quwerty quwerty
126
BLOG

Opinia rosyjskiego instruktoraTu154; faktyczne parametry goaround

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0


image


В свое время, будучи П/ИНСТР 154-го я облетывал М-ку после ремонта механизации и по программе надо было сделать по 4 захода с уходом с механизацией 28/36/45.....


  W swoim czasie będąc instruktorem na Tu-154 oblatywałem Tu-154M po remoncie mechanizacji i wg programu sprawdzenia należało wykonać po 4 podejścia z odejściem na drugi krąg przy ustawieniu klap na 28/36/45.
   Akurat przed tym irańscy piloci w Mińsku mieli kłopoty przy lądowaniu.  Podejście wykonywali w wg kursu w automacie a po ścieżce – ręcznie. Przystrzygli świerki, ale mimo wszystko wylądowali. Potem ten samolot przeleciał na zakład 400. Dziwne , że się nie rozbili gdyż w sloty i klapy były powbijane kawałki drewna a odcinek świerka o średnicy ok 10 cm i długości ponad 1 m wyjęli z wózka podwozia przedniego.

    Zdecydowałem by sprawdzić

jak można ręcznie prowadzić samolot po ścieżce.

Przecież zwykle używamy takiego sterowania tylko na wysokości. I tak – utrzymywanie się na ścieżce szło bardzo dobrze ale odejście na drugi krąg- delikatnie mówiąc nie najlepiej.

Przy prędkości schodzenia ok. 3,5 m- 3,7m/sek utrata wysokości wynosiła 30 do 40m.


Jakim cudem - rzekomo w  Smoleńsku - przy rozpoczęciu  manewru z predkością zniżania ok 6 -7 m/s

 na wysokości  20 m na ziemia ( faktyczny zapas wysokości nad ziemią  ok 12 -13m)

źle wyszkolona  załoga uzyskała tak mała głębokość przepadania !

przy sterowaniu ręcznym !!!


Odpowiedź jest oczywista:


-Parametry ostatnich  sekund  lotu  Tu-154  zostały sfałszowane!

image

02.02.2015 20:53
@FLYGA
Mnie tez dziwi że Ciebie jako pilota nic nie dziwi.

Chocby to,  że jak piszesz zaloga byla bardzo słabo wyszkolona, słabo dysponowana, popelniala szkolne błedy- a sam manewr odejścia wykonala(by) podręcznikowo
- wielkość przepadnięcia zgodna z tabelaryczną- i tylko gdyby nie ta brzoza...

Wszystkie podręczniki , instrukcje Tu-154 podkreślają,  że gdy reżim silników jest niski
wielkość  przepadnięcia jest znacznie większa.
Для двигателя НК-8-2У (Ту-154Б)

np.  w przypadku silnika  samolotu Tu-154B
9...10 с — с малого до взлетного 9-19 sek.  zajmuje  rozkręcenie silnika z reżimu "mały gaz"

do reżimu pracy  dla wzlotu
2..3 с — с 80...83% (значение на глиссаде) до взлетного

gdyby turbina  pracowała na obrotach 80..83% (N2)  to tylko 2-3 sekundy....





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka