Smoleńsk: 280/78/25= 280/78/36
- podstawowa zasada zniżania Tu-154 po ścieżce.

Jak tłumaczy Jerszow:
https://proza.ru/avtor/vasershov&book=22#22
Практика полетов на самолете Ту-154
Dla samolotu Tu-154M potrzebne wartości ciągu silników dla lotu poziomego z klapami 25
przy prędkości wymaganej dla lotu po ścieżce
są takie same jak dla zniżania po typowej ścieżce z klapami 36.
Manewr przejścia do zniżania to nic prostszego;
nie trzeba specjalnych kalkulacji:
- wystarczy aby po osiągnięciu wysokości 500 m
" 500 m zajęliście ?"
... lecąc poziomo z klapami wysuniętymi na 25 stopni , zmniejszyć prędkość do wartości jaka potrzebna jest dla lotu po ścieżce dla konkretnej masy samolotu np 76 ton w danych warunkach
załóżmy że z Tabeli dostępnej pilotom wynika , że jest to 270 km/h;
wtedy wynikowa wartość ciągu i wartość obrotów N2 silników będzie ta właściwą dla zniżania po ścieżce.
- Jak podaje podręcznik Jerszowa z reguły jest to wielkość obrotów z zakresu 75-80%;
po przejściu do zniżania potrzebnę będą tylko niewielkie korekty rzędu +/- 1 -2 %
**
- Czy piloci Tu-154 znali tę prostą zasadę, regułkę ?
- Czy ta regułka ( rule of thumb) była przedmiotem szkolenie pilotów ?
- Kto odpowiadał za program szkolenia ?
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka