Ufka Ufka
3469
BLOG

O PSLu - nie o chłopach

Ufka Ufka Polityka Obserwuj notkę 67

Bo między innym o to miałam pretensje do Rzecznika. O brak precyzji. Gdyby powiedział PSL głosował za...( bez tego zdziczenia i baranienia) byłoby ok. To tak jakby ktoś zdenerwowany artykułem pani Środy zaczał - te baby to...Widzicie różnicę? Jeśli nie, nic nie poradzę.
A więc PSL faktycznie zupełnie nie dba o interesy wsi. Naczelny Strażak zabawia się nowymi technologiami i lataniem na motolotniach - wolno mu, ale niech założy nową partię nie mającą nic wspólnego z polską wsią. Bo na wsi owszem, komputery są,ale wieś nie zawdzięcza ich PSLowi.
Pan Pawlak jako jedyny Zielony pisał sam bloga i odpowiadał na część (tę mniej go denerwującą wpisów). Ale robił to jedynie jako lans w kampanii prezydenckiej. Potem zginął jako sen jaki złoty. O fatalnej umowie z Gazpromem nawet nie wspominam - dała nam przykład Ukraina, może postawimy osoby które podpisały tę umowę przed sądem. Dużo nam to nie da, ale kara być musi.
Chłopi faktycznie doskonale wiedzą jak PSL im pomaga. Tak naprawdę niektórych - tych podatnych na strachy - przy PSLu trzyma tylko strach przed zniknięciem KRUSu. Reszta nie ma złudzeń - PSL to ci wszyscy krewni królika, którzy okupują różnego rodzaju agencje, stanowiska - w pobliskiej gminie. Dlatego część w wyborach samorządowych i tak będzie na ten PSL głosowała - bo to ich szwagier, wujek, teść,kolega.Od którego zależy jakiś drobiazg, ale ważny. Przedłużenie umowy dzierżawnej czy żwir na drogę polną do domu. A może roboty interwencyjne dla bezrobotnego członka rodziny?
O zaniedbaniach PSLu można dużo i większość wie o jakie chodzi, Nie tylko o popieranie GMO. Kiedyś - przemknęło to, na szczęście wrzask był duży - chyba pan Żelichowski lobbował (bo jak to inaczej nazwać?) za obniżeniem norm na polską żywność. Twierdził, że jest mało konkurencyjna z zachodnią bo polskie normy są zbyt restrykcyjne. Jak sądzicie? Kto by tę żywność o obniżonych standardach miał jeść? Niemcy? Nie rozśmieszajcie mnie, każdy wie, że jedynie co mamy na eksport to dobrą żywność. DOBRĄ, nie byle jaką.
Kiedy premier Pawlak pisał na Salonie pytałam go właśnie o te sprawy. Dlaczego PSl nie próbuje skrócić łańcuszka pośredników, dlaczego nie pomaga w tworzeniu małych przetwórni czy grup producenckich. I nie mówcie, że chłopi powinni sami to robic. Nie każdy dobry pracownik musi od razu zakładać firmę. Chłop ma i tak wiele na głowie, nie musi jeszcze użerać się sam z jedyną w okolicy przetwórnią czy supermarketem.
Pamiętacie wiadomość o koczowaniu rolników, którym nie zapłacono za rzepak? Pewnie nie pamiętacie - przemknęła jak błyskawica, bo nikogo łącznie z PSLowcami to nie obchodzi. Pan Pawlak chwali się, że "kiedyś" pszenica była po 500 zł a teraz po 800. Nie sprawdzałam - wierzę, że we wsi nie wprowadzono mnie w błąd. Twierdzą, że w zeszłym roku była po 1000zł, kiedy paliwo po cztery. Ale zostańmy przy tej cenie 500-800. Kiedy pszenica była po 500 zł benzyna była po 3 zł!
Jak będzie? A skąd ja mogę wiedzieć.Problem został oświetlony ze wszystkich stron. W ten sposób być może niektórzy się dowiedzieli jak PSL głosuje. Inni się poczuli urażeni stylem pana Hofmana.
Ja jak wiecie zawsze piętnowałam wystąpienia palikotopodobnych. Dlaczego mam teraz się cieszyć, że my też potrafimy?
Powiedziałam, że o Prezydencie będę się wypowiadała krytycznie, ale z szacunkiem dla urzędu.I słowa dotrzymuję.A wy róbcie jak chcecie - ale nie zmienię swoich zasad.Bo moja hierarchia jest taka - Bóg, Polska, PIS - i jej nie odwrócę tylko dlatego, aby zostać karnym żołnierzem partii. Zwłaszcza, że i mnie i wam zależy na wygranej. A rzecz się rozbija jedynie o taktykę.Ja - jak w każdej kampanii walczę o niezdecydowanych, o tych, którzy lepiej niech zostaną w domu (zamiast głosować na PO). Wy wolicie miłe ciepełko i 28%.Są tacy, którzy piszą - lepiej przegrać, aby za dwa, cztery, 10 lat wziąć wszystko. Ja chcę WYGRAĆ - TERAZ!

PS Obiecałam tekst, więc zamieszczam. Ale wszystko się zmieniło - jak zwykle w kampanii. Wraca Smoleńsk i to nie przez PIS tylko Wojskowi się odwijają PO. Naprawdę Premier uważał, że wojsko przełknie wszystko?

PS2 Premier jest historykiem??? Mówi o przecinaniu węzłów mieczem Damoklesa:))
Ciekawa jestem jaki miał stopień z historii starożytnej?

Ufka
O mnie Ufka

Ufka we własnej osobie :) Skąd czytacie A tyle czyta teraz :) / " /> Złota myśl RRK PSL nie musi - PSL CHCE! Nie opuszcza się zwycięzcy - co najwyżej można się z nim targować i więcej uzyskać. A co ma PiS do zaoferowania PSL? Swoją nędzną koalicję z SLD? Odpowiedz sobie sama - czy lepiej dzielić łupy na trzy, czy na dwa?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka