
В свое время, будучи П/ИНСТР 154-го я облетывал М-ку после ремонта механизации и по программе надо было сделать по 4 захода с уходом с механизацией 28/36/45.....
W swoim czasie będąc instruktorem na Tu-154 oblatywałem Tu-154M po remoncie mechanizacji i wg programu sprawdzenia należało wykonać po 4 podejścia z odejściem na drugi krąg przy ustawieniu klap na 28/36/45.
Akurat przed tym irańscy piloci w Mińsku mieli kłopoty przy lądowaniu. Podejście wykonywali w wg kursu w automacie a po ścieżce – ręcznie. Przystrzygli świerki, ale mimo wszystko wylądowali. Potem ten samolot przeleciał na zakład 400. Dziwne , że się nie rozbili gdyż w sloty i klapy były powbijane kawałki drewna a odcinek świerka o średnicy ok 10 cm i długości ponad 1 m wyjęli z wózka podwozia przedniego.
Zdecydowałem by sprawdzić
jak można ręcznie prowadzić samolot po ścieżce.
Przecież zwykle używamy takiego sterowania tylko na wysokości. I tak – utrzymywanie się na ścieżce szło bardzo dobrze ale odejście na drugi krąg- delikatnie mówiąc nie najlepiej.
Przy prędkości schodzenia ok. 3,5 m- 3,7m/sek utrata wysokości wynosiła 30 do 40m.
Jakim cudem - rzekomo w Smoleńsku - przy rozpoczęciu manewru z predkością zniżania ok 6 -7 m/s
na wysokości 20 m na ziemia ( faktyczny zapas wysokości nad ziemią ok 12 -13m)
źle wyszkolona załoga uzyskała tak mała głębokość przepadania !
przy sterowaniu ręcznym !!!
Odpowiedź jest oczywista:
-Parametry ostatnich sekund lotu Tu-154 zostały sfałszowane!

02.02.2015 20:53
@FLYGA
Mnie tez dziwi że Ciebie jako pilota nic nie dziwi.
Chocby to, że jak piszesz zaloga byla bardzo słabo wyszkolona, słabo dysponowana, popelniala szkolne błedy- a sam manewr odejścia wykonala(by) podręcznikowo
- wielkość przepadnięcia zgodna z tabelaryczną- i tylko gdyby nie ta brzoza...
Wszystkie podręczniki , instrukcje Tu-154 podkreślają, że gdy reżim silników jest niski
wielkość przepadnięcia jest znacznie większa.
Для двигателя НК-8-2У (Ту-154Б)
np. w przypadku silnika samolotu Tu-154B
9...10 с — с малого до взлетного 9-19 sek. zajmuje rozkręcenie silnika z reżimu "mały gaz"
do reżimu pracy dla wzlotu
2..3 с — с 80...83% (значение на глиссаде) до взлетного
gdyby turbina pracowała na obrotach 80..83% (N2) to tylko 2-3 sekundy....
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka