CovidMan CovidMan
273
BLOG

Finansowana kontrola "dezinformacji Covid" w mediach społecznościowych

CovidMan CovidMan Społeczeństwo Obserwuj notkę 4

Te nowe dokumenty zostały otrzymane w odpowiedzi na pozew o Freedom of Information Act (FOIA) ( Judicial Watch przeciwko Departamentowi Zdrowia USA (nr 1:21-cv-00625)) o:

Wszelkie zapisy dotyczące komunikacji między urzędnikami CDC i/lub pracownikami a pracownikami, agentami i/lub przedstawicielami Google, Facebooka, Twittera, Instagrama, LinkedIn i YouTube dotyczące, odnoszące się lub odnoszące się do treści związanych z COVID-19 na platformach firmowych . Takie rejestry obejmują między innymi wszelkie porady lub instrukcje wydane w sprawie dezinformacji w odniesieniu do COVID-19.

Dokumenty pokazują zmowę między CDC a Big Tech w sprawie wiadomości Covid-19 i dezinformację:

W wymianie e-maili rozpoczynającej się 26 stycznia 2020 r. o temacie „Dane na dobre | CDC intros”, przedstawiciel Facebooka wysyła „narrację FB o koronawirusie” do CDC.

Stwierdza, co następuje :

Facebook przyjmuje trzystronne podejście do globalnej odpowiedzi na koronawirusa:

Ogranicz dezinformację i inne szkodliwe treści na naszych platformach. Nasze zewnętrzne podmioty weryfikujące fakty oceniły informacje na ten temat jako fałszywe, w tym AP , Politifact , AFP Hong Kong , Rapple IQ na Filipinach. W rezultacie pokazujemy osobom, które natkną się na te fałszywe treści, dokładne informacje od naszych partnerów weryfikujących fakty oraz silne etykiety ostrzegawcze. Wysyłamy również powiadomienia do osób, które już udostępniły te treści, informując je, że zostały one sprawdzone pod kątem faktów.

Dostarczaj dokładne i pomocne informacje na naszych platformach naszym partnerom. Partnerzy już korzystają z naszych platform, aby udostępniać dokładne informacje o sytuacji, w tym na stronach internetowych. Przekazaliśmy również kredyty reklamowe Światowej Organizacji Zdrowia i Departamentowi Zdrowia Filipin, aby umożliwić im prowadzenie kampanii edukacyjnych dotyczących koronawirusa na Facebooku w regionie, co nadal będziemy robić. W dalszym ciągu badamy dodatkowe kroki, które możemy podjąć, w tym dedykowane moduły informacyjne dotyczące odpowiednich zapytań wyszukiwania i ulepszony ranking wyszukiwania.

Zapewnij partnerom narzędzia do przetwarzania danych. Udostępniamy zagregowane dane dotyczące mobilności i mapy gęstości w wysokiej rozdzielczości różnym partnerom (np. National Tsinghua University (Tajwan); Harvard School of Public Health), aby pomóc w opracowywaniu modeli prognostycznych dotyczących rozprzestrzeniania się wirusa w ramach naszego szerszego programu Data for Good program. Zastanawiamy się, jak to zrobić z szerszym gronem partnerów (np. WHO, US CDC), a także pomagamy partnerom zrozumieć, w jaki sposób ludzie rozmawiają o problemie w Internecie za pomocą narzędzi takich jak Crowdtangle, które informują o ich wysiłkach.

Ta wymiana e-maili nadal pokazuje większą koordynację w zakresie komunikacji między CDC a Facebookiem.

CDC otrzymało ponad 3,5 miliona dolarów na bezpłatne reklamy na Facebooku, Twitterze i YouTube.

W e-mailu z 8 marca 2020 r. przedstawiciel Facebooka wysyła do CDC cztery kredyty reklamowe o łącznej wartości 2 mln USD w celu wspierania „wiadomości związanych z koronawirusem”.

14 marca 2020 r. ówczesna dyrektor operacyjny CDC i dyrektor ds. strategii, Sherri Berger, wysłała do Facebooka wiadomość e-mail z podziękowaniem za 2 miliony dolarów.

„W imieniu Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) oraz na mocy upoważnienia przekazanego mi na mocy sekcji 231 ustawy o służbie zdrowia publicznego (42 USC, sekcja 238) z późniejszymi zmianami, dziękuję za niepieniężny dar reklamowy od Facebooka przypisuje się szacunkową wartość 2 000 000 USD. Prezent zostanie wykorzystany w odpowiedzi CDC na COVID-19, aby wesprzeć rozpowszechnianie krytycznych komunikatów dotyczących zdrowia publicznego. Dziękuję Ci!"

W wymianie e-maili między 10 a 11 sierpnia 2020 r. Sherri Berger z CDC ponownie wysłała do Facebooka wiadomość e-mail, aby podziękować za kolejny milion dolarów w kredytach reklamowych z wiadomością podobną do tej z 14 marca, z tą różnicą, że dodaje: „Ten prezent zostanie wykorzystany przez odpowiedź CDC na temat COVID-19 w celu rozpowszechniania naukowo dokładnych danych, wskazówek i informacji o ryzyku w związku z COVID-19 szerszej publiczności”. W wymianie e-maili 25 sierpnia 2020 r. Facebook informuje urzędników CDC, że z ich niedawnego daru w postaci 1 miliona dolarów w postaci kredytów reklamowych, pozostało 529 207,42 dolarów.

W mocno zredagowanej wymianie e-maili 17 marca 2020 r. Urzędnik Twittera oferuje reklamę CDC w postaci Promowanego trendu Twittera i Promowanego trendu w centrum uwagi, które mają przybliżone wartości 75 000 USD i 150 000 USD.

W ramach wymiany e-maili rozpoczynającej się 16 marca 2020 r. przedstawiciel Google oferuje CDC bezpłatne reklamy wideo na YouTube. W zamian twierdzą, że nie są w stanie przypisać tej reklamie wartości w dolarach. Oficjalny dokument CDC akceptujący tę reklamę, który wyceniają na 0 USD, Sherri Berger stwierdza : Rozumiem, że Google LLC może być dostawcą i/lub zatrudnionego lobbysty, a pracownicy Google LLC mogą być zarejestrowanymi lobbystami. Przekazanie prezentu nie uniemożliwi firmie Google LLC ani jej podmiotom stowarzyszonym dostarczania produktów lub usług firmie CDC w przyszłości; CDC nie ma jednak obowiązku akceptowania przyszłych usług Google LLC ani jej podmiotów stowarzyszonych.

W e-mailu z 27 lutego 2020 r. przedstawiciel Facebooka oferuje skontaktowanie się urzędników CDC z WhatsApp w celu ustalenia automatycznych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące koronawirusa na tej platformie komunikacyjnej.

„Dokumenty te pokazują, że Facebook i CDC łączą siły w zarządzaniu ciągle zmieniającą się „narracją” Covid-19 – która obejmuje cenzurę rzekomych „dezinformacji” – powiedział prezes Judicial Watch Tom Fitton.

CovidMan
O mnie CovidMan

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo