quwerty quwerty
18
BLOG

Lasek odwalił fuchę, klepnął kłamstwa MAK i wziął za to pieniądze - klapy 28

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

  Kolejna kwestia

 kolejna kompromitacja  dra Laska i jego komisji niby fachowców.

- dotyczy manerwu odejscia na drugi krąg


dr Lasek sprawia wrażenie jakby nawet nie znał Instrukcji pilotowania samolotu Tu-154M

i Procedury  wykonywania manewru  odejścia na drugi krąg


Pokazuje i objasniam


- oto co miał do powiedzenia dr Lasek opisując krytyczny moment manewru:

.. W odległości 1099 m od progu pasa, w rejonie bliższej radiolatarni (BRL), nastąpiło
pierwsze zderzenie (zetknięcie) samolotu z przeszkodą terenową (rys. 3).

W odległości 167 m i 180 m od miejsca pierwszego kontaktu z przeszkodą terenową
nastąpiły kolejne zderzenia z drzewami i krzakami .

samolot zaczął się już wolno wznosić ..

-----------------------------------------------------------

- No i ?

- Co tego wynika ?

-Nie ma tu żadnej rzeczowej , krytycznej analizy tej sytuacji w świetle procedury odejscia na drugi krąg..

.. a od kogo jak nie od  formalnie najlepszych ekspertów od lotnictwa

należało by oczekiwać takiej analizy w raporcie..

- Nic  zero, null--

tylko bezmyslne relacjonowanie przebiegu  zdarzenia wg narracji MAK...

____________

Pokazuje i objaśniam.

sięgamy do  stosownych  procedur dla samolotu Tu-154M

- Jak wygląda  manewr go around

jakie sa podstawowe czynnosci  załogi

=Jak dr Lasek nie wie - niech poczyta

1. Przestawienie dźwigni silników w pozycje startową

2. Wychylenie wolantu w celu zadziałania sterów wysokosci

3.Najpóźniej w momencie uzyskania dodatniej prędkości pionowej..

- no

co Panie Lasek?

 co pilot  powinien zrobić ?


jaką czynność wykonać ?....


- Pokazuje i objaśniam:

image

zrozumiał ?

- Nieeee?

 - tłumaczę

- Silniki na  reżim startowy

- klapy na kąt 28 stopni!!!

- Dlaczego?

 po co ?

dr Lasek: tego, ee noo..

- Tłumaczę:

- ano dlatego , żeby zmniejszyć opór czołowy

przy zwiększeniu kąta natarcia w trakcie manewru  go around  rosnie  opór czołowy - co utrudnia odejscie na drugi krąg szczególnie gdy silniki jeszcze nie osiągneły ciągu startowego!- a tak było w Smoleńsku!


- Komisja Laska nawet o tym nie wspomniała!

to kompromitujące

Panie Lasek

 Pan sie dokształca !

 Pan czyta!

image wydanie  rok 2000

image

image

Technika manewru:

- dźwignia ciągu silników na poziom - ciąg startowy

- klapy na 28 stopni- potem na 15

- nabieranie wysokosci bez  utraty prędkosci  postepowej

------------------

- Panie Lasek- pan miał klapy ???...

 na oczach jak pisał Raport,,


tu przykład z raportu MAK. dot.samolotu Boeing737


image

samolot zaczyna się  wznosić od razu klapy z pozycji 30 ida na 15.

imageimage

a tu przykład z raportu MAK  dot. samolotu CRJ-200


С этого момента начались действия по уходу на второй круг. КВС
проинформировал: «TO/GA» и дал команду на уборку закрылков в положение 8 (Рис.30)

- Od tego momentu zaczęły się  działania załogi dla odejscia na drugi krąg. D-ca statku powietrznego dał komendę TO/GA  i   zmiany położenia klap na 8  stopni.


a dr Lasek miał klapy

- na oczach..

..

Inny Krętacz i Naciągacz Fizyki

Paweł Artymowicz z Toronto udający eksperta od katastrofa lotniczych

też miał klapy na oczach i tego nie zauważył

i jeszcze dodał coś od siebie..

- by wesprzeć rosyjska narracje, rosyjskie kłamstwa

- do obliczeń trajektorii go around wziął dane z ..sufitu !

image

-Wart Pac pałaca!





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka