W odpowiedzi na moje pytania dotyczące koncepcji zmian okolic Dworca Południowego otrzymałem dziś list od Kierownika Sekcji Kształtowania Układu Komunikacyjnego ZTM, cytuję:
"Odpowiadając na Pana kolejne wystąpienie, Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że w najbliższym czasie opracowywana będzie wstępna koncepcja rozwiązań węzła komunikacyjnego Metro Wilanowska. Zaznaczamy, że budowa trasy tramwajowej w al. Wilanowskiej (odcinek: Wołoska – Puławska) znajduje się na liście uzupełniającej projektów z zakresu transportu publicznego w perspektywie finansowej 2014 – 2020. Opracowywanie stosownej dokumentacji dla budowy trasy jest zadaniem Spółki Tramwaje Warszawskie. Na tę chwilę nie dysponujemy informacjami o szczegółowym harmonogramie uwzględniającym konsultacje społeczne wymienionych działań".
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Byłoby bardzo ważne, żeby mieszkańcy i pasażerowie byli faktycznie współtwórcami koncepcji przebudowy okolic Dworca Południowego - konsultacje powinny rozpocząć się już teraz, od pomysłu na koncepcję (warto z góry zaplanować poprowadzenie Al. Wilanowskiej estakadą, aby niepotrzebnie nie tworzyć korków, nie wycinać drzew na obecnej "wyspie" z pętlą tramwajową, i puścić tramwaje (ew. trolejbusy) Puławską bez podwójnych świateł, jak dzisiaj - a miejsce na ew. linię tramwajową na Służewiec Aleją Wilanowską na estakadzie zaplanować z góry.
Zwracam Państwa uwagę, że projekt linii tramwajowej bezpośrednio z Wilanowskiej na Służewiec "spadł" na listę rezerwową.To niepokoi.
A może linia tramwajowa z Wilanowa mogłaby biec właśnie w kierunku metra Wilanowska, będącej naturalną (na co wskazuje i nazwa) stacją przesiadkową w stronę Wilanowa - nie zaś, jak to słyszymy, Stegnami, by do linii metra dojść niemal w centrum?...
Tę wiadomość wysyłam także do spółki Tramwaje Warszawskie.