli brakuje ok. 40 cm to jest to istotna przesłanka- że tak mogło być, że skrzydło zderzyło się z tą brzozą..
w każdym razie NIKT tego nie zrobił
ani nie wpadł na to..
( oczywiście trzeba że brać pod uwagę mało prawdopobną wersję , że preparujący szczątki funkcjonariusze MAK to uwzględnili i odpowiednio skrzydło przycięli ..)
w każdym razie taki pomiar to podstawa ewentualnych dalszych sprawdzeń
***
- co się jeszcze rzuca w oczy
totalna asymetria przełomu !!
po jednej stronie i po drugiej stronie kompletnie inne odkształcenia, zniszczenia
czy brzoza miała różne boki ???
czy inaczej niszczyła krawędzie przełomu ?
****
wreszcie
- Czy samolot Tu-154 wg narracji MAK
zderzyl sie z brzoza ?
szkic sytuacyjny
już przy prędkości pocz zniżania 5 m/s przy rozpoczęciu manewru na wysokości 20 m nad wznoszącym się terenem
samolot zderzył by się ziemia ok. 150-200 m przed brzozą
dr Maciej Lasek–W naszym raporcie zamieściliśmy rysunek pokazujący tę sytuację. Jaki byłby tor lotu przy prędkości zniżania 3,5 m/s, 5 m/s i 8 m/s.Przy 3,5 m/s przeniżenie wynosi tylko 10 m,
ale przy 8 m/s już 50 m!