nad tą wizją Laska pochylał się też bezmyślnie Senat RP
https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/userfiles/_public/k10/agenda/wydarzenia/2021/raport/zalacznik_nr_2_-_analiza_pracy_systemow_pokladowych_samolotu_tu-154m.pdf
"Odłączenie automatycznej stabilizacji w kanale podłużnym nastąpiło
w wyniku przestawienia kolumny wolantu o wartość przekraczającą 50 mm o 08:40:55
na wysokości według RW 21,9 m "
8) Samolot w momencie podjęcia przez dowódcę statku powietrznego decyzji o odejściu nadrugi krąg zniżał się z prędkością opadania
6,2 m/s.
Wykonanie tego manewru (przy założeniu, że procedura przeprowadzona byłaby prawidłowo – właściwy kąt natarcia,
praca silników na zakresie startowym) wymagało zainicjowania procedury na wysokości
powyżej 35 m nad przeszkodami terenowymi.
wg Laska na wysokosci 12,5 m o nad ziemią samolot znalazł sie o 08:50:57,5 a miniumum wysokosci nad ziemia osiagnał
o 8:4057,5!
to jest wizja Laska wg


wg tej wersji Laska
samolot o 8:40:57,5 jest na wysokosci 12,5 m nad ziemią
a w niecałe 2 sekundy później zderza sie z brzoza !
to ta czerwona pionowa kreska


strzałkami Lasek pokazuje moment istotnego zwiekszania kąta natarcia , czyli wartosci przeciażenia, czyli
poczatek wyhamowywania predkosci pionowej dl;a przejścia na wznoszenie...
w raporcie dane sa inne , równie go pogrązajace
tak samo niezgodne z Fizyką
cytuję, strona 229 raportu
Zdecydowana reakcja pilota
polegająca na odłączeniu kanału podłużnego ABSU (autopilota) poprzez jego przesilenie
miała miejsce o godz. 6:40:57,5 – na wysokości 28 m RW, 1265 m od progu pasa, na
wysokości 2 m nad poziomem lotniska. W dalszym ciągu brakowało komendy dowódcy
potwierdzającej jego czynności. Sekundę później, o godz. 6:40:58.5 nastąpiło zwiększenie
ciągu oraz zdecydowane ściągnięcie wolantu na siebie. Zdarzyło się to 1187 m od progu pasa,
na wysokości 16 m RW i na wysokości 5 m poniżej poziomu lotniska
w różnych miejscach raportu, załączników
Lasek stosuje rózne przesuniecia czasowe
- te same zdarzenia maja miejsca w różnym czasie
6:40:57,5 – na wysokości 28 m RW, 1265 m od progu pasa,
w Załaczniku nr 1 28 RW to ok 8:40:56,4


ale wróćmy do wersji z Załącznika nr 2
odejście na drugi krąg z wysokości 12,5 m RW
do której to wersji dr Maciej Lasek jest bardzo przywiązany:
potwierdza tę wersje w Załączniku nr 4!!

tu z kolei podaje że miało to miejsce o godz. 8:40:56
odłączenie automatu ciągu i początek przesuwania dźwigni mocy WYSRADIO=12,5m
jak to obrazkowo pokazałem jest fizycznie niemozliwe
aby samolot zdązył na tak małej wysokosci , przy wznoszącym sie terenie !!
przejść na wznoszenie
- Czy jest jeszcze ktoś kto wierzy w raport Laska ?
kto uważa że ów "raport" został sporządzony fachowo ?
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka