Podobnie jak po katastrofie wielu w Polsce pseudo ekspertów i polityków- w tym Sikorski - prowadziło dezinformację jakoby radar w Smoleńsku był bardzo niedokładny.
Pisałem już o tym - ale przypominam tę ważną kwestię w łańcuszku rosyjskich kłamstw - gdyż ten przykład z katastrofy samolotu Tu-134 pokazuje rzeczywiste możliwości radaru PAR , który przy normalnej pracy kontrolera zapewnia bardzo dokładne
prowadzenie samolotu po ścieżce schodzenia.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%B2_%D0%A1%D1%83%D1%80%D0%B3%D1%83%D1%82%D0%B5
Jest rok ...1988
авиадиспетчер ответил, что заход на посадку будет осуществляться по посадочному радиолокатору, с чем штурман согласился.
- kontroler powiadomił że podejście będzie wg radaru podejścia ( tzw, radar precyzyjnego podejścia - identyczny jak w Smoleńsku )
В 04:06:11, когда до торца ВПП оставалось 3 километра, диспетчер предупредил экипаж, что они находятся в 20 метрах левее глиссады и в 10 метрах выше её
Gdy samolot był w odległości 3 km od pasa kontroler poinformował załogę że samolot jest 20 m na lewo od ścieżki schodzenia i 10 m powyżej.
В 04:06:37 диспетчер передал экипажу: Удаление 2 [километра], на курсе, выше 10 [метров], выше 15 [метров].
Odległość 2 km na kursie, 15 m powyżej ścieżki.
***
Katastrofa wynikła z błędów załogi; pilot wbrew wszelkim zasadom podejścia tuż nad ziemią zmieniał prędkość zniżania- najpierw z 5 do 1 m/s a potem z 1 na 5,5 m/s ; oraz manewrował kursem szukając pasa.
lądowanie odbywało się przy bardzo słabej widoczności ,nocą, zimą w terenie pokrytym śniegiem i przy miejscowo pojawiającej się mgiełce( musieli wyłączyć reflektory gdyż światło odbijało się od mgły)
****
A tu Sikorski z Laskiem jako "ekspert" lotniczy
https://www.youtube.com/watch?v=aYus-ecrA3M
Lasek: to był CFIT ..samolot jest pod pełną kontrolą...pilotów ..
nie dodał tylko .. zamachowców
swoją rolę w zamachu spełniali kontrolerzy
zobacz też"
https://www.salon24.pl/u/niegracz/957816,jak-ruski-kontroler-zaloge-tu-154-w-blad-wprowadzal-na-kursie-na-sciezce\
https://www.salon24.pl/u/niegracz/880940,ladowanie-bez-widocznosci-wg-komend-kontolera-radaru-par-jak-w-smolensku