E.KLICH POTWIERDZIL ZE 10.04.2010 LOTNISKO W WITEBSKU BYLO NIECZYNNE
Lotnisko w Witebsku było zamknięte
"Bali się, że powiem krytyczne słowa" Klich wyjaśnił też kwestię, czemu wśród lotnisk zapasowych był Witebsk, mimo że w sobotę był zamknięty. - Kapitan o tym nie wiedział, ale lotniska zapasowe były tylko wybierane z punktu widzenia planu lotu, bo nikt nie wyda zgody bez lotnisk zapasowych. Rosjanie też wydali zgodę nie patrząc, że Witebsk jest zamknięty – zaznaczył. Jak dodał, Rosjanie szukali lotnisk zapasowych, a kierownik lotu z wieży proponował Moskwę.
Z kalendarium przygotowań lotu do Smoleńska
18 marca - 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego pisze pismo z wnioskiem o zgody dyplomatyczne do Białorusi i Rosji i “prosi o parametry lotnisk” i zapewnienie przez stronę rosyjską znającego język polski "lidera" na wieży w Smoleńsku, pomagającego załogom lądować
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kalendarium-przygotowan-lotu-do-smolenska,1,3569161,wiadomosc.html
Dlaczego wladze Bialorusi nie poinformowaly 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego, ze 10.04.2010 lotnisko w Witebsku jest nieczynne?
Stenogram
godz. 10.24 sp.kap. Protasiuk w odpowiedzi na pytanie o lotniska zapasowe potwierdza
Witebsk i Minsk
kontroler ruchu w smolensku odpowiada
Witebsk Minsk prawidlowo
www.wspolczesna.pl/assets/pdf/GW3614461.PDF
PLAN LOTU 154
Z powyzszego wywiadu wynika, ze plan lotu przeslano 09.04.2010 o godz. 11.47 , ktory nastepnie z powodu czeskiego bledu (winno byc ASKIL bylo AKSIL) zostal odrzucony. Zalozmy , ze w planie lotu celowo zrobiono blad by go pozniej zmodyfikowac. Pytanie tylko co i w jakim celu !!!??
Jak to mozliwe, z dowodca statku nie wiedzial, ze 10.04.2010 lotnisko w Witebsku bylo nieczynne?
Ze stenogramu rozmow polskich oficerow dyzurnych monitorującaych lot tupolewa, wynika ,ze lotnisko w Witebsku bylo NIECZYNNE
Rozmowa między ppłk Jarosławem Z., oficerem operacyjnym Centrum Operacji Powietrznych a mjr Henrykiem G, dyżurnym Centrum Hydrometeorologii (godz. 8.37):
Ppłk. Jarosław Z: No co, Heniu?
Mjr Henryk G: No, wychodzi na to, że powinien, jak już chce koniecznie, to w Moskwie.
Z: Ale dlaczego? Ale on ma zapasowe na Witebsk i ten… Witebsk i Mińsk.
G.: Witebsk powiedział mi poprzednik, że jest nieczynne. A Mińsk ma taką samą odległość, jak do Moskwy.
Z: No fakt.
G.: I granica...
Z: No tak. Bo tutaj, widzę, do Mińska jest 280 km.
G.: No.
Z: 280, a Moskwa.
G.: No, to jest jeden kraj, to bez problemu.
Z: No nie. No o to chodzi.
G.: Ja widzę z mapy, że taka sama odległość. Zresztą Putin ostatnio błyskawicznie przyleciał tam, bo oglądałem, śledziłem transmisję…
Z: Czyli mówisz, że Witebsk jest nieczynny?
G.: No, tak mi powiedział poprzednik. Zresztą, Witebsk też chyba jest na Białorusi.
Z: Jest w Białorusi, oczywiście, że tak.
www.wprost.pl/ar/215934/Oficerowie-monitorujacy-lot-Tu-154-Witebsk-jest-na-Bialorusi/
Jakto mozliwe, ze ppłk Jarosławem Z., oficer operacyjnego Centrum Operacji Powietrznych nie wiedzial, ze lotnisko w Witebsku bylo nieczynne?
Znalezione w sieci
Instrukcja HEAD stwierdza w paragrafie 2, ust. 9:
Dowódca statku powietrznego lub upoważniony przez niego oficer (w razie konieczności wysłania FPL na lot z lokalizacji innej niż Okęcie) wypełnia formularz planu lotu ICAO, wpisując w pole 18 "STS/HEAD"
Znajomość statusu lotnisk, które mogą być wykorzystywane jako zapasowe, należy do obowiązków Starszego Dyżurnego Operacyjnego COP /par. 4, ust. 2, pkt. 3) - tej samej instrukcji/. Przy okazji wysyłania planu lotu jest zaangażowanych kilka różnych stanowisk. Począwszy np. od informatora AIS lotniska, który ten plan zaczyna rozsyłać. Po drodze jest nawet kierownik zmiany ATM PAŻP, który też powinien plan lotu przeanalizować i współpracować ze starszym dyżurnym COP. Z kolei dokumentację lotniczo-meteorologiczną na lot za granicę opracowuje zmiana dyżurna Centrum Hydrometeorologii. Oni robią to nie tyle na podstawie samego planu lotu (którego może jeszcze nie być), ale tzw. "powiadomienia o locie", w którym mają podane także lotniska zapasowe.
"Załoga samolotu Tu-154M zgłosiła się po zezwolenie na lot do organu kontroli ruchu lotniczego OKECIE DELIVERY o godzinie 5.11 UTC, czyli w okresie ważności złożonego planu lotu (przepisy stwierdzają, że plan lotu traci ważność po upływie 15 minut od godziny
ETD, czyli w tym przypadku o 5.15 UTC)"
Prosze mi wytlumaczyc jak to mozliwe , ze zaloga TU154 otrzymala informacje o fatalnej pogodzie przed odlotem TU154 i z tego powodu wynikla awantura pomiedzy sp.Blasikiem i sp. Protasiukiem.
Przypominam, ze JAK 40 ladowal o 7.15 czasu polskiego a TU154 zglosil gotowosc do lotu o 7.11
Jesli jedna i ta sama osoba jest osoba co sporzadzala pisma o zgody dyplomatyczne, co wpisala lotniska zapasowe do planu lotu i tajemniczy swiadek awantury z szefowsta pulku z ksiazki “Ostatni lot” to reszte dopiszcie sobie sami.
Komentarze