Dark Side of the Moon - Pink Floyd
All That Jazz- film USA- reż. Bob Fosse
http://faktysmolensk.niezniknelo.com/dokumentacja-zdjeciowa/articles/fatalna-brzoza.html
Ze zdjęć na stronie Zespołu dra Laska Niezniknelo wynika
że skrzydło nie uderzyło w brzozę...
to sa ślady materialne i z prosta analizy zdjęć widać że nie ma śladów zderzenia skrzydła z pniem brzozy.
Popatrzmy na - główny- wg Laska dowód:
Fatalna brzoza
Brzoza, w którą samolot uderzył lewym skrzydłem. Oprócz kawałków metalu wbitych w przełamany pień, widoczny zawieszony na gałęziach po lewej fragment żebra samolotu.
-na jakiej podstawie Lasek twierdzi że owe kawałki metalu zostały wbite w momencie hipotetycznego uderzenia skrzydła w pien brzozy?
- chyba na podstawie opowieści rosyjskiej propagandy
Forensic analysis owego złamanego pnia brzozy, miejsca rzekomego uderzenia skrzydła - daje inny rezultat:
Czy juz widzicie , że jest tu coś nie tak z tym niby wbiciem ?
- Rozpatrzymy wariant, że skrzydło uderza prostopadle do powierzchni jak na zdjeciu
..ale
nie ma sladu takiego, poteznego uderzenia
+
popatrzcie na to:
dalej:
oczywiście, to sa drobne fragmenty skrzydła samolotu ale jak sie tu znalazły ..wbite , wciśnięte w pień brzozy
przecież ta "blaszka" jest wciśnieta w ..nacięcie w pniu zrobione piła . tzw. rzaz
aby płaski kawałek metalu wbił się w powierzchnie drewna- nawet jesli to byłby nóż
to wektor siły musi być ( prawie) prostopadły do powierzchni
a tu owa "blaszka" została wciśnięta w rzaz po małym kątem względem powierzchni pnia
jeszcze raz piktogramowo , łopatologicznie
\
podobne ? no jeszcze jak !!!
i kolejna kwestia:
owa "blaszka" też nie ma na powierzchni śladów uderzenia, miażdżenia
- a przecież nie leciała ostatnia, luzem
dodatkowo widać, że owa "blaszka" nie przylega do powierzchni pnia
- to dokładnie obraz "blaszki"wciśniętej w rzaz
a nie wbitej w dynamicznym zderzeniu skrzydła z brzozą
-
i jeszcze raz
odkształcenia wygiętego paska blachy sa w 3 różnych kierunkach....
- wariant II
gdyby owe fragmenty wbiły sie powierzchnię boczną brzozy ( względem ruchu skrzydła)
pewną kierunkowośc wiadac po sposobie wbicia blaszki 1
..
ale znów:
brak uszkodzeń powierzchni od dynamicznego uderzenia, tarcia powierzchnią przełomu skrzydła
a położenie drugiej blaszki - tej wciśniętej w nacięcie
wyklucza że jest to efektem dynamicznego zderzenia skrzydła z brzozą
poza tym gdyby to była powierzchnia boczna- to blaszki wbite byłyby po obu stronach pnia
czyli ten wariant odpada
**
jeśli skrzydło zderzyło się z brzozą to na szerokości skrzydła winno brakować ok 40cm wyciętych przez zderzenie z pniem brzozy
przynajmniej w części od krawędzi zderzenia , gdy hipotetycznie pień wchodzi w skrzydło, które nadal jest w całości( jeszcze nie rozdzielone)
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1042317,forensic-analysis-i-eksperyment-sledczy-falszerstwo-mak-odlamek-w-brzozie
tylko na pniu nie widać sladów takiego potężnego wbijania, miażdżenia
a na owych drobnych fragmentach ze skrzydła, "blaszkach" nie widac sladu
by w nie cos uderzało....
Gdyby skrzydło uderzyło w brzozę jak w narracji MAK/laska to odcinek pnia w który uderzyło skrzydło powinien wyglądać
w przybliżeniu tak:
.. patrzymy od przodu- istotne jest to że po obu stronach pnia winny być wyraźnie widoczne głębokie odarcia - gdyż krawędzie przełomu działałyby jak piły albo raczej pilniki i to przemieszczające się z prędkością ponad 70m/s..