3 obserwujących
123 notki
211k odsłon
  2152   0

Katastrofa smolenska - jak leciala oderwana na feralnej brzozie lewa koncowka skrzydla

Na filmie z testu DC7 koncowka prawego skrzydla oderwala sie na slupie. Oczywiscie jest kilku nudnych bezmozgowcowco to nie wiedza otym, ze zewnetrzny zbironik na skrzydlach w tym testowanym DC7 byl calkowicie wypewniony zafarbowana woda. Jak kazdy wie woda jest niepalna. Ro co sie palilo to mala ilosc paliwa w wewnetrznym zbiorniku, ktory zostal rozwalony na przeszkodach. DC7 jechal jednak az do uderzenia po szynach bez zadnego pochylenia. Skrzydla DC7 sa prawie prostopadle do osi podluznej samolotu.

W tym przypadku rozbryzgiwala sie woda z calkowicie zapelnionego nia zbiornika

image

https://lh3.googleusercontent.com/7onFh0SPZHcsg9XnU1c3Q6ctgGBEAO-qCblAf0VfJv06z0I6lcOHUh0AI24EznpqOHCCCUWdvnsOwpFcYw=w1288-h1571


A w 101-ce zbiornik nr2 byl pusty, a zbiornik nr 3 byl wypelniony co najwyzej 500kg paliwa co wynosi okolo 1:13 obietosci lewego zbiornika nr3.

Widzimy zatem ze porownanie zrobione przez wikipedycznego nudnego bezmozgowca w tym przypadku jest porownaniem jablka do banana!

Tak samo jak wikipedyczny bezmozgowiec podal przyklad ze szklanka wody umieszczona prawie w osi samolotu akrobatycznego podczas robienia beczki ! Nudny bezmozgowiec nie potrafi jednak ogarnac tego, ze w tym przypadku nie bylo zadnego przyspieszenia podluznego, bo takie to by zmiotlo szklanke z tego pulpitu na pilota!

Takie dyrdymaly pisze ten nudny wikipedyczny bezmozgowiec:

"Gdyby tak rzeczywiście było, to przelewające się przy każdym przechyleniu samolotu, tona i więcej, paliwo stanowiłaby poważny problem dla stabilności lotu, jak i obciążenie konstrukcji."

On nie rozumie jak wykonuje sie manewry zakretow. Na malych samolotach pilot stara sie tak wykonywac zakrety przy aby kulka byla zawsze w srodku chylomierza

"Chyłomierz
Chyłomierz wbudowany w sztuczny horyzont.

Koordynacja zakrętu wykonywana jest przy pomocy chyłomierza zwanego potocznie "kulką". Chyłomierz zbudowany jest z zakrzywionej szklanej rurki wypełnionej bezbarwną cieczą oporową, wewnątrz której może się swobodnie przemieszczać kulka. Pierwotną formą przyrządu była rurka wypełniona alkoholem, zakrzywiona w przeciwną stronę, z bańką powietrza zamiast kulki. Ruch kulki powodowany jest poprzez grawitację oraz siłę odśrodkową. Samolot jest w zakręcie skoordynowanym, jeśli kulka jest wyśrodkowana w rurce. Jeśli kulka jest po wewnętrznej stronie zakrętu następuje ześlizg, jeśli na zewnątrz - wyślizg. Chyłomierz jest jednym z najprostszych instrumentów. Zazwyczaj występuje w jednej obudowie z zakrętomierzem lub koordynatorem zakrętu. W większych maszynach zabudowany razem ze sztucznym horyzontem bądź w obudowie wyświetlaczy szklanego kokpitu. "

image

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Turn_indicator_PD_2013_8.jpg/220px-Turn_indicator_PD_2013_8.jpg

image

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f6/Artificial_Horizon.jpg/220px-Artificial_Horizon.jpg

Ale w mojej notce nie ma ani slowa o przechyleniach, jest natomiast o przycpieszeniu wzdluznym o przeciazeniu i o prawie +18° pochylenia i o skosnych skrzydlach tupolewa!

Od prawie miejsca urwania, az do konca skrzydla czesc zbiornika nr3 sklada sie tylko z dwoch longeronow ktore tworza scianki zbiornika. Natomiast poprzeczne zebra zamontowane sa na podluznych wspornika o wysokosci okolo 4cm, tak ze Durny nudziarz niech sie najpierw douczy o budowie skrzydla i kesonow to moze i cos mu w tym bezmozgowiu pozostanie.

Ta resztka 500kg paliwa to 1:13 czesc calkowitej pojemnosci, a to daje przy sredniej wysokosci zbiornika nr3 okolo 26 cm daje grubosc calkowicie w zbiorniku rozlanej resztki tego paliwa nie wiekszej niz 2 cm, co bez problemu moze sie zmiesci pod zebrami.

image

https://lh3.googleusercontent.com/76N6RVFolbtbTsOUc3cWZv4Sb6RnWC8uzEJg6mQlV7qQ-QSKzBGgmrphQQDwYVk5gyIHHS2QP2gubN2i7w=w2799-h2037

a tak wyglada wnetrze  w miejscu gdzie sa jeszcze 3 longerony

image

https://lh3.googleusercontent.com/69KLBf5mEhikATR--l5qqGCTGn1CBvfZtuc1RiaiIeHPeR8ymSrK45XGdZWoOVX_nlB_KevFgGMs9t2EZQ=w1277-h761

Kazde dzidzi widzi odstep miedy blacha dna i blacha gorna do krawedzi zeber, tylko przymul nudny wikipedysta o tym nic nie wie i wypisuje jeden dyrdymal za drugim idiotyzmem.

Oczywiscie jak zwykle klakier i nastepny przymul kaczadupka wtoruje debilnymi uwagami temu nudnemu przymulowi.

Dla tych co nie maja zmyslu przestrzennego zdjecie z okolo 15° pochylenie (bez przechylenia) i w czasie startu z przyspieszeniem i przeczazeniem (ale rowniez z pelnymmi zbiornikami nr2 i nr3)

image

https://lh3.googleusercontent.com/HpPhkIRfhFYr-EI7WaWsJnJB6kn0STIk07BBR-a6TGpUm9_F0tIrDqEQx7vkeAgTOA6iMbzCUSBB3eqrsQ=w1919-h1161

To jest rowniez i dla tych co to nie wyobrazaja sobie przelotu podwoziem nad budami na dzialce Bodina.

A tak wygladal obliczony lot oderwanej koncowki lewego skrzydla:

image

https://lh3.googleusercontent.com/GSYNbwF_aT3_yj0VZU5L2L_Inp4uiyg0iuwXacSjluVa0dIOm3shMoSMqNi8vu_2647ec2aWapGoGhlcmg=w1921-h2220

W zaznaczonym czerwona elipsa obszarze (po pokolo 50m od brzozy) wbila sie w gorne poszycie drzazga konaru.

W zakrecie na prawo po odbiciu od ziemi pomogla strugi gazow spalinowych z 3 silnikow samolotu ktorego os podluzna miala kata pochylenia okolo +22°

O takim niskim przelocie koncowki swiadcza rowniez slady na galazkach i krzakach pare metrow przed upadkiem.

A o wylaniu sie resztki paliwa swiadczy mokry grunt nawet po jednym dniu lezenia opartej o drzewa koncowki

image

https://lh3.googleusercontent.com/baUESNxceQdpx3VfWfNMtDFNNX_UwXIGj81TM5q4G5MBNlX2BAZG_-1Sm3k8JdrRzoku6YOxRLeA8T13Qg=w1920-h1080

Czyli jak widzicie, to oszust i POsrany hejter wikipedyczny nudziarz wie tyle co Qn siana zje.

Lubię to! Skomentuj15 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale