quwerty quwerty
103
BLOG

Kontroler lotu w Smoleńsku celowo wprowadzał w błąd załogę - radar PAR.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

    Podobnie jak po katastrofie wielu w Polsce pseudo ekspertów i polityków- w tym Sikorski - prowadziło dezinformację  jakoby  radar w Smoleńsku był bardzo niedokładny.

Pisałem już o tym - ale przypominam tę ważną  kwestię w łańcuszku rosyjskich kłamstw -  gdyż ten przykład z katastrofy samolotu Tu-134  pokazuje rzeczywiste możliwości  radaru PAR  , który przy  normalnej  pracy  kontrolera zapewnia bardzo  dokładne

prowadzenie  samolotu  po ścieżce  schodzenia.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%B2_%D0%A1%D1%83%D1%80%D0%B3%D1%83%D1%82%D0%B5

Jest rok ...1988

 авиадиспетчер ответил, что заход на посадку будет осуществляться по посадочному радиолокатору, с чем штурман согласился.

- kontroler powiadomił że podejście będzie wg radaru podejścia ( tzw,  radar precyzyjnego podejścia  - identyczny jak w Smoleńsku )

В 04:06:11, когда до торца ВПП оставалось 3 километра, диспетчер предупредил экипаж, что они находятся в 20 метрах левее глиссады и в 10 метрах выше её

Gdy  samolot  był w odległości 3 km od pasa  kontroler poinformował załogę że samolot jest 20 m na lewo od ścieżki schodzenia  i 10 m powyżej.

В 04:06:37 диспетчер передал экипажу: Удаление 2 [километра], на курсе, выше 10 [метров], выше 15 [метров].

Odległość 2 km na kursie,  15 m powyżej ścieżki.


***
Katastrofa wynikła z błędów  załogi; pilot wbrew wszelkim zasadom podejścia tuż nad ziemią  zmieniał prędkość zniżania- najpierw z 5 do 1 m/s  a potem z  1 na 5,5 m/s ; oraz manewrował kursem  szukając pasa.

lądowanie odbywało się przy bardzo słabej widoczności  ,nocą,  zimą w terenie pokrytym śniegiem i przy miejscowo pojawiającej się mgiełce( musieli  wyłączyć  reflektory gdyż światło odbijało się od  mgły)

****

A tu Sikorski z Laskiem jako "ekspert" lotniczy

https://www.youtube.com/watch?v=aYus-ecrA3M

Lasek: to był CFIT  ..samolot jest pod pełną kontrolą...pilotów ..

nie dodał tylko .. zamachowców

swoją rolę w zamachu spełniali  kontrolerzy


zobacz też"

https://www.salon24.pl/u/niegracz/957816,jak-ruski-kontroler-zaloge-tu-154-w-blad-wprowadzal-na-kursie-na-sciezce\

https://www.salon24.pl/u/niegracz/880940,ladowanie-bez-widocznosci-wg-komend-kontolera-radaru-par-jak-w-smolensku




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka