wujek m wujek m
150
BLOG

Gdzie leży problem wspólnej listy wyborczej opozycji? – odpowiedź panu senatorowi Libickie

wujek m wujek m Społeczeństwo Obserwuj notkę 10

W tytule Pańskiej dzisiejszej notki, Panie Senatorze zawarte jest moim zdaniem bardzo ważne pytanie, ale treść tej notki z pewnością na nie nie odpowiada.
To ja, zwykły wyborca, odpowiem Panu na to pytanie.
Nie, problem jest gdzie indziej niż tam, gdzie Pan to opisał. Jest tam, że wy, opozycja parlamentarna coś, co jest drugorzędne, chcecie zrealizować w pierwszej kolejności.

I to jest błąd, bo to, co jest najważniejsze, to wygrać wybory i odebrać władzę PiSowi, by w ciągu najbliższego roku, może dwóch po tych wygranych wyborach rozpocząć depisyzację Polski, rugować złogi PiS w każdym możliwym zakamarku. Zorganizować na nowo władzę ustawodawczą, sądowniczą i wykonawczą. Zmienić za tych kilka lat ordynację wyborczą, przeprowadzić nowe wybory i rozpocząć w Polsce nowe otwarcie - bez pisowców. To znaczy z pisowcami też, bo to też Polacy, ale już spacyfikowanymi. To powtórzyć drogę, którą już przeszliśmy w latach 1989-1990. Jest Pan, Senatorze, historykiem. Niczego ta najnowsza historia Polski Pana nie uczy, do niczego nie inspiruje?

Te wasze pseudoproblemy, jak ta przykładowa aborcja, te "priorytety", które Pan przypisał pani Nowackiej czy panu Biernackiemu,  to można i trzeba rozwiązywać dopiero wtedy, gdy zostaną rozwiązane problemy najważniejsze. A na szczycie tych problemów do rozwiązania i to natychmiast jest pisowska szajka rządząca dziś Polską i zlasowane przez tę szajkę mózgi znacznej części Polaków. Przepraszam za radykalny język, ale nie mam dla nich lepszego.

Jeśli nie widzicie w ten sposób gradacji celów i zadań do wykonania, to ode mnie, moich bliskich i znajomych żaden z was nie dostanie głosu wyborczego. Żaden. My nie mamy, ja nie mam czasu na ponowne przeżywanie komuny systematycznie rekonstruowanej przez pisiaków, ja spieszę się żyć normalnie.

Jeśli nie wiecie wy, tam, w opozycji parlamentarnej, co zrobić by wybrać wybory, jaki program wyborczy ustalić, to ja proponuję zacząć od początku, to jest od wczytania się w ten piękny dokument pn. „Program Wyborczy Komitetu Obywatelskiego "Solidarność"” – data wydania 1989
https://www.bibliotekacyfrowa.eu/dlibra/publication/37257/edition/33495?language=pl


wujek m
O mnie wujek m

Głos dochodzący skądś z Polski

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo