18 obserwujących
968 notek
681k odsłon
  91   1

Kontroler lotu w Smoleńsku celowo wprowadzał w błąd załogę - radar PAR.

    Podobnie jak po katastrofie wielu w Polsce pseudo ekspertów i polityków- w tym Sikorski - prowadziło dezinformację  jakoby  radar w Smoleńsku był bardzo niedokładny.

Pisałem już o tym - ale przypominam tę ważną  kwestię w łańcuszku rosyjskich kłamstw -  gdyż ten przykład z katastrofy samolotu Tu-134  pokazuje rzeczywiste możliwości  radaru PAR  , który przy  normalnej  pracy  kontrolera zapewnia bardzo  dokładne

prowadzenie  samolotu  po ścieżce  schodzenia.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%B2_%D0%A1%D1%83%D1%80%D0%B3%D1%83%D1%82%D0%B5

Jest rok ...1988

 авиадиспетчер ответил, что заход на посадку будет осуществляться по посадочному радиолокатору, с чем штурман согласился.

- kontroler powiadomił że podejście będzie wg radaru podejścia ( tzw,  radar precyzyjnego podejścia  - identyczny jak w Smoleńsku )

В 04:06:11, когда до торца ВПП оставалось 3 километра, диспетчер предупредил экипаж, что они находятся в 20 метрах левее глиссады и в 10 метрах выше её

Gdy  samolot  był w odległości 3 km od pasa  kontroler poinformował załogę że samolot jest 20 m na lewo od ścieżki schodzenia  i 10 m powyżej.

В 04:06:37 диспетчер передал экипажу: Удаление 2 [километра], на курсе, выше 10 [метров], выше 15 [метров].

Odległość 2 km na kursie,  15 m powyżej ścieżki.


***
Katastrofa wynikła z błędów  załogi; pilot wbrew wszelkim zasadom podejścia tuż nad ziemią  zmieniał prędkość zniżania- najpierw z 5 do 1 m/s  a potem z  1 na 5,5 m/s ; oraz manewrował kursem  szukając pasa.

lądowanie odbywało się przy bardzo słabej widoczności  ,nocą,  zimą w terenie pokrytym śniegiem i przy miejscowo pojawiającej się mgiełce( musieli  wyłączyć  reflektory gdyż światło odbijało się od  mgły)

****

A tu Sikorski z Laskiem jako "ekspert" lotniczy

https://www.youtube.com/watch?v=aYus-ecrA3M

Lasek: to był CFIT  ..samolot jest pod pełną kontrolą...pilotów ..

nie dodał tylko .. zamachowców

swoją rolę w zamachu spełniali  kontrolerzy


zobacz też"

https://www.salon24.pl/u/niegracz/957816,jak-ruski-kontroler-zaloge-tu-154-w-blad-wprowadzal-na-kursie-na-sciezce\

https://www.salon24.pl/u/niegracz/880940,ladowanie-bez-widocznosci-wg-komend-kontolera-radaru-par-jak-w-smolensku




Lubię to! Skomentuj1 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale