Cezary Dobrowolski Cezary Dobrowolski
400
BLOG

Według niektórych mam po prostu „gen gejów”.

Cezary Dobrowolski Cezary Dobrowolski Społeczeństwo Obserwuj notkę 9


Mój wybór?

Według niektórych jest to decyzja, którą podjąłem. I dlatego jestem winien. Pewnego dnia obudziłem się i świadomie zdecydowałem, że pociągną mnie niektórzy chłopcy, z którymi dorastałem, a nie niektóre dziewczyny. Mogłem się zmienić, ale niesłusznie zdecydowałem się tego nie robić.

Problem w tym, że tak nie było. Kiedy zaczęło się dojrzewanie, niektórzy chłopcy pociągnęli mnie tak samo instynktownie, jak instynktownie do niektórych dziewcząt. Po prostu byłem inaczej podłączony. Sam nie przeprowadziłem zmiany okablowania. Chociaż istnieją dowody 1 potwierdzające płynność seksualności u niewielkiej liczby osób (zwłaszcza kobiet), niewiele jest naukowych dowodów na to, że sami możemy włączać i wyłączać nasze pragnienia. 

Moi rodzice? 

Według innych wina spoczywa na moich rodzicach. Bliski związek z dominującą matką i daleki związek z pasywnym ojcem ukształtowały moją seksualność od najmłodszych lat. Więc oni są winni.

Tyle tylko, że moja mama i tata nie pasują do tych prymitywnych stereotypów. Jako pierwsi powiedzieliby, że nie są idealni, ale przez całe życie cieszyłem się z dobrych relacji z nimi obojgiem. I, tragicznie, to, co powstrzymało mnie przed rozmową o mojej seksualności z nimi, to strach, że inni mogliby ich obwiniać - chociaż nigdy ich nie obwiniałem. 

Moja historia? 

To właśnie bycie wykorzystywanym seksualnie w dzieciństwie jest tym, co naprawdę to spowodowało: bycie uwiedzionym przez tego starszego mężczyznę jako nastolatka tak bardzo zniszczyło moją seksualność, że skończyło się na pociągu do osób tej samej płci. On jest winny.

Ale to się nigdy nie wydarzyło. Żaden dorosły nigdy mnie w ten sposób nie dotknął. Moja seksualność nie została w ten sposób ukształtowana przez nikogo innego. 

Moje umiejętności? 

Mój brak bezpośredniej koordynacji to kolejna potencjalna winna strona. Nie mogąc złapać piłki, zawsze będąc jednym z ostatnich wybieranych do drużyn sportowych, stałem się kimś, kto seksualnie pragnął mężczyzny, jakim nigdy nie byłbym. Winny jest mój brak widzenia obuocznego!

Ale wielu przyjaciół miało takie same doświadczenia jak dzieci i jest całkowicie heteroseksualnych. Czy naprawdę zmieniłbym się, gdybym stał się dobry w piłkę? To zostało zasugerowane! Ale nadal nie widzę piłki. 

Moja genetyka? 

Według niektórych mam po prostu „gen gejów”. Jest w moim DNA. Urodziłem się z kasztanowymi włosami. Urodziłem się gejem. Nic nie mogę na to poradzić (poza tym, że kasztanowe włosy blakną, a pociąg do osób tej samej płci nie).

Problem w tym, że istnienie „genu gejów” jest przedmiotem wielu dyskusji.  Ale nawet gdyby okazało się to prawdą, nie spowodowałoby to, że seks z osobą tej samej płci byłby moralnie neutralny. Każdy z nas ma skłonności genetyczne, które prowadzą do zachowań, które potępia Biblia. Często słyszy się takie komentarze, jak „Ma temperament ojca” lub „Rodzina Smithów od dawna ma problemy z alkoholem”. Słusznie pomagają nam zrozumieć czyjeś zachowanie (i zwiększają naszą empatię), ale nie powstrzymują nas przed pociąganiem ludzi do odpowiedzialności za własną złość i pijaństwo. 

Mój widok 

Moglibyśmy kontynuować i porozmawiać o problemach z obrazem ciała lub o liczbie rodzeństwa tej samej płci, lub o jakiejkolwiek teorii, która jest nowym dzieckiem na bloku (zarówno dla ruchów pro-gejowskich, jak i antygejowskich). Ludzkie serce i jego pragnienia są niezwykle złożone w każdym wyjątkowym człowieku. Chociaż badania mogą czasami rzucić światło na niektóre elementy ludzkiego pragnienia, istnieją wielkie głębokości, które są dla nas niedostępne. Co więcej, ludzkie serce jest w pewnym sensie głęboko oszukańcze; nie rozumiemy nawet samych siebie, nie mówiąc już o sercach innych (Jeremiasz 17: 9). Powinniśmy wystrzegać się uproszczonych wyjaśnień i przyznać się do naszej ignorancji.

Ale chciałbym podzielić się dwiema wspaniałymi prawdami biblijnymi, które najbardziej pomogły mi zaakceptować fakt, że odczuwam pociąg do osób tej samej płci.

Grzech pierworodny 

Najpierw jest doktryna grzechu pierworodnego. Biblia naucza, że - w wyniku Upadku - wszyscy ludzie są teraz oszpeceni i winni są nosicielami Boga. Kiedyś byliśmy doskonali (i nadal mamy wbudowane pragnienie doskonałości), ale teraz jesteśmy niedoskonali we wszystkim, co myślimy, robimy i mówimy. Wszyscy ludzie urodzili się jako grzesznicy - z wbudowaną tendencją do życia dla siebie, a nie dla Boga lub innych. To nie powstrzymuje nas od robienia dobrych rzeczy (obraz Boga wciąż tam jest), ale oznacza, że robimy złe rzeczy instynktownie (jego obraz został w nas zepsuty). Biblia jasno naucza, że wszyscy ludzie grzeszą w sposób naturalny. Ale Biblia również wyraźnie pokazuje, że wszyscy ludzie mają różne skłonności do grzechu. Między innymi Mojżesz najwyraźniej miał szczególny problem z gniewem.Dla Davida jednym z największych obszarów słabości był seks. Dla Piotra była zarówno duma, jak i tchórzostwo. Dla Eda Shawa jest to (z mnóstwem innych zaciekłych współzawodnictwa) niemoralność homoseksualną.

Postrzeganie mojego pociągu do tej samej płci jako nieodłącznej części grzechu pierworodnego jest naprawdę pomocne. 

Postrzeganie mojego pociągu do tej samej płci jako nieodłącznej części grzechu pierworodnego jest naprawdę pomocne. Pomaga mi to w postrzeganiu tego jako czegoś, czego sam nie mogę cofnąć; jest to nieodłączna część tego, czym jest dla mnie bycie zniekształconym nosicielem obrazu. Ale jednocześnie Bóg obarczą mnie odpowiedzialnością za to, jak na to zareaguję i czy na to działam. Bóg obarczał Mojżesza odpowiedzialnością za swój gniew, uważa Dawida za winnego jego cudzołóstwa, mówi, że Piotr nie ma racji że względu na swoją pychę i tchórzostwo, a chwilę, kiedy seksualnie dopuszczałem się pociągu do osób tej samej płci, są grzechem. Częścią godności bycia człowiekiem jest to, że nasze czyny mają konsekwencje. Konsekwencje, które Bóg traktuje poważnie - na tyle poważnie, że posłał swojego Syna na krzyż, aby uratował ludzi takich jak Mojżesz, Dawid, Piotr i Ed, przed zapłaceniem pełnej ceny za nasz grzech. Grzech pierworodny mówi mi, że jestem winny,i że nic nie mogę zrobić, aby pozbyć się tej winy - ale w rezultacie w cudowny sposób wskazuje mi Zbawiciela, który może poradzić sobie z tą winą, zmywając ją za mnie. 

Suwerenność Boga 

Drugą najbardziej pomocną prawdą jest Boża suwerenność: Jego całkowita i całkowita kontrola nad wszystkim, nad wszystkimi ludźmi, nade mną całym. To - w jakiś sposób - nie zmniejsza ludzkiej odpowiedzialności, mojej odpowiedzialności za to, co myślę, robię i mówię. Ale daje mi pewność, że nie ma nic, co mi się przydarzyło i nie wydarzy się, czego mój Bóg Ojciec nie może wziąć i wykorzystać dla mojego dobra. Rzeczywiście, Biblia słynie z tego, że gwarantuje to (Rzymian 8: 28-29). „Wszystkie rzeczy”, które obiecałem, że wykorzysta dla mojego dobra, muszą obejmować moją pociąg do osób tej samej płci . Z pewnością było to moje osobiste doświadczenie, że jest to jedyną rzecz, której używał najbardziej, aby uczynić mnie coraz bardziej podobnym do niego.

Obiecuję, że „Wszystko”, którego użyje dla mojego dobra, musi obejmować moją pociąg do osób tej samej płci.

Z biblijnej historii Józefa dowiadujemy się, że Bóg jest więcej niż zdolny do zrobienia czegoś wyraźnie złego w sobie (jego bracia sprzedający Józefa do niewoli w Egipcie) i wykorzystania tego do osiągnięcia czegoś dobrego w swoim życiu - i życiu innych ( Mianowanie Józefa na premiera Egiptu i w rezultacie przetrwanie całych narodów - i jego rodziny).

I chociaż moje zainteresowanie przyczynami pociągu do osób tej samej płci często wynikało z chęci zmiany moich pragnień seksualnych, myślę, że lepiej byłoby skoncentrować się na tym, co Bóg spowodował w wyniku mojego pociągu do osób tej samej płci: wiele z tego pozytywnych w moim życiu i życiu innych. Pomogły mi w tym wszystkie słowa purytańskiego pastora Johna Flavela. Używa języka XVII wieku, ale jego słowa przemówiły z wielką mocą do mojego życia w XXI wieku. Więc weź głęboki oddech, czytaj powoli i korzystaj że wspaniałych prawd biblijnych, które on dziś stosuje w twoim życiu: 

„Może wesprzeć twoje serce, gdy pomyślisz, że w tych kłopotach Bóg wykonuje dzieło, z którego twoją dusza by się radowała, gdybyś zobaczył plan tego. dążą do wypełnienia zamierzeń Bożych; i dlatego, podobnie jak Izrael na pustyni, często szemrają, ponieważ Opatrzność prowadzi nas po wyjącej pustyni, gdzie jesteśmy narażeni na trudności; chociaż wtedy prowadził nas i prowadzi nas przez właściwą drogę do miasta zamieszkania. Gdybyś mógł tylko zobaczyć, jak Bóg w swojej tajemnej radzie dokładnie ułożył cały plan twojego zbawienia, nawet w najmniejszych środkach i okolicznościach, czy mógłbyś tylko dostrzec godną podziwu harmonię Boskich dyspensacji, ich wzajemne stosunki, wraz z ogólnym szacunkiem, jaki wszyscy darzą do końca;gdybyś miał swobodę dokonywania własnego wyboru, spośród wszystkich warunków na świecie wybrałbyś to, w którym teraz się znajdujesz. Opatrzność jest jak ciekawy kawałek tkaniny z tysiąca strzępów, które pojedynczo wydają się bezużyteczne, ale połączone razem przedstawiają piękną historię dla oka.

bloger

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo