quwerty quwerty
78
BLOG

Rule of thumb Jerszowa dla glissady - czy piloci Tu-154 jej nie znali ???

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

Smoleńsk: 280/78/25= 280/78/36

- podstawowa zasada zniżania Tu-154 po ścieżce.


image

 Jak tłumaczy Jerszow:

https://proza.ru/avtor/vasershov&book=22#22

Практика полетов на самолете Ту-154


Dla samolotu Tu-154M  potrzebne  wartości ciągu  silników dla lotu poziomego z klapami 25

  przy prędkości  wymaganej dla lotu po ścieżce 

są takie  same jak  dla zniżania po typowej ścieżce  z klapami 36.


Manewr przejścia do zniżania to nic prostszego;

 nie trzeba specjalnych kalkulacji:

 - wystarczy aby po osiągnięciu wysokości 500 m

" 500 m zajęliście ?"

.
.. lecąc  poziomo z klapami  wysuniętymi na 25 stopni , zmniejszyć prędkość do wartości jaka potrzebna jest dla lotu po ścieżce dla konkretnej masy samolotu np 76 ton w danych warunkach

 załóżmy że z Tabeli  dostępnej pilotom wynika , że jest to 270 km/h;

 wtedy wynikowa wartość ciągu  i  wartość obrotów N2 silników będzie ta właściwą dla zniżania po ścieżce.

- Jak podaje podręcznik Jerszowa  z reguły jest to wielkość obrotów  z zakresu  75-80%;


 po przejściu do zniżania  potrzebnę będą tylko  niewielkie korekty rzędu  +/-  1 -2 %


**

- Czy piloci Tu-154  znali tę prostą zasadę, regułkę ?


- Czy ta regułka ( rule of thumb) była przedmiotem szkolenie pilotów ?


- Kto odpowiadał za program szkolenia ?







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka