KAP1 KAP1
1251
BLOG

78. Kto strzelił samobója Petelickiemu?

KAP1 KAP1 Polityka Obserwuj notkę 14

Ciało założyciela GROM-u [Sławomira Petelickiego]znaleziono w garażu z raną postrzałową głowy.[onet.pl]

Po prostu szok. Kolejna silna osobowość, po Andrzeju Lepperze, która według mediów popełniła samobójstwo. Dlaczego wg. napisałem wg. mediów, a nie wg. onetu? Bo gdzie nie zajrzę, tam teza o samobójstwie. Na stronie głównej salonu24 nawet wskazano przyczynę - "problemy rodzinne".

Wywiad w Playboyu nr 1/2011:

FBI za panem chodziło?

Często. Gdy stwierdzałem, że nie jestem obserwowany, odbywałem spotkania w kinach. Dlatego tak dobrze zapamiętałem Taksówkarza. Wtedy wielką furorę robiło w Stanach Życzenie śmierciz Bronsonem. Biała, intelektualna publiczność biła brawo na seansach. W taki sposób odreagowywała swoje problemy z czarnymi na ulicach. Pamiętam, że kiedyś mieliśmy jechać z żoną ostatnim metrem. Spotkaliśmy w pustym wagonie bandę głośno zachowujących się czarnoskórych oprychów. Chcąc uprzedzić wydarzenia, podszedłem do nich i poprosiłem o ogień. A tam nie można było palić! Musiałem zagrać twardziela łamiącego przepisy, bo bałem się o żonę. Nic przy sobie nie miałem i nie dałbym im rady. A Bronson właśnie takich załatwiał przez 90 minut (śmiech). Ja w ogóle jestem wielkim kinomanem. Mam, być może, największą kolekcję filmów japońskich w Polsce. Mój ulubiony to Straż przyboczna Kurosawy.

Do filmów jeszcze wrócimy. Kiedyś powiedział pan, że „obserwacji nie można denerwować”. Dlaczego?

Bo to też ludzie i też się mogą wkurzyć. Ale raz musiałem zniknąć im na trzy dni i nie wiedzieli, co się ze mną dzieje i co robię. Wtedy musieli się jakoś wyżyć i zrobili mi harmonię z auta. Poza tym z pięć razy rozbili mi samochód, bo nie chciało się im w weekendy pracować i cały czas za mną jeździć. Miałem złote ubezpieczenie, więc nie przeszkadzało mi to. Szkoda było tylko Forda Gran Torino, rocznik 72… 

Powyżej wywiad ze Sławomirem Petlickim (silny charakter, silna osobowość), który miał rzekomo miał popełnić samobójstwo. Historia GROM - w tym filmie.

KAP1
O mnie KAP1

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka