Kolejna kwestia
kolejna kompromitacja dra Laska i jego komisji niby fachowców.
- dotyczy manerwu odejscia na drugi krąg
dr Lasek sprawia wrażenie jakby nawet nie znał Instrukcji pilotowania samolotu Tu-154M
i Procedury wykonywania manewru odejścia na drugi krąg
Pokazuje i objasniam
- oto co miał do powiedzenia dr Lasek opisując krytyczny moment manewru:
.. W odległości 1099 m od progu pasa, w rejonie bliższej radiolatarni (BRL), nastąpiło
pierwsze zderzenie (zetknięcie) samolotu z przeszkodą terenową (rys. 3).
W odległości 167 m i 180 m od miejsca pierwszego kontaktu z przeszkodą terenową
nastąpiły kolejne zderzenia z drzewami i krzakami .
samolot zaczął się już wolno wznosić ..
-----------------------------------------------------------
- No i ?
- Co tego wynika ?
-Nie ma tu żadnej rzeczowej , krytycznej analizy tej sytuacji w świetle procedury odejscia na drugi krąg..
.. a od kogo jak nie od formalnie najlepszych ekspertów od lotnictwa
należało by oczekiwać takiej analizy w raporcie..
- Nic zero, null--
tylko bezmyslne relacjonowanie przebiegu zdarzenia wg narracji MAK...
____________
Pokazuje i objaśniam.
sięgamy do stosownych procedur dla samolotu Tu-154M
- Jak wygląda manewr go around
jakie sa podstawowe czynnosci załogi
=Jak dr Lasek nie wie - niech poczyta
1. Przestawienie dźwigni silników w pozycje startową
2. Wychylenie wolantu w celu zadziałania sterów wysokosci
3.Najpóźniej w momencie uzyskania dodatniej prędkości pionowej..
- no
co Panie Lasek?
co pilot powinien zrobić ?
jaką czynność wykonać ?....
- Pokazuje i objaśniam:

zrozumiał ?
- Nieeee?
- tłumaczę
- Silniki na reżim startowy
- klapy na kąt 28 stopni!!!
- Dlaczego?
po co ?
dr Lasek: tego, ee noo..
- Tłumaczę:
- ano dlatego , żeby zmniejszyć opór czołowy
przy zwiększeniu kąta natarcia w trakcie manewru go around rosnie opór czołowy - co utrudnia odejscie na drugi krąg szczególnie gdy silniki jeszcze nie osiągneły ciągu startowego!- a tak było w Smoleńsku!
- Komisja Laska nawet o tym nie wspomniała!
to kompromitujące
Panie Lasek
Pan sie dokształca !
Pan czyta!
wydanie rok 2000


Technika manewru:
- dźwignia ciągu silników na poziom - ciąg startowy
- klapy na 28 stopni- potem na 15
- nabieranie wysokosci bez utraty prędkosci postepowej
------------------
- Panie Lasek- pan miał klapy ???...
na oczach jak pisał Raport,,
tu przykład z raportu MAK. dot.samolotu Boeing737

samolot zaczyna się wznosić od razu klapy z pozycji 30 ida na 15.


a tu przykład z raportu MAK dot. samolotu CRJ-200
С этого момента начались действия по уходу на второй круг. КВС
проинформировал: «TO/GA» и дал команду на уборку закрылков в положение 8 (Рис.30)
- Od tego momentu zaczęły się działania załogi dla odejscia na drugi krąg. D-ca statku powietrznego dał komendę TO/GA i zmiany położenia klap na 8 stopni.
a dr Lasek miał klapy
- na oczach..
..
Inny Krętacz i Naciągacz Fizyki
Paweł Artymowicz z Toronto udający eksperta od katastrofa lotniczych
też miał klapy na oczach i tego nie zauważył
i jeszcze dodał coś od siebie..
- by wesprzeć rosyjska narracje, rosyjskie kłamstwa
- do obliczeń trajektorii go around wziął dane z ..sufitu !

-Wart Pac pałaca!
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka