Blog
HR i Szkolenia
Szkolenia HR
Szkolenia HR Anna Jurek - menedżer HR
0 obserwujących 1 notka 380 odsłon
Szkolenia HR, 19 lutego 2018 r.

Ranking najchętniej rekomendowanych firm szkoleniowych

367 2 0 A A A


MDDP, Door i Training Projects – te firmy szkoleniowe uzyskują najlepsze rekomendacje w środowisku specjalistów HR. Oto ranking oparty o blisko 1000 opinii specjalistów ds. personalnych.

Konsumenci od lat kupują, opierając się o rekomendacje. To wykreowało nową branżę – tzw. marketing szeptany.  Odkąd „opinie” można sobie kupić, wartość anonimowych internetowych rekomendacji znacznie spadła. Jeśli jednak oddzielimy spam reklamowy pisany przez boty internetowe, od  opinii nie anonimowych specjalistów z branży, powstanie rankingu realnych rekomendacji zaczyna mieć sens.

Poniżej znajduje się ranking 20 najbardziej cenionych przez branżę HR firm szkoleniowych. Nie powstał on jednak jak klasyczna ankieta. Uwzględnia on bowiem nie tylko liczbę rekomendacji, ale przede wszystkim wycenia wiarygodność i obiektywizm udzielonych opinii (więcej o metodologii badania – poniżej tabeli).

Oprócz liczby rekomendacji (druga kolumna tabeli) przedstawiamy też wiarygodność rekomendacji udzielonych danej firmie (im wyższa ocena, tym bardziej wiarygodne i obiektywne opinie).  Wiarygodne opinie dodają danej firmie wielokrotnie więcej punktów.

image

METODOLOGIA BADANIA

Badanie jest częścią mojej pracy doktorskiej „Rekomendacje jako źródło decyzji w zakupach przedsiębiorstw”. Badanie przeprowadziłam dla produktu „usługi szkoleń biznesowych”, analizując liczbę i jakość referencji i rekomendacji udzielanych firmom szkoleniowym na tematycznych forach i serwisach:

  • ·       Goldenline.pl
  • ·       Szkolenia-opinie.edu.pl
  • ·       Forum-szkolenia.pl
  • ·       Bizneston.pl
  • ·       Forum.interia.pl
  • ·       Bankier.pl

Badanie prowadziłam, analizując opinie, które były widoczne w w.w. portalach w okresie od 15 października do 15 listopada 2017r. Łącznie przeanalizowałam ok 1000 opinii, jednak ponad połowa z nich miała charakter autopromocji – te zostały odrzucone.  Do obliczenia nie zaliczano bowiem opinii ewidentnie reklamowych i „marketingu szeptanego”: wypowiedzi w których dominuje zachwyt, które napisane są przez boty i algorytm (można to z dużym prawdopodobieństwem ocenić na podstawie składni tekstu) oraz które reklamują firmy (brak w nich opinii i argumentów, np. wypowiedzi „kliknij tutaj – tu znajdziesz bardzo dobre szkolenie”).

W sumie znaleziono opinie na temat ponad 100 firm szkoleniowych, jednak w rankingu uwzględniam tylko 20, które uzyskały najwięcej punktów. 

*  Wzór na wiarygodność opinii uwzględniał wagi i ocenę poniższych kryteriów:

  • 1.       Każda opinia miała ocenę bazową 1 punkt – za sam fakt jej powstania.
  • 2.       Dodatkowe dwa punkty otrzymywała, jeżeli była podpisana imieniem i nazwiskiem (nieanonimowa)
  • 3.       Opinia mogła pozyskać od 1 do 3 dodatkowe punkty w zależności od tego, na ile uargumentowana była ocena. Np. opinia „szkolenie mi się podobało” nie otrzymywała pozytywnego punktu. Opinia typu „podobało mi się że trener odnosił się do sytuacji z naszej branży i miał przygotowane ciekawe ćwiczenia” otrzymywała dodatkowy punkt. Dokładniejszy opis (więcej niż 1 akapit argumentów) otrzymywał 3 punkty.
  • 4.       Obiektywizm. Dwa punkty pozyskiwała opinia „wyważona”, w której oprócz plusów, opisywano też aspekty neutralne oraz minusy.
  • 5.       Wiarygodność autora opinii. Jeżeli autor wypowiadał się na danym forum na temat nie tylko tej firmy, lecz polecał albo odradzał min. 3 różne firmy, jego opinie otrzymywały dodatkowy punkt za wiarygodność autora.  Jeżeli opiniował więcej niż 5 firm – opinia otrzymywała 2 punkty.  Trzy punkty otrzymywały opinie autorów, którzy na danym forum cyklicznie wypowiadali się na temat różnych firm, i licznie udzielali porad merytorycznych z dziedziny HR.
  • 6.       Pochodzenie opinii - strona, na której udzielono opinii. Dodatkowy punkt otrzymywały opinie na portalach, które są moderowane przez administrację forum i brak tam spamu marketingowego. Kolejny otrzymywały opinie z portali, na których – by móc dyskutować – należy stworzyć imienny profil (imię, nazwisko, nazwa pracodawcy).  Trzeci punkt otrzymywały fora zamknięte, do których przyjmuje się tylko specjalistów HR. W sumie w kategorii „pochodzenie” najwyżej oceniono niektóre zamknięte i moderowane grupy tematyczne w ramach serwisu Goldenline.pl oraz zamknięte i moderowane forum HRowe Szkolenia-opnie.edu.pl. 
Opublikowano: 19.02.2018 16:05. Ostatnia aktualizacja: 19.02.2018 16:06.
Autor: Szkolenia HR
Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

O mnie

Jestem interim menedżerem pracującym na funkcjach HR w firmach usługowych w Warszawie

Ostatnie notki

Najpopularniejsze notki

Tematy w dziale Gospodarka