Stefan Hambura Stefan Hambura
3005
BLOG

Wniosek do Szefa BOR płk-a Klimka

Stefan Hambura Stefan Hambura Polityka Obserwuj notkę 14

 

Szef Biura Ochrony Rządu

płk Krzysztof Klimek

ul. Podchorążych 38

 

00-463 Warszawa

Polen

 

 

 

 

 

 

wysłano faksem i pocztą                                              Berlin, 16.05.2013 r.

 

 

2924/10                                                                   

 

Katastrofa w ruchu powietrznym w dniu 10.04.2010 r.

 

 

Szanowny Panie Pułkowniku,

 

zwracam się do Pana jako pełnomocnik reprezentowanych przeze mnie rodzin w sprawie Katastrofy Smoleńskiej.

 

Dzisiaj, tj. 16.05.2013 r., „Nasz Dziennik” podaje następującą informację: „Z zeznań odebranych od oficerów na początku tego roku wynika jednoznacznie, że przed wylotem do Smoleńska 10 kwietnia 2010 r. Biuro nie dokonało właściwego sprawdzenia tupolewa pod względem pirotechnicznym. Z powodu utrudnionego dostępu pirotechnik z psem nie zbadał w całości luku bagażowego, trapu, podobnie jak zewnętrznej powłoki maszyny. Roman B. tłumaczył prokuratorom, że odstąpił od tej czynności z powodu hałasu.” (źródło:http://www.naszdziennik.pl/wp/32758,prokuratura-wraca-do-pirotechnikow.html).

 

Jest to szokująca wiadomość dla reprezentowanych przeze mnie rodzin.

 

W ramach odpowiedzi na mój wniosek o udostępnienie informacji publicznej zostały mi przesłane przez MON uwierzytelnione kopie dokumentów z przeprowadzonego postępowania szkodowego w imieniu służby inżynieryjno-lotniczej w związku z katastrofą samolotu Tu-154M.

 

W tych dokumentach znajduje się informacja, że w dniu 9.04.2010 r., dzień przed Katastrofą Smoleńską, została zabudowana na samolot Tu-154M nr 101 apteczka techniczna ukompletowana zgodnie z wykazem i zatwierdzona przez Szefa Sekcji Techniki Lotniczej, oraz wyposażenie lotniskowo-hangarowe niezbędne do wykonania obsług technicznych.

 

Łączna waga apteczki technicznej wynosiła 870 kg. Do niniejszego pisma zostało załączonych 8 stron między innymi z podanym szczegółowo wyposażeniem apteczki technicznej. W skład apteczki wchodziły przykładowo następujące przedmioty (całość w załącznikach): koła główne, koła przednie, kanister z olejem MS-8P, zbiornik do tankowania MS-8P, kanister z olejem Turbonycoil itd.

 

Wnioskuję zatem o informacje:

 

1.           Czy funkcjonariusze BOR byli obecni w dniu 9.04.2010 r. w trakcie zabudowywania apteczki technicznej oraz wyposażenia lotniskowo-hangarowego niezbędnego do wykonania obsług technicznych na samolot Tu-154M nr 101?

2.           Czy funkcjonariusze BOR sprawdzali w dniu 9.04.2010 r. przed i po zabudowaniu apteczki technicznej oraz wyposażenia lotniskowo-hangarowego niezbędnego do wykonania obsług technicznych wszystkie ich części składowe, jak np. zawartość kanistrów i innych przedmiotów?

 

Kopię mojego pisma wraz z załącznikami przekazuję także do Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie (Po. Śl. 54/10).

 

Z wyrazami szacunku

 

 

 

Stefan Hambura

Rechtsanwalt

 

zajmuje się stosunkami polsko-niemieckimi oraz prawem wspólnotowo-unijnym tzw. prawem europejskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka