kemir kemir
679
BLOG

Broń wysłana na Ukrainę trafi w ręce przestępcze – mówi szef Interpolu

kemir kemir Polityka Obserwuj notkę 17

Niedawno kilku komentatorów i blogerów Salonu 24 zarzuciło mi publikowanie rzekomego fakenewsa, w którym napisałem o tym, że broń dostarczana na Ukrainę trafia na tzw. czarny rynek. Z tego powodu wylano na mnie hektolitry błota, ktoś nawet popełnił na ten temat notkę, oskarżając mnie o propagowanie kremlowskiej propagandy.

Tymczasem w amerykańskim wydaniu The Guardian ukazał się wczoraj artykuł, w którym szef Interpolu Jürgen Stock wzywa wszystkie krajowe przedstawicielstwa Interpolu do współpracy w zakresie śledzenia zachodniej broni przekazywanej Ukrainie, ponieważ broń ta wkrótce zaleje całą ukrytą szarą strefę handlu bronią. "Broń wysłana na Ukrainę po rosyjskiej inwazji w trafi do globalnej szarej strefy i trafi w ręce przestępców" - powiedział szef Interpolu .

"Grupy przestępcze próbują wykorzystać te chaotyczne sytuacje i dostępność broni, nawet tej używanej przez wojsko, w tym broni ciężkiej. Będą one dostępne na rynku przestępczym i będą stanowić wyzwanie. Żaden kraj ani region nie może sobie z tym poradzić w izolacji, ponieważ te grupy działają na poziomie globalnym”. Dodał: "Możemy spodziewać się napływu broni w Europie i poza nią. Powinniśmy być zaniepokojeni i musimy spodziewać się, że ta broń będzie przemycana nie tylko do krajów sąsiednich, ale także na inne kontynenty”.

Stock, który rozmawiał z Anglo-American Press Association w Paryżu, powiedział, że konflikt na Ukrainie doprowadził również do wzrostu kradzieży nawozów na dużą skalę i wzrostu liczby podrabianych agrochemikaliów. Nastąpił również ogromny wzrost kradzieży paliwa. "Te produkty stały się bardziej wartościowe” – powiedział.

Tyle ode mnie w tej sprawie, chociaż nie omieszkam wtrącić, że zanim komuś zarzuci się powielanie ruskiej propagandy, warto pomyśleć... pod warunkiem oczywiście, że ma się czym. No chyba, że pan Stock to także "ruska onuca" a The Guardian to organ prasowy Kremla.

Całość do przeczytania TUTAJ

kemir
O mnie kemir

Z mojego subiektywnego punktu widzenia jestem całkowicie obiektywny.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka