Nie potrzeba wyrafinowanych metod
LsDyny
całek
wyrafinowanego oprogramowania;
wystarczy przymiar liniowy ( linijka)
albo przymiar wstęgowy
coś w tym stylu;
nie trzeba jechać do Smoleńska;
wystarczą zdjęcia
nawet te..
ze strony: Niezniknęło
cytowane tu w tak szlachetnym celu
ustalenia Prawdy
( wspomniałem już o tej metodzie kiedyś)

jeśli skrzydło zderzyło się z brzozą to na szerokości skrzydła winno brakować ok 40cm wyciętych przez zderzenie z pniem brzozy
przynajmniej w części od krawędzi zderzenia , gdy hipotetycznie pień wchodzi w skrzydło, które nadal jest w całości( jeszcze nie rozdzielone)

- wystarczy zmierzyć odległośc między charakterystycznymi punktami na lewo i prawo od przełomu
- w oryginalnym skrzydle- (są w sieci dostępne zdjęcia - oraz w skrzydle po "katastrofie"
porównać
np. między takimi ( konkretne nity )
bardzo dokładnie jest w stanie to zrobić bloger Karlus

jeśli brakuje ok. 40 cm to jest to istotna przesłanka- że tak mogło być, że skrzydło zderzyło się z tą brzozą..
w każdym razie NIKT tego nie zrobił
ani nie wpadł na to..
( oczywiście trzeba że brać pod uwagę mało prawdopobną wersję , że preparujący szczątki funkcjonariusze MAK to uwzględnili i odpowiednio skrzydło przycięli ..)
w każdym razie taki pomiar to podstawa ewentualnych dalszych sprawdzeń
***
- co się jeszcze rzuca w oczy
totalna asymetria przełomu !!
po jednej stronie i po drugiej stronie kompletnie inne odkształcenia, zniszczenia
czy brzoza miała różne boki ???
czy inaczej niszczyła krawędzie przełomu ?

****
wreszcie
- Czy samolot Tu-154 wg narracji MAK
zderzyl sie z brzoza ?
szkic sytuacyjny

już przy prędkości pocz zniżania 5 m/s przy rozpoczęciu manewru na wysokości 20 m nad wznoszącym się terenem
samolot zderzył by się ziemia ok. 150-200 m przed brzozą
dr Maciej Lasek–W naszym raporcie zamieściliśmy rysunek pokazujący tę sytuację. Jaki byłby tor lotu przy prędkości zniżania 3,5 m/s, 5 m/s i 8 m/s.Przy 3,5 m/s przeniżenie wynosi tylko 10 m,
ale przy 8 m/s już 50 m!
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka