marekpolandia3 marekpolandia3
89
BLOG

Fotoreportaż z wycieczki do Krosna koło Ornety plus małe co nieco...

marekpolandia3 marekpolandia3 Społeczeństwo Obserwuj notkę 1

Kiedy wszedłem dzisiaj do jednej ze swych internetowych chałup, zastałem taki oto zapis;


image

https://www.salon24.pl/u/marekpolandia3/1050563,warmia-widziana-okiem-nikona-p900


Jak to mówią, mówisz i masz.

Tak się złożyło, że dwukrotnie odwiedziliśmy to samo miejsce - KROSNO koło Ornety. Po raz pierwszy byliśmy tam, gdy mój syn sięgał mi do ramienia;

image

Fotografia wykonana Olympusem Fe20, niestety nie mam pojęcia który to był rok.


Wczoraj wybraliśmy się w to samo miejsce, lecz od  tamtego czasu  sporo się zmieniło. Teraz ja sięgam Kacprowi do ramienia :-);

image


Pokażę teraz państwu dla porównania, dwie fotografie tego samego obiektu, wykonane różnymi aparatami - Olympus Fe20 i Nikon P900;

image

Sanktuarium w Krośnie - Olympus Fe20

image

Sanktuarium w Krośnie - Nikon P900

Kiedy przygotowywałem powyższe zdjęcia do publikacji, zauważyłem na nich coś ciekawego. Proszę zwrócić uwagę, że drzewko - dąb Karol , posadzony tam dla upamiętnienia JPII, rosnący  po prawej stronie planu, na obu zdjęciach znajduje się w różnych miejscach. Nie inaczej dzieje się z wieżyczką, widniejącą po prawej stronie planu, w dalszej perspektywie. Oznaczę teraz na zdjęciu omawiane elementy, abyśmy rozumieli o czym rozmawiamy;

image


Oczywiście takich detali na obu fotografiach możemy znaleźć dużo więcej, a są one wynikiem zmiany  położenia punktu obserwatora vel fotografa, w stosunku do constans - w tym przypadku Sanktuarium w Krośnie . Jak nietrudno się domyślić, efekt "przemieszczania się" poszczególnych elementów takiego zdjęciowego planu, będzie się zmieniał  wprost proporcjonalnie  do zmiany położenia punktu obserwatora;

image

Proszę zwrócić uwagę, gdzie na tej fotografii znajduje się omawiana wieżyczka i że dębu - Karol na tej fotografii nie widać, że o innych architektonicznych detalach nie wspomnę.

Jeśli pokazane tu zależności wynikające ze zmiany położenia punktu obserwatora przeniesiemy na nieboskłony, zrozumiemy najjaśniej jak można, że gdy patrzymy  dajmy na to księżyc, omawiane zależności nie występują. Co to oznacza? Ano to, że  zmiana położenia punktu obserwatora, nie ma żadnego wpływu na postrzeganie przez niego księżyca. Dlaczego? Jedynym wytłumaczeniem tego fenomenu jest fakt, że księżyc  nie znajduje się na nieboskłonach, a w naszym zmyśle patrzenia, który jest cybernetycznie programowalny, zgodnie z tym co można wydedukować z BIBLII, oraz zgodnie z tym co wydedukował obserwator Jacek NJK z Olsztyna, następująco tytułując materiały swego jutuberskiego bloga;

image

https://www.youtube.com/watch?v=LLjnGkvyc3M


image

https://www.youtube.com/watch?v=KZA6fiXiOfo



image

https://www.youtube.com/watch?v=kkzyv4NUdtQ


Pozdrawiamy najserdeczniej wszelkich kosmonautów, a zwłaszcza tych, którzy lądowali na księżycu będącym hologramiczną aplikacją cybernetyczną, znajdującą się w zmyśle patrzenia - każdego z nas;

image


Zaćmienie księżyca;

image


image



A teraz zapraszam na fotoreportaż z Krosna ;

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image


image

image

image

image

image

image


Ciekawostki ;

Różne daty na wiatrowskazach;

image

image


Czy to jest Krzyż? Miałem niegdyś podobną antenę tv - zwaną pokojową;

image

Bańka pod wiatrowskazem, nie inna jak na kościele w Jonkowie, tyle że  w Jonkowie wylazł na wierzch jakiś kabel;

image


Na zakończenie dodam, że przejrzałem rozmaite fotografie internautów fotografujących nasze zabytki, zwane przez hiperfizyków egregorami. Podobne  bańki znajdują się niemal na każdym e - grześku , lecz zapewne stanowi toto jeno przypadkowy przypadek :-)


P.S.

Kiedy jechaliśmy wczoraj z synem do Krosna, miałem jakieś dziwne wrażenie, że jedziemy tam po coś. Powiedziałem nawet o tym synowi w trakcie jazdy. Ta notka powstała dzięki wczorajszej wycieczce oraz wpisowi internauty @spike, którego screen widnieje na początku. Nie miałem zielonego pojęcia ,że ta notka powstanie, póki nie zobaczyłem wpisu - @spike . Przypomniało mi się, że mam stare zdjęcia z tego miejsca, zatem przyszło mi do głowy, aby je porównać. Cała reszta notki związana ze zmianą położenia punktu obserwatora , powstała online, potwierdzając wcześniejsze zapisy moich blogów w tych aspektach. Siadając przed komputerem, nie miałem pojęcia, że powstanie  to, co powstało, ba, nie miałem nawet  zamiaru czegokolwiek dzisiaj publikować...


marek sujkowski







 



Polak. Pozostałe moje blogi; https://www.salon24.pl/u/marekpolandia/ https://www.salon24.pl/u/marix392/ https://www.salon24.pl/u/marekpolandia2/ https://www.salon24.pl/u/niebo/ https://www.youtube.com/channel/UCGVxzCk-_qpBh_4ca0685bQ?view_as=subscriber

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo