Nie wiadomo.
Z reguły , przy zderzeniach z podłożem o małej energii silniki pozostają w całości; mają uszkodzenia - ale są całe- nie wypadają z nich wały ani wirniki- działają zbyt małe siły by doszło do takiej rozwałki.
Dodatkowo trzeba uwzględnić , że energia uderzenia silnika o podłoże jest zmniejszona przez amortyzację takowego w skutek wcześniejszych zderzeń pochłaniających energię kinetyczna samoloty( i silnika):
- najpierw z podłożem zderzą się statecznik i nos samolotu
- część ogonowa ulega oderwaniu , co znów pochłania energię
- następnie uderza kadłub
- może tez uderzyć o podłoże skrzydło - dopiero na samym końcu z podłożem zderza się silnik.
Dlaczego więc w Smoleńsku silnik się rozpadł - powypadały wirniki ?
__________Dodatkowo - jak widać komisja Laska wzięła wetkniętą w otwór wirnika gazrurkę za wał silnika :))) a taka niemota techniczna jak Kenam oczywiście wspiera bzdury Laska i spółki.
Jak widać rurka jest idealnie prosta, nie ma śladów wygięcia, skręcenia etc co przy tak dynamicznym zdarzeniu jak rozpad silnika musiałoby miec miejsce
tak jak to np.opisano w raporcie z katastrofy Boeinga 727 który uderzył w wode z prędkością rzędu 450 km/godz:
The No. 2 engine was recovered with the fan section and the first two compressor stages separated from the rest of the engine...The front compressor turbine drive shaft was separated at a point 53.5 inches from the forward face of the second stage turbine disk mounting flange. The break spiralled at an approximate 45-degree angle to the longitudinal axis of the shaft. The shaft was bent forward of the No. 4 1/2 bearing.( Stwierdzono zarówno wygięcie jak i skręcenie wału)
__________________________________________________________________________________________________________________________
Dla porównania: parametry zderzenia ostrzejsze:
Samolot MD-83 2012
20 kilometrów przed lotniskiem, załoga zgłosiła problem z maszyną. Samolot podczas podejścia do lądowania zawadził o linie wysokiego napięcia i runął na dwupiętrowy budynek, 4 kilometry od końca pasa startowego[1]. W katastrofie śmierć poniosły wszystkie 153 osoby przebywające na pokładzie samolotu oraz 10 osób przebywających w budynku, w który uderzyła maszyna.
Silnik Tu-134, Pietrozawodsk 2011- katastrofa przy podejściu do lądowania;
upadek w pozycji "praktycznie odwróconej".