Stefan Hambura Stefan Hambura
739
BLOG

Pismo do MSZ Grzegorza Schetyny

Stefan Hambura Stefan Hambura Polityka Obserwuj notkę 13

Minister Spraw Zagranicznych

Grzegorz Schetyna

Al. J. Ch. Szucha 23

 

00-580 Warszawa

Polen

 

 

 

 

 

 

wysłano faksem i listem                                                      Berlin, 26.11.2014 r.

 

3133/14                                                                    

 

 

    Szanowny Panie Ministrze,

 

    19.11.2014 w Berlinie w Ambasadzie RP odbyło się spotkanie Pana Ministra z przedstawicielami Polonii, z którego zostałem wyproszony.

 

    Moja obecność na tym spotkaniu została uprzednio zgłoszona do Ambasady przez Prezesa Związku Polaków w Niemczech Josefa Malinowskiego, który w tym dniu udał się do Krzyżowej na spotkanie z premier Ewą Kopacz i kanclerz Angelą Merkel. Jednakże po moim przybyciu, jako oficjalnego przedstawiciela ZPwN, ku mojemu zdumieniu, pan konsul Tadeusz Oliwiński poinformował mnie, że – cytuję - „nie byłem zaproszony” i w rozmowie z Panem Ministrem będzie uczestniczyć małe grono 15 osób.

 

    W związku z afrontem, który spotkał zarówno ZPwN jak i mnie osobiście, proszę o informację, na jakim szczeblu zapadła decyzja o wykluczeniu mnie ze spotkania z Panem Ministrem. Jednocześnie zwracam uwagę na artykuł z „Rzeczpospolitej” pt. „Dziwna gra polskiej dyplomacji” z 1.07.2014 r. (http://www.rp.pl/artykul/1122119.html) – nie chcę się domyślać, że na przeszkodzie mogła stanąć moja aktywność w sprawie statusu polskiej mniejszości w Niemczech oraz odszkodowania dla ZPwN.

 

    Korzystając z okazji, chciałbym Panu Ministrowi podziękować w imieniu Związku Polaków w Niemczech i własnym za Pana słowa z expose: „Uważnie przyglądamy się także statusowi Polaków w Niemczech”, w której to problematyce jestem bardzo zaangażowany.

 

    Z wyrazami szacunku

 

 

    Stefan Hambura

    Rechtsanwalt

zajmuje się stosunkami polsko-niemieckimi oraz prawem wspólnotowo-unijnym tzw. prawem europejskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka