quwerty quwerty
801
BLOG

Brak bruzdy po zderzeniu Tu-154 z glebą.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

 

     Niewytłumaczalny.

Samolot  ważył  w momencie  zderzenia  z podłożem  prawie 80 ton

i leciał z prędkością 280km/godz.

    W przypadku  tego typu  katastrof  lotniczych    abecadło  badania wrakowiska  to

zidentyfikowanie  miejsca  uderzenia kadłuba  o glebę. Jest to łatwe do zidentyfikowania ,

gdyż ogromna energia kinetyczna  samolotu zamienia się  w dużym stopniu w pracę

-w pojęciu fizycznym-  wyrycia  bruzdy w ziemi.


Zupełnie niefizyczne  obliczanki prof. Artymowicza:

W realiach Smoleńska większość energii ruchu pionowego pochłonęło wginanie i pękanie kadłuba, zatem szacowałbym, że 10 czy 20 cm wgniecenia gruntu jest największym możliwym efektem

to tylko  dowód  braku jego  umiejętności poruszania się  w tych zagadnieniach.

Artymowicz  po prostu bajdurzy dobierając  takie  założenia i obliczanki aby wyszło mu to co chce,

np. Powierzchnia kontaktu kadłuba może być A > 100 m^2, ale weźmy ostrożnie A~80 m^2, np. aby nie zakładać, że cały kadłub uderza jednocześnie. Masa związana z kadłubem to jakieś M=60 ton.

Bzdurasamolot uderza pod kątem i powierzchnia  styku brana do obliczeń winna być  bliska  kilku  metrom kwadratowym.

Artymowicz:  Dzięki dużej Vx nastąpiła totalna rozwałka, ale to chwilowo zaniedbujemy, a tylko policzymy efekt hamowania ruchu pionowego, tak jakby samolot uderzał w śliską powierzchnię gruntu reagującego tyko na uderzenie z góry.

Dwie  bzdury w jednym:

1. To nie dzięki dużej Vx nastąpiła  rozwałka- tylko wskutek  działania  sił  oporu  rytej  gleby (  zasada akcji- reakcji)

a dodatek"totalna" jest zupełnie nie na miejscu; przy zderzeniu pod małym kątem  i przy takiej  prędkości  nigdy  samoloty pasażerskie nie uległy " totalnej  rozwałce."

2.  Nie można  tego zdarzenia  rozpatrywać tylko w kontekście  uderzenia  z góry- jak to robi Artymowicz; czymś zupełnie innym jest  nacisk,uderzenie pionowe  a  czymś zupełnie innym rycie  gleby pod małym kątem.


___________________________________________________________________________

 Wystarczy choćby zajrzeć do innych raportów  MAK.

Katastrofa AN-28  na Kamczatce

-samolot  przy podejściu  do lądowania zderza się  ze wzgórzem - teren nachylony pod kątem 30stopni.

Ciężar  własny samolotu  zaledwie   3900 kg  .


 MAK  jednak bez trudu identyfikuje  bruzdę powstałą wskutek  uderzenia samolotu o  glebę:


На  удалении 27  метров  от  точки 1  по  курсу  движения  ВС  имеется
след  касания  носовой  части   фюзеляжа  о  грунт - борозда  глубиной
до 22см  длиной 3,5  м.

Zidentyfikowano bruzdę  o głębokości max  22cm i długości  3,5m


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/%D0%9E%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%82_%D0%90%D0%BD-28_RA-28715.pdf


Widok miejsca katastrofy:

image

-

Przykład  krateru  w  miękkim , podmokłym terenie:

Grumman G1159,  masa pustego  samolotu 16 ton ,
upadek pod kątem 45 stopni ,
z prędkością (?) zapewne kilkaset km/h
efekt:
krater o wymiarach
3m głęboki  x 22,6 m x 17m.

http://libraryonline.erau.edu/online-full-text/ntsb/aircraft-accident-reports/AAR75-08.pdf

W raporcie  z katastrofy  wskazano miejsce  pierwszego, najsilniejszego  uderzenia  kadłuba o ziemię

tzw. IMPACT    CRATER

image

__________________________________________________________________________________________________________

      Inny  przykład krateru ( kraterów).

Katastrofa Boeinga 707  na lotnisku  Shariah  ;samolot  upadł tuż po starciew odległosci  1,6km od lotniska

w  przechyleniu  90 stopni.

here were two main ground impact marks each measuring about 10 m long, 3 m wide, and 1.5 m deep.

Zidentyfikowano dwa kratery  o  podobnych wymiarach:  głębokość  ok.1,5m   x  3m  x  10m.

https://www.gcaa.gov.ae/en/ePublication/admin/iradmin/Lists/Incidents%20Investigation%20Reports/Attachments/12/2009-Final%20Report%20B707%20-%20ST-AKW%20%20-%20Report%2010%202009.pdf

__________________________________________________________________________________________________________

  

    Gdy  samolot spada    na gęsty  las  pod małym kątem   IMPACT  CRATER  może być niewielki, gdyż większość energii 

samolot wytraci  uderzając  w grube drzewa i  ulegając stopniowo dezintegracji.

Tak  było w przypadku  katastrofy  IŁ-62  w Lesie Kabackim.

image

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka