Ludwik Dorn Ludwik Dorn
5033
BLOG

HISTORYCZNY CHICHOT PANI PREZYDENT

Ludwik Dorn Ludwik Dorn Polityka Obserwuj notkę 60

 

Dziś w radiu TOK FM pani prezydent Warszawy Gronkiewicz-Waltz ofiarowała mi miły prezent. Wypowiadała się w sprawie usuwania zniczy sprzed Pałacu Prezydenckiego:
 „Moim obowiązkiem zgodnie z ustawą jest dbanie o porządek w pasie drogi. W związku z tym od 10 miesięcy bez przerwy codziennie rano między godziną 3 a 5 są zbierane znicze, ponieważ wiele osób do mnie pisze, że im się nie podoba bałagan”
Natychmiast przypomniałem sobie rozprawę przed kolegium do spraw wykroczeń, a był to rok 1978 albo 1979. Przed rocznicą któregoś ze świat narodowych ( albo to była rocznica 3 maja albo 11 listopada) ówczesna opozycja rozrzucała i rozdawała przed kościołami ulotki wzywające do niezależnej, antykomunistycznej manifestacji patriotycznej. I ja brałem udział w tej akcji, a także – o ile sobie przypominam – obecny Prezydent, Bronisław Komorowski. Przed świętami narodowymi opozycjonistom bezpieka przydzielała „ogony”. Ja swojego tajniaka nie zgubiłem i, kiedy przed św. Janem rozdawałem ulotki, mój ubol wezwał patrol milicyjny, który mnie capnął. Wylądowałem na „dołku” i po 24 godzinach trafiłem przed oblicze kolegium ds. wykroczeń. Sądzony byłem nie za wzywanie do manifestacji patriotycznej, ale za… zaśmiecanie ulicy. Milicjanci zeznali, że o karygodnym fakcie zaśmiecania zawiadomił ich oburzony obywatel. Następnie zeznawał oburzony obywatel, czyli mój ubol. Stwierdził, że przypadkiem przechodził obok katedry i zauważył wandala, który zaśmieca (czyli mnie), a ponieważ nie znosi bałaganu, to wezwał milicje, by bałaganieniu położyła kres.
Tym wszystkim, którzy niemądrze będą twierdzić, że przyrównuję p. Gronkiewicz-Waltz do owego tajniaka, a czasy obecne do „komuny”, mówię moje gromkie, stanowcze „nie!”. Nie przyrównuję. Po prostu Historia zachichotała do mnie ustami korpulentnej i figlarnej prezydent Warszawy. No to ja Historii odchichotałem.
Ludwik Dorn
O mnie Ludwik Dorn

Banuję za wulgaryzmy i aluzje do życia osobistego mojego i innych oraz agresywną głupotę połączoną z chamstwem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka