O e-learningu i książkach
Chętnie dzielę się wiedzą i czytam o e-learningu, promocji wydarzeń, webinarach i marketingu.
0 obserwujących
3 notki
621 odsłon
217 odsłon

Jak nie pozwolić uczniom na bezmyślne zaglądanie na Facebooka

Obraz https://pixabay.com/pl/users/nastya_gepp-3773230/
Obraz https://pixabay.com/pl/users/nastya_gepp-3773230/
Wykop Skomentuj4

Jak nie pozwolić studentom kursów e-learningowych i uczniom na bezmyślne zaglądanie na Facebooka?

Często słyszę, że kontent kursu online ma być zachwycający i niebanalny. Należy korzystać z storytellingu, infografik, wideo. To jest prawda, ale są jeszcze inne pomyłki, które niszczą e-learning.  

Niespójność stylu tekstu z poziomem uczniów

Zbyt formalny lub zbyt swobodny styl językowy może nie zostać zaakceptowany przez grupę docelową.

Jak naprawić?

Na początku “prześwietl” swoją grupę docelową. Ważne jest, aby zrozumieć, w jakim wieku są ci ludzie, z jakim doświadczeniem i jakie są oczekiwania wobec uczenia się. Inny stopień oficjalności dostosujesz do ambitnych i pilnych kursantów, a zupełnie inny w przypadku studentów, którzy nie wiedzą zbyt wiele na temat, o którym będziecie rozmawiać.

Poproś uczniów o wypełnienie kwestionariusza informacyjnego przed szkoleniem, aby dowiedzieć się, co wiedzą na temat przedmiotu studiów.

Niejednoznaczne sformułowanie

Teksty kursów online nie powinny podlegać dowolnej interpretacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku:


testów,

przypadków naukowych,

zadań praktycznych.

Pomyłki i błędy drukarskie

Przed opublikowaniem sprawdź wszystkie teksty za pomocą usług ortograficznych i interpunkcyjnych.


Wykop Skomentuj4
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Technologie