Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa
7326
BLOG

Ja jako były wyborca PO

Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa Polityka Obserwuj notkę 400

   Na początek kilka zastrzeżeń w celu uproszczenia dyskusji. W 2005 roku głosowałem na PO właściwie przypadkiem ponieważ postrzegałem ją jako połówkę partii POPiS. Takich jak ja mam wrazenie było wtedy wielu. W 2007 roku głosowałem na PO już całkiem świadomie ponieważ uważałem, że trzeba zakończyć okres średnio udolnych rządów Leppera, Giertycha i Kaczyńskiego. Rządów, których kwintesencją walki o interes narodowy była lizbońska porażka a symbolem walki o jakość państwa likwidacja może niedoskonałej ale jednak jakiejś służby cywilnej. Dziś mając te same dane zrobiłbym to samo. W 2010 roku z kolei w wyborach prezydenckich głosowałem na Jarosława Kaczyńskiego. I dziś ze wszystkimi moimi uwagami do jego późniejszego zwrotu, mając do wyboru jego i Bronisława Komorowskiego również postąpiłbym dokładnie tak samo. Wiem, dla wielu z Was jestem przez to tzw. "chwiejnym elektoratem". Tyle że jest to ocena wynikająca z rezygncji z własnej podmiotowości jako wyborcy. Ja z takiej podmiotowosci nie rezygnuję, głosuję tak jak uważam za dobre dla mnie, dla mojej rodziny i dla mojego kraju a nie tak by dać satysfakcję temu czy innemu plemiennemu szamanowi.

  Choć ja sam od dłuższego już czasu takiej nadziei nie mam to do niedawna można było jeszcze mieć racjonalną nadzieję na to, że choć cyniczna jak każda inna partia (a może i ponadprzeciętnie) PO będzie jednak przynajmniej sprawnym zarządcą czy choćby nieco bardziej skutecznym budowniczym dróg od poprzedników. Już wiadomo, że nie będzie. Wiadomo za to, że urzędników będzie przybywało, z kolejnych planów budowy infrastruktury będziemy rezygnowali a symbolem dominacji formy nad treścią będzie prawdopodobnie zakup szybkobieżnych składów Pendolino, które w wyniku nieprzystosowania naszej infrastruktury nie będą wykorzystywały swojego potencjału.

   PO trzeba odsunąć od władzy ale nie tylko ze względu na powyższe. Ten kto miał jeszcze jakiekolwiek odnośnie PO złudzenia powinien się ich pozbyć w wyniku dwóch wydarzeń. Po pierwsze chamskiego zachowania premiera na spotkaniu z rodzinami ofiar katastrofy smoleńskiej co świadczy o kompletnym niezrozumieniu jej powagi. A po drugie i może ważniejsze planu demontażu systemu emerytalnego w imię takiego zaklęcia państwowej księgowości żeby nie musieć w roku wyborczym oszczędzać. To jest zbrodnia na państwowym organizmie, na naszych pieniądzach i naszej wspólnej przyszłości w imię zboczonej filozofii "tu i teraz". Kto rok temu uwierzyłby że się na to poważą? A na co poważą się za rok? Może rozwiążą policję?

  Co w zamian? Nie wiem, i tak zresztą byście mnie nie posłuchali. Ja pewnie zagłosuje na PJN ale głosujcie na PiS, na SLD, na PSL. PO taką jaka jest dzisiaj trzeba powstrzymać. I twierdzę to ja, były wyborca PO.

z nowym rokiem nowym krokiem

>>> Wypromuj również swoją stronę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka