Większość ludzi wierzy w raport Laska
choć oparty jest o rosyjskie kłamstwa
ale nie chcieliby by kłamstwo rosyjskie padło;
wolą tkwić w kłamstwie
niż przyznać
że się mylili..
Sprawca zawsze zostawia ślad.
"Król jest nagi."

Salon 24.
Tupolew Tu-154M Lux -wnętrze maszyny... podzielono je na trzy saloniki
Saloniki ( Thessaloniki)
Incydent w manewrze go-around; samolot Tu-154.
Rozpoczęcie manewru na wysokości 18 m nad płytą lotniska
( nie nad jarem ..co nie jest bez znaczenia).
dr Maciej Lasek i Zespoł Najlepszych w Polsce Specjalistów od badania zdarzeń lotniczych:
Załacznik nr 4 do Raportu:

W konfabulacji Laska samolot tu-154 rozpoczynając manewr go-around na wysokosci
12,5 m RW
lekutko przechodzi na wznoszenie..
___________________________________
..w Salonikach Tu-154 rozpoczyna manewr go-around na wysokosci
18 m RW
( manewr ma polecenie kontrolera gdy piloci zapomnieli wysunąc podwozie !!)
uderza czescia ogonową o płyte lotniska ( sunie przez kilkaset metrów i odrywa sie )
(potem ląduje już normalnie; podwozie zostało wysunięte;
- jednak uszkodzenia samolot zbyt duże- samolot do kasacji)


W Smoleńsku Tu-154 zniża się zbyt szybko i bez widoczności
W Salonikach Tu-154 leci po ścieżce, prędkość zniżania jest normalna , widocznosc jest bardzo dobra
i ??
z RW 12,5 m przy wznoszącym się terenie Tu-154 przechodzi na wznoszenie !
W Salonikach samolot uderza/zaczepia czescia ogonową w płyte lotniska !
??
Porównajmy: tak naprawdę głebokośc przepadania Tu-154 w Salonikach byłaby jeszcze wieksza
- przecież uderzył o płytę lotniska ; dodajmy 1 metr
18 m + 1m= 19 m
ale trzeba jeszcze uwzględnić efekt powierzchniowy- przy zniżaniu sie na płytę lotniska powstajaca poduszka powietrzna spowalnia ruch samolotu i zmniejsza głebokosc przepadania ( w Smolensku by tego nie było- bo nad nierównym terenem porośnietym krzakami i drzewkami taki efekt byłby minimalny lub żaden); dodajmy 2 m
19m + 2 m= 21 m
porównując oba przypadki uwzględnijmy też, ze w Salonikach samolot nie miał wysuniętego podwozia a w Smolensku miał ( co zmniejsz zapas wysokosci o ok. 2m; dodajmy 2 m
21m + 2 m= 23 m
_________________
A wznoszący się teren
porównajmy zapas wysokości
w Salonikach zapas wysokości był 18 m
a w Smoleńsku?
przyjmijmy , że teren wznosi się w tym rejonie o ok.3 m/100m
minimalny czas do wygaszenia predkości pionowej do zera to ok 3,5 sekundy ( np. wg Podręcznika Piatina)
czyli teren wzniosłby sie względem lecącego z prędkoscia 75m/s przez 3,5 sekundy Tu-154 o prawie 8m
12,5 - 8 m = 4,5 m

Podsumowanie:
w Smoleńsku samolot zniżając sie zbyt szybko zaczął manewr go -around na wysokości 12,5 m RW czyli mając zapas wysokości tylko ok. 4,5 m
i przeszedł na wznoszenie..
w Salonikach Tu-154 zniżając sie z normalną prędkoscią pionowa zaczął manewr go around na wysokości 18 m nad płytą lotniska i zaczepił ogonem o podłoże...
Ktoś tu kłamie!!
tym kimś jest dr Maciej Lasek
który zawarł w raporcie sytuacje fizycznie niemożliwą
dla wsparcia narracji MAK
narracji rosyjskiej
o rzekomym CFIT
z rzekomej winy pilotów...
- Ponieważ Raport Laska
w zasadniczej kwestii zawiera kłamstwo
- tym samym unieważnia to cały Raport
**
podkomisja.pzwl@mon.gov.pl
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka