Mirosław Naleziński
Mirosław Naleziński
Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński
79
BLOG

Sądowe chuligaństwo - bo jak to nazwać?

Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński Społeczeństwo Obserwuj notkę 0
Przez lata nie przeglądałem wielu plików domowego archiwum.

Dotarłem do zestawu emajli wysłanych do Rzecznika Prasowego Prokuratury Generalnej w sprawie IC692/09. Po prostu to w głowie się nie mieści - pokazano anatomię chuligaństwa w wykonaniu sądu. Dzisiaj, po latach, ciągle trudno mi pojąć, aby sąd (konkretny przecież sędzia) tak się zachowywał! Najzwyczajniej w świecie przez miesiące ignorował wpływające wnioski, zwolnienia lekarskie, pytania, propozycje.

Czy istotnie mamy aż takie obrzydliwe procedury sądowe i one są zbieżne z unijnymi? A może to osobiste a autorskie (racjonalizatorskie?) podejście tego a nie innego sędziego? Przecież ów obywatel jest po studiach, zna się na etyce, jest zapewne porządnym człowiekiem i ŻADNEJ empatii? No aż wierzyć się nie chce! Przejaw arogancji i ignorancji?

A wszystkie te emajle były jednocześnie wysyłane do adwokata. Rozumiem, że druga strona może nie być honorowa jak podczas meczu, ale jakieś minima obowiązują... Co taki mecenas sobie myślał, kiedy otrzymywał ode mnie poniższe informacje? Że jestem naiwniakiem, że pożałowałem na adwokata i mnie łatwo pokona? Po prostu próbuję zrozumieć, jacy ludzie bywają nieetyczni, złośliwi, a może mało kumaci.

Całe życie sądziłem, że jeśli polski urząd otrzyma pismo, to na nie odpowiada w jakimś terminie i podejmuje jakiekolwiek działania, choćby tylko potwierdzające, że dane wydarzenie się odbędzie lub zaprzeczające. A tu NIC! To za co ja, podatnik, płacę tym leniom, że traktują mnie jak śmiecia?! Przecież sędziowie zarabiają całkiem ładne pieniądze i mają wiele bonusów finansowych, choćby emerytalnych i co? Za co?

Czy trzeba dużej fantazji, aby wyobrazić sobie moją minę w kwietniu 2010, kiedy na korytarzu sądu dowiaduję się, że nie będzie to rozprawa cywilna, o której wiedziałem od paru miesięcy (i na jej temat korespondowałem), lecz NOWA rozprawa karna, a ta pierwsza zakończyła się wyrokiem CZTERY miesiące wcześniej?! Sądowa podłość czy tylko chuligaństwo?! To się nadaje do unijnego rozpatrzenia w zachodniej (cywilizowanej) części UE.

Mam nadzieję, że jakiś prawnik punkt po punkcie wykaże błędy proceduralne omawianej sprawy.

Z poważaniem

Mirosław Naleziński

W załączeniu zestaw emajli w sprawie IC692/09.

**************

Wysłałem ten zestaw nie tylko do prezesa SO w Gdańsku, ale także do Ministerstwa Sprawiedliwości, choć wiem, że najprawdopodobniej NIC nie zrobią, chyba że ktoś uzna, że warto byłoby się dobrać do tyłka gdańskiej Temidzie, więc byłoby to działanie polityczne a nie merytoryczne. Ale co mnie to obchodzi - jako podatnik i suweren żądam porządnego działania w tej sprawie, która jest wielką kompromitacją i pomyłką sądową!


Zobacz galerię zdjęć:

Mirosław Naleziński
Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński Mirosław Naleziński
zestaw emajli

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo