Ukazał się wstępny raport z tragedii lotu MH17. Jest dostępny na:
http://www.onderzoeksraad.nl/en/onderzoek/2049/investigation-crash-mh17-17-july-2014
Wyniki wstępnego śledztwa wskazują, że katastrofa nastąpiła nagle - analiza zapisów (zarówno parametrów lotu jak i rozmów w kabinie załogi) nie ujawniła żadnych niepojących sygnałów - silniki pracowały normalnie, samolot leciał stałym kursem na stałej wysokości. Ostatni kontakt z kontrolą nastąpił o 13:19:56 - załoga potwierdziła odbiór polecenia bezpośredniego skierowania się na punkt RND (Rostov) ze względu na ruch w powietrzu. Wymagało to korekty kursu (w prawo), co nie zostało już zrealizowane.
Śledztwo potwierdza, że samolot rozpadł się w powietrzu. PIerwsze fragmenty spadły na lewo od kursu (sekcja przednia), 2 km od miejsca utraty kontaktu (prawie na kursie) znaleziono cockpit, a ok. 5-6 km od miejsca utraty kontaktu część centralną i usterzenie. Raport stwierdza, że na przedniej sekcji oraz na cockpicie znaleziono szereg śladów oddziaływania obiektów fizycznych o wysokiej energii.
Samolot był wyprodukowany w 1997 r., nie stwierdzono żadnych usterek technicznych, załoga posiadała wszystkie wymagane uprawnienia. Lot odbywał się w dozwolonej przestrzeni (na wysokości większej niż obejmowała strefa zakazana przez NOTAM'y) zgodnie ze zgłoszonym planem i pod nadzorem kontroli naziemnej.
Nazywam się Tomasz Barbaszewski. Na Świat przyszedłem 77 lat temu wraz z nadejściem wiosny - była to wtedy niedziela. Potem było 25 lat z fizyką (doktorat z teoretycznej), a później drugie tyle z Xeniksem, Uniksem i Linuksem. Dziś jestem emerytem oraz bardzo dużym wdowcem! Nigdy nie korzystałem z MS Windows (tylko popróbowałem) - poważnie!
Poza tym - czwórka dzieci, już szóstka! wnucząt, dwa koty (schroniskowe dachowce), mnóstwo wspaniałych wspomnień i dużo czasu na czytanie i myślenie.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo