Amstern Amstern
675
BLOG

Czy sa na Salonie24 jacys fizycy od mechaniki klasycznej?

Amstern Amstern Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 73

Mam zadanie ze studiów dla seniorów.

Rowerzysta gna z szybkoscia 10 m/s pod górke. Górka ma 1000 metrow dlugosci (ta pochyla, po ktorej pruje rowerzysta) i 10° nachylenia. Znaczy, pokonuje wysokosc 173,65 metra.
Zdrowerzysta razem ze sprzetem wazy 100 kg.
Nalezy policzyc:

1) Jaka sile musi wlozyc rowerzysta w ten eksperyment?
(pomyslalem, ze te jego 100 kg sciagaja go z gorki z sila 100*9,81* sin(10°), i jako ze nie przyspiesza, a porusza sie ruchem jednostajnym, to wlasnie tyle sily musi polozyc na stok)

2) Jaka prace W musi wykonac rowerzysta i jaki Leistung P (wysilek? moc?)?

3) Jaka jest energia kinetyczna rowerzysty i jaka jest energia rotacyjna przedniego kola (0,5 metra srednicy i 3 kg masy)?

Zeby sie nie zblamowac, to nie napisze do 2 i 3 co tam sobie wykombinowalem. Glowna moja trudnosc, to te 10°.

Za wszelkie wskazówki bede bardzo dzwieczny.

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie