tu Radosław Sikorski występuje jako "ekspert" od katastrofa lotniczych
Jeszcze o katastrofie w Smoleńsku - Radosław Sikorski oraz Grzegorz Rzeczkowski i Maciej Lasek.
Jednoczesnie
media prowadziły kampanie dezinfornacji odnosnie radaru w Smolensku- co Publisia kupiła..
np./ taki FAKT
Radosław Sikorski w tamtych latach zupełnie błędnie postrzegał Rosję !
https://orka.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/A285D71A0A332908C125764900465805?OpenDocument
Polska współuczestniczy w budowaniu partnerstwa strategicznego z Rosją.
Nie jesteśmy jednak deterministami czy fatalistami, by uznawać niezmienność dotychczasowych modeli rozwoju i np. twierdzić, że Rosja po wsze czasy będzie agresywnym imperium. Historię tworzą ludzie z wolną wolą, konfrontowani w zglobalizowanym świecie z alternatywnymi, atrakcyjnymi wzorcami i rozwiązaniami. Również w Rosji władze są coraz bardziej świadome potrzeby modernizacji, a zatem odchodzenia od tradycjonalistycznych rozwiązań, które rodzą korupcję, nadużycia, dezintegrują państwo.
tak sie orientował w świecie...
*
Oczywiście Radosław Sikorski uprawiał dezinformacje w sprawie możliwosci radaru w Smolensku
- pisałem o tym w wielu notkach podając przykłady- jak precyzyjnie potrafi kontroler nakierowac samolot na pas przy użyciu radaru jak w Smoleńsku
- tu przykład użycia radaru typu PAR , innego, starszej konstrukcji w roku .
1961!!
https://www.radartutorial.eu/19.kartei/11.ancient/karte017.en.html
https://en.wikisource.org/wiki/Aircraft_Accident_Report:_Alaska_Airlines_Flight_779#cite_ref-1
Katastrofa samolotu
An Alaska Airlines, Inc., Douglas DC-6A, N 6118C, Flight CKA 779 of July 20, 1961
The controller said the flight intercepted the glidepath properly and maintained a good course during the entire approach. He said that when the flight was two miles out from touchdown, it dropped approximately 10 to 15 feet below the glidepath and he advised the flight several times to "ease the aircraft up"; however, no apparent correction was made. He said that approximately one mile from touchdown, the flight went an estimated 30 to 40 feet below the glidepath, and he advised the flight several times to "bring the aircraft up," yet no apparent correction was made
- Kontroler ostrzegał załoge , że gdy samolot znajdował sie w odległosci 1,8 km od pasa był
ok 9-12 m poniżej ścieżki !!
i taka jest dokładność radaru typu PAR
takiego jak w Smoleńsku
- Kontrolerzy w Smolensku mieli mozliwośc podawania odchyłek załodze na końcowym odcinku ścieżki wystarczająco dokładnie by nakierować Tu-154 na pas a nie do jaru ale tego nie zrobili
Dlaczego ? tylko szefowie operacji specjalnej Moskwy wiedzą ...
*****
na potęge dezinformował w kwestii możliwosci radaru w Smoleńsku prof. Artymowicz:
Katastrofa Smoleńska oczyma naukowca – lotnika (2)
Autor: Witold Liliental opublikowane:
w Gazeta Dziennik Polonii w Kanadzie,
5 August, 2012 Polska, Smoleńsk 2010
Urszula Madej-Wojnarowicz i Witold Liliental
rozmawiają z prof. Pawłem Artymowiczem , astrofizykiem z University of Toronto,
Na lotnisku był niedokładny radar, mogący powiedzieć, z jakiego kierunku nadlatuje samolot znacznie lepiej, niż wyznaczyć jego wysokość
....
a jeszcze wczesniej, niedługo po rozbiciu się Tu-154 w Smolensku internauta You-know-who ( prof. Artymowicz po godzinach..)
uprawiał dezinformacje na Forum Katastrofa w Smolensku Gazeta:pl
inny przykład dezinformacji w sprawie radaru w Smolensku: To nie jest takie proste. Dyskusja wokół „Smoleńska”
Bartosz Paszcza, Bartosz Brzyski, Piotr Kaszczyszyn, Paweł Grzegorczyk 18 września 2016