J.a-kobieta J.a-kobieta
211
BLOG

Jakim państwem jest Polska?

J.a-kobieta J.a-kobieta Ekonomia Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

Czy Polska jest jeszcze krajem przemysłowym, a może rolniczym, czy jeszcze jakimś innym? Szczątkowy przemysł jeszcze istnieje, jednak np. Górny Śląsk już nie może kojarzyć się z GOP-m. Likwidacja kopalń sprawiła, że jest czyściej i zauważyłam, że jasne ubrania już nie są brudne po pierwszym wyjściu, a woda z prania nie jest czarna. Nie wiem, w jakim kierunku zmierza Polska, jakie są perspektywy, działania.

Kolejne pytanie, które mnie nurtuje to, czy więcej jest ludzi z zacięciem humanistycznym, czy technicznym, bo jak obserwuję, to od 1989 roku na topie są humaniści , więc dziwić nie może, że przemysł tych ludzi nie interesuje, a czy słusznie?

W końcu dobrze jest produkować różne dobra, które można korzystnie sprzedać i mieć fundusze na inwestycje, bez których państwo nie może funkcjonować. Czy w ogóle ktoś ma pomysł na Polskę? Oprócz ogólnych tez powtarzanych bez końca, że zainwestujemy, zagospodarujemy, unowocześnimy w jakiejś mglistej perspektywie, a tymczasem czas biegnie, a inni nie stoją w miejscu. Nikogo nie dogonimy, bo nie biegniemy, na coś czekamy. Może ktoś wie, na co?

Im mniej słów, a więcej działania, tym lepiej. Potrzebne są konkrety, a tego humaniści nie zapewnią.

J.a-kobieta
O mnie J.a-kobieta

Dla mnie życie jest czymś najlepszym, co mogło mi się przytrafić kiedykolwiek 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka