quwerty quwerty
1043
BLOG

Dlaczego rozpadł się silnik Tu-154 ? -"katastrofa" w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

      Nie wiadomo.

      Z reguły  , przy zderzeniach z podłożem o małej energii silniki  pozostają w całości; mają  uszkodzenia  - ale  są   całe- nie wypadają   z nich wały ani  wirniki-  działają zbyt  małe siły by doszło  do takiej rozwałki.


image

      Dodatkowo trzeba uwzględnić  , że energia  uderzenia  silnika  o podłoże jest zmniejszona  przez amortyzację takowego w skutek  wcześniejszych zderzeń pochłaniających energię kinetyczna samoloty( i silnika):

- najpierw z podłożem zderzą   się statecznik  i nos  samolotu

- część ogonowa  ulega    oderwaniu , co znów pochłania energię

- następnie uderza   kadłub
- może  tez uderzyć o podłoże  skrzydło -  dopiero na samym końcu z podłożem zderza  się  silnik.


Dlaczego więc w Smoleńsku  silnik się  rozpadł  -   powypadały  wirniki ?

    image

__________Dodatkowo  - jak widać  komisja  Laska  wzięła  wetkniętą w otwór  wirnika  gazrurkę  za  wał  silnika :)))  a taka niemota  techniczna  jak Kenam  oczywiście wspiera  bzdury  Laska  i spółki.

  Jak widać  rurka jest  idealnie prosta,  nie ma śladów  wygięcia,  skręcenia  etc  co przy  tak dynamicznym  zdarzeniu  jak rozpad silnika  musiałoby miec  miejsce

tak jak to np.opisano w raporcie  z katastrofy  Boeinga 727  który  uderzył w  wode  z prędkością rzędu   450 km/godz:

The No. 2 engine was recovered with the fan section and the first two compressor stages separated from the rest of the engine...The front compressor turbine drive shaft was separated at a point 53.5 inches from the forward face of the second stage turbine disk mounting flange. The break spiralled at an approximate 45-degree angle to the longitudinal axis of the shaft. The shaft was bent forward of the No. 4 1/2 bearing.( Stwierdzono   zarówno  wygięcie  jak i skręcenie  wału)


__________________________________________________________________________________________________________________________


Dla porównania: parametry zderzenia ostrzejsze:


Samolot MD-83  2012

20 kilometrów przed lotniskiem, załoga zgłosiła problem z maszyną. Samolot podczas podejścia do lądowania zawadził o linie wysokiego napięcia i runął na dwupiętrowy budynek, 4 kilometry od końca pasa startowego[1]. W katastrofie śmierć poniosły wszystkie 153 osoby przebywające na pokładzie samolotu oraz 10 osób przebywających w budynku, w który uderzyła maszyna.


image


image

Silnik Tu-134, Pietrozawodsk  2011- katastrofa  przy podejściu do lądowania;

 upadek w pozycji "praktycznie odwróconej".

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka