quwerty quwerty
1051
BLOG

Saloniki ... Tu-154 - potwierdzają, że Lasek z premedytacją wsparł kłamstwo MAK.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2

                                                                                                                                                                       Większość ludzi wierzy w raport Laska 

                   choć oparty jest o rosyjskie  kłamstwa

ale nie chcieliby  by kłamstwo rosyjskie padło;

wolą tkwić w kłamstwie

niż  przyznać

że się mylili..

                                                


                                                                                                                                                                                        Sprawca  zawsze  zostawia ślad.

                                                                                                                                                                                                                "Król jest  nagi."

image


Salon 24.

Tupolew Tu-154M Lux -wnętrze maszyny... podzielono je na trzy saloniki

Saloniki ( Thessaloniki)

Incydent  w manewrze go-around; samolot Tu-154.

Rozpoczęcie manewru na wysokości  18 m nad płytą lotniska

( nie nad jarem ..co nie jest bez znaczenia).


dr Maciej  Lasek i Zespoł Najlepszych w Polsce  Specjalistów  od badania zdarzeń lotniczych:

Załacznik nr 4 do Raportu:

image


W konfabulacji Laska  samolot tu-154 rozpoczynając manewr go-around na wysokosci

12,5 m RW

lekutko przechodzi na wznoszenie..

___________________________________

..w  Salonikach Tu-154 rozpoczyna manewr go-around na wysokosci

18 m RW

( manewr ma polecenie kontrolera gdy piloci zapomnieli wysunąc podwozie !!)
uderza  czescia ogonową o płyte lotniska ( sunie przez kilkaset metrów i odrywa sie )

(potem  ląduje już normalnie; podwozie zostało wysunięte;

- jednak uszkodzenia  samolot zbyt duże-  samolot do kasacji)

image

image


 W  Smoleńsku  Tu-154 zniża się zbyt szybko  i bez  widoczności

W Salonikach Tu-154 leci po ścieżce, prędkość zniżania jest  normalna , widocznosc jest  bardzo dobra

i ??

z RW 12,5 m przy wznoszącym się terenie Tu-154 przechodzi  na wznoszenie !

 W Salonikach samolot  uderza/zaczepia czescia ogonową w płyte lotniska !

??
Porównajmy: tak naprawdę głebokośc przepadania Tu-154  w Salonikach byłaby jeszcze  wieksza

- przecież  uderzył o płytę  lotniska ; dodajmy 1 metr

18 m + 1m= 19 m


ale trzeba jeszcze uwzględnić  efekt powierzchniowy- przy zniżaniu  sie na płytę  lotniska powstajaca poduszka  powietrzna spowalnia  ruch samolotu i zmniejsza głebokosc przepadania ( w Smolensku by tego nie  było- bo nad nierównym  terenem porośnietym krzakami i drzewkami  taki efekt  byłby minimalny lub żaden); dodajmy 2 m

19m + 2 m= 21 m

porównując oba  przypadki uwzględnijmy też,  ze w  Salonikach samolot nie miał wysuniętego podwozia a w Smolensku miał ( co zmniejsz zapas wysokosci o ok. 2m; dodajmy 2 m

21m + 2 m= 23 m

_________________

A  wznoszący się teren

porównajmy zapas wysokości

 w Salonikach zapas  wysokości był 18 m

a w Smoleńsku?

 przyjmijmy , że teren wznosi  się w tym rejonie o ok.3 m/100m

minimalny czas do wygaszenia predkości pionowej do zera  to ok 3,5 sekundy ( np.  wg Podręcznika Piatina)

czyli  teren wzniosłby sie względem lecącego z prędkoscia  75m/s przez 3,5 sekundy   Tu-154  o prawie 8m


12,5 - 8 m =  4,5 m

image

Podsumowanie:

 w  Smoleńsku samolot zniżając sie zbyt szybko zaczął manewr go -around  na wysokości 12,5 m RW  czyli mając zapas wysokości tylko ok. 4,5 m

i przeszedł na wznoszenie..

 w Salonikach  Tu-154 zniżając sie z normalną  prędkoscią  pionowa zaczął manewr  go around  na wysokości 18 m nad płytą lotniska  i zaczepił ogonem o podłoże...


Ktoś tu kłamie!!

 tym kimś jest dr Maciej Lasek

który zawarł w raporcie sytuacje fizycznie niemożliwą

dla  wsparcia  narracji MAK

 narracji rosyjskiej

 o rzekomym CFIT

z rzekomej winy pilotów...


- Ponieważ  Raport Laska

w  zasadniczej kwestii  zawiera kłamstwo

- tym samym  unieważnia to cały Raport


** 


podkomisja.pzwl@mon.gov.pl






quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka