Głos wolny Głos wolny
428
BLOG

Dlaczego będąc wolnorynkowcem mówię "NIE" JKM

Głos wolny Głos wolny Polityka Obserwuj notkę 3

Zapisałem się do UPR w 93, zakładałem i długi czas współtworzyłem Stow. konserwatywno-liberalne Koliber. Na półkach stoją u mnie JKM, F. Hayek, P. Buchanan, M. Friedman, A. De Tocquevill, G. Gilder, A. Smith i podobni.

Dlaczego nie oddam głlosu na JKM i NP?

Z powodów ideologicznych? Nie, to oczywiste. A może jestem konserwattywnym  liberałem, ale wyskoki JKM mnie zniechęcają? Także nie.  Po pierwsze częśc z nich to żadne wysoki, po drugie jestem dośc mocno zaimpregnowany na różne polit-poprawne klisze, które salonowi każą się oburzac i grzmieć, gdy ktoś coś napisze "nie tak" o Żydach, kobietach, niepelnosprawnych etc.

A zatem dlaczego? Bo nie zamierzam wspierac rosyjskiej agentury wpływu. Koniec . Kropka.

Nie stoimy przed dylmatem państwo etatystyczne czy państwo wolnorynkowe. Sitwa wszechobecna czy jej rozgonienie. Armia JKM i NP nie jest na tym froncie rzucona, by osiągnąć te przyczółki. Armia ta ma skanalizować część niezadowolnego elektoratu, tę część mlodszą, anty-systemową, wolnorynkową. Wystarczy zresztą zaobserwoac promocję JKM w mainstreamie. Onet już nie tylko pisza o JKM, pisze nawet o tym, co niemiecka prasa pisze o JKM. A im więcej, im głosniej, im wiekszy szum, tym wieksza szansa że znów kilka % ludzi nie odda głosu na realną, mogąca realnie wejść w szkodę sitwie, opocyzję, czyli PIS. Opozycję pełną wad programowych  i ludzkich słabości, jestem tego świadomy.

Za wypowiedzi o Rosji, o konflikcie Rosja-Gruzja, Rosja-Ukraina, o Smoleńsku i o tych, którzy szukają prawdy o tej katastrofie - moje zdecydowane "NIE". Normalnie uznałbym JKM za jednego z wielu pożytecznych idiotów.  JKM jednak idiotą nie jest. Zimne myślenie, cybernetyczno-szachowe, czasem przegrywa u niego z rozdętym ego, ale to są chwile, krótkie momenty. To zimny i wyrachowany gracz (nie jest to w moich ustach zarzut a komplement). Tylko gra po niewłaściwej stronie.

 Pożytecznym idiotą może być ksiądz Isakowicz-Zaleski lub większość środowiska Kresy.pl. Nie wiedzą co czynią, chcą dobrze, ale ktoś wykorzystał ich zrozumiałe emocje i na nich gra.  Ale nie Pan, Panie Januszu. Pan wie, w co gra. I nie zagramy w tej samej drużynie.

Głos wolny
O mnie Głos wolny

Jaki jestem? zapytaj moją żonę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka